تکاپوی الجزایر برای ابطال عضویت تل‌آویو در اتحادیه آفریقا

وزیر امور خارجه الجزایر با سفر به اتیوپی، در تلاش بتواند عضویت رژیم صهیونیستی به عنوان عضو ناظر اتحادیه آفریقا را باطل کند.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی اواخر تیر ماه گذشته خبر داد که «آدامسو آلالی» سفیر تل‌آویو در آدیس‌آبابا، استوارنامه خود را به عنوان عضو ناظر به اتحادیه آفریقا ارائه کرده است.

عضویت صهیونیستها در این اتحادیه، هیاهوی بسیاری به همراه داشت و کشورهای مختلفی از جمله الجزایر بارها تأکید کردند که هرگز این عضویت تل‌آویو  به عنوان ناظر را به رسمیت نخواهند شد. در همین راستا، «رمطان لعمامره» وزیر خارجه الجزایر نیز راهی آدیس آبابا پایتخت اتیوپی شد.

شبکه خبری المیادین گزارش داد، لعمامره امروز سه‌شنبه وارد آدیس آبابا شد تا در جلسات چهلمین دوره شورای اجرایی اتحادیه آفریقا شرکت کند. در این شورا، وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه آفریقا حضور دارند.

تکاپوی الجزایر برای ابطال عضویت تل‌آویو در اتحادیه آفریقا

به گزارش المیادین، قرار است این نشست در سیزدهم و چهاردهم بهمن ماه جاری برای بررسی «موضوعات مربوط به همکاری مشترک بین کشورهای آفریقایی برای مقابله با چالشهای امنیتی و سیاسی مختلف برگزار شود که اوضاع کنونی به وجود آورده است».

بننا بر این گزارش، الجزایر در این نشست در تلاش است تا بتواند پیشنهاد خود مبنی بر ابطال عضویت رژیم صهیونیستی به عنوان عضو ناظر در اتحادیه آفریقا را اجرایی کند. وزارت خارجه الجزایر نیز خبر داد که وزیر خارجه این کشور با همتایان آفریقایی خود دیدار خواهد کرد تا وحدت اتحادیه آفریقا، حفظ و از تضعیف آن جلوگیری شود.

در همین ارتباط، یائیر لاپید وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی درباره عضویت این رژیم مدعی شد: «این یک گام تصحیح‌کننده برای وضعیت خاصی است که حدود دو دهه حکم‌فرما بوده است. از سوی دیگر، ‌ این گام، بخشی مهم در توسعه روابط خارجی اسرائیل است».

لاپید همچنین ادعا کرد که این گام به توسعه روابط تل‌آویو با قاره آفریقا و کشورهای عضو این اتحادیه کمک خواهد کرد. طبق اعلام رژیم صهیونیستی، تل‌آویو با ۴۶ کشور آفریقا روابط دارد که در چارچوب این روابط، همکاری‌هایی با کشورهای یادشده در زمینه‌های مختلف در حال انجام است.

این رژیم در سال‌های گذشته روابط خود را با چاد و گینه از سر گرفت و سودان نیز چند ماه قبل با وساطت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا روابط خود را با این رژیم عادی‌سازی کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس