کد خبر 1334484
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
قله مرگ و ابتلا در کرونازده ترین کشور جهان

آمریکا، کرونازده‌ترین کشور جهان با سویه اومیکرون مرحله جدیدی از چالش بهداشتی همه گیری را تجربه می‌کند.

به گزارش مشرق، از زمان آغاز شیوع بیماری کرونا در آمریکا، تاکنون بیش از ۹۱۰ هزار نفر جان خود را از دست دادند و بیش از ۷۶ میلیون و ۲۲۲ هزار نفر به این بیماری مبتلا شدند.

اکنون سویه «اومیکرون»، سویه غالب در این کشور شده و به نظر می‌رسد رسیدن به رقم یک میلیونی مرگ و میر کرونایی برای کرونازده‌ترین کشور جهان بیش از هر زمان دیگری محتمل است.

به گزارش «وال استریت ژورنال و نیوز ویک»، از زمان آغاز همه گیری در دو سال پیش، حدود ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار آمریکایی جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید:

علایم جدید کرونا که به تازگی شناسایی شدند

مقام‎های دولت آمریکا، بر اساس روندهای بلندمدت تخمین می‌زنند که از اوایل سال ۲۰۲۰ تاکنون افراد بیش از رقم احتمالی مورد انتظار جان خود را از دست داده‎اند.

این میزان شامل بیش از ۱۵ درصد مرگ و میرهای کرونایی در جهان است.

با در نظر داشتن آمار ۹۱۰ هزار نفری تلفات کرونایی، مشخص می‌شود که بیش از ۷۰ هزار آمریکایی به دلایلی مرتبط با کرونا جان باخته‎اند.

این دلایل طیف گسترده‌ای را در بر می‌گیرند، اما دلیل عمده اختلال در مراقبت‌های بهداشتی است.

ضمن این که این بیماری، شمار زیادتری از خانواده‌های آمریکایی را از هم جدا کرده و نرخ امید به زندگی را در این کشور کاهش داده است.

این یک میلیون مرگ و میر، حفره‌ای است که همه گیری در جامعه آمریکا ایجاد کرد.

این در حالی است که غالب شدن سویه «اومیکرون» سبب شده تا تعداد مرگ و میرهای کرونایی در آمریکا با سرعت بالاتری افزایش پیدا کند.

میانگین روزانه مرگ و میر ناشی از کرونا در طول دوره شیوع سویه «اومیکرون» از میانگین روزانه مرگ و میر کرونایی دوره سویه «دلتا»، به عنوان سویه غالب پیشین این بیماری در آمریکا فراتر رفته است.

کارشناسان بهداشت در آمریکا می‌گویند که سویه «اومیکرون» بیماری کرونا، طی یک هفته شمار تلفات کرونایی را به بیش از یک میلیون خواهد رساند.

براساس مدل‌های پیش بینی، ۵۱ ایالت و منطقه آمریکا احتمالاً طی دو هفته آینده شاهد افزایش ۵۰ درصدی مرگ و میر خواهند بود.

علاوه بر این، پیش‌بینی می‌شود که ۳۶ ایالت و منطقه شاهد افزایش ۷۵ درصدی مرگ و میر طی دو هفته آینده خواهند بود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس