خشونت‌های بی‌پایان در آمریکا / افسر پلیس در دانشگاهی در ویرجینیا مجروح شد

پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر حضور یک فرد مسلح در دانشگاه بریج واتر در ایالت ویرجینیای آمریکا، پلیس اعلام کرد که در تیراندازی در این دانشگاه یک افسر پلیس مجروح و فرد مظنون نیز بازداشت شده است.

به گزارش مشرق از شبکه "ای بی سی نیوز"، این دانشگاه در پیامی در حساب کاربری توییتر خود نوشت: فردی بازداشت شده است. وضعیت ناامن همچنان ادامه دارد. در محل امن باقی بمانید. 

هم اکنون پلیس ایالتی ویرجینیا در محل حاضر و اطراف این دانشگاه را محاصره کرده است. پلیس گفت حداقل یک افسر در تیراندازی در این دانشگاه مجروح شده است.

دانشگاه بریج واتر که یک دانشگاه خصوصی در زمینه هنر و علوم انسانی است پیش از این در پیامی از حضور یک فرد مسلح در محوطه این دانشگاه خبر داده و اعلام کرده بود وضعیت نا امن است. 

به گزارش مشرق، روزنامه نیویورک پست روز گذشته اعلام کرد تهدید بمب گذاری ۶ دانشگاه تاریخی سیاهپوستان در ایالات متحده آمریکا موجب تخلیه دانشجویان و پناه گرفتن آنان در خوابگاه‌ها شد. 

به گزارش روزنامه نیویورک پست، اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی‌آی) اعلام کرد که از تهدیدات مدارس در جورجیا، لوئیزیانا، مریلند، فلوریدا، دلاور و واشنگتن آگاهی دارد و تمام تهدیدات بالقوه را جدی می‌گیرد. 

یک سخنگوی اف بی‌آی گفت که این آژانس در حال همکاری با مجریان قانون هستند تا میزان جدیت تهدیدات را مشخص کنند. 

این دومین بار در این ماه است که چندین کالج و دانشگاه سیاه‌پوست هدف تهدیدات بمب گذاری قرار می‌گیرند.

تیراندازی منجر به کشتار جمعی در آمریکا بخصوص در اواخر قرن بیستم میلادی به یک پدیده رایج در این کشور بدل شد. پیش از آن، هنگامی که یک واقعه تیراندازی منجر به کشتار جمعی در آمریکا رخ می داد، فاصله زمانی تا حادثه مشابه بعدی بطور میانگین ۶ ماه بود اما در دهه ها و به ویژه سال های اخیر، میزان خشونت در آمریکا افزایش یافته است بطوری که شاید هر هفته، اخبار مربوط به تیراندازی های مرگبار در گوشه و کنار این کشور منتشر می‌شود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس