تعطیلات خشونت بار آمریکا؛ ۶ مجروح بر اثر تیراندازی در لس آنجلس آمریکا

مقامات پلیس آمریکا اعلام کردند بر اثر تیراندازی در یک فروشگاه مواد غذایی در لس آنجلس، ۶ نفر مجروح شده اند که حال تعدادی از آنها وخیم است.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی فاکس نیوز آمریکا، پلیس لس آنجلس اعلام کرد تیراندازی در فروشگاه مواد غذایی "سوپریور گروسرز" در خیابان اولان جنوبی اتفاق افتاد و دو مظنون در داخل و خارج این فروشگاه تیراندازی کرده اند.

بر اساس این گزارش، این تیراندازی قبل از تحویل سال نو میلادی اتفاق افتاده و بر اساس گزارش سازمان آتش نشانی لس آنجلس، حال دو نفر از مجروحان این تیراندازی وخیم گزارش شده و دو نفر دیگر نیز به شدت مجروح شده اند.

پلیس مشغول تحقیق در خصوص این تیراندازی است اما تاکنون کسی در ارتباط با آن بازداشت نشده است.

تیراندازی جمعی و دیگر انواع خشونت مسلحانه یک مشکل بزرگ در آمریکا محسوب می شود و گروه های مدافع کنترل تسلیحاتی می گویند مقررات سهل گیرانه و رواج اسلحه تیراندازی ها در آمریکا را تشدید کرده است.

تیراندازی در آمریکا به خصوص در اواخر قرن بیستم به پدیده ای رایج در این کشور تبدیل شده است. آمریکا تنها کشور درجهان است که شمار اسلحه در آن از شمار افراد بیشتر است.   بنابر داده های  موسسه سوئیسی «اسمال آرمز سُروی» (Small Arms Survey (SAS) در ازای هر یکصد شهروند آمریکایی ۱۲۰ قبضه سلاح وجود دارد.

شهرهای بزرگ ایالات متحده  آمریکا در سال ۲۰۲۰ شاهد افزایش ۳۰ درصدی قتل و آدم کشی بودند و جمهوریخواهان، مقام های دموکرات را به سهل انگاری در این زمینه متهم می کنند.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، داده های دانشگاه نورت‌ایسترن نشان می دهد در سال ۲۰۲۰ میلادی ۶.۵ درصد از جمعیت آمریکا یعنی ۱۷ میلیون نفر مبادرت به خرید سلاح کردند در حالی که این رقم در سال ۲۰۱۹  تنها ۵.۳ درصد بود.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا خشونت با اسلحه دراین کشور را یک "همه گیری فراگیر" و "شرمساری بین المللی" توصیف کرده اما هنوز دولت دموکرات بایدن نتوانسته در این زمینه اقدامی انجام دهد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس