وضعیت پیچیده ژاپن و استرالیا برای صعود به جام‌جهانی

تیم ملی عربستان که با غلبه بر ژاپن به جام جهانی صعود می‌کرد، در سرزمین آفتاب تابان مغلوب شد و از رسیدن به این هدف بازماند.

به گزارش مشرق، هفته هشتم مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر دیروز (سه‌شنبه) برگزار شد. در این هفته از دومین تیم آسیایی راه‌یافته به جام جهانی رونمایی شد، اما کلاف گروه B همچنان سردرگم ماند.

تیم ملی ایران که پیش‌تر صعود خود را به جام جهانی قطعی کرده بود، در صدر جدول گروه A باقی ماند. کره جنوبی هم ششمین پیروزی خود را در این گروه کسب کرد و دومین تیم راه‌یافته به جام جهانی از قاره کهن لقب گرفت. تیم‌های ملی امارات، لبنان و عراق هم برای کسب رتبه سوم جدول گروه A و صعود به پلی‌آف می‌جنگند که امارات بخت بیشتری دارد.

در گروه B اما شرایط متفاوتی حاکم است. عربستان در خانه ژاپن متحمل اولین شکست خود شد و با اینکه از صعودی زودهنگام به جام جهانی بازماند، با ۱۹ امتیاز همچنان در صدر جدول ایستاده است. تیم‌های ژاپن و استرالیا نیز به ترتیب ۱۸ و ۱۵ امتیاز دارند و جایگاه‌های دوم و سوم جدول گروه B را به خود اختصاص داده‌اند. از این دو، یکی به صورت مستقیم راهی جام جهانی می‌شود و دیگری بلیت سفر به قطر را از دور پلی‌آف جستجو می‌کند. امید شاگردان برانکو ایوانکوویچ هم برای صعود به جام جهانی ناامید شد و عمان در رتبه چهارم قرار گرفت.

نتایج دیدارها و جدول گروه‌ B دور انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در منطقه آسیا در زیر آمده است:

ژاپن ۲ - عربستان صفر

ویتنام ۳ - چین یک

عمان ۲ - استرالیا ۲

وضعیت پیچیده ژاپن و استرالیا برای صعود به جام‌جهانی +جدول

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • حسن IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    10 1
    پنالتي داور اماراتي براي عمان در بازي برابر استراليا جهت كمك به سعودي بود
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    0 0
    اون گروه از گروه ایران خیلی سخت تره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس