تمجید بشار اسد از خط مشی عمان در قبال سوریه

رئیس جمهوری سوریه در جریان دیدار، وزیر خارجه عمان با او در دمشق، به نقش اصولی و متوازن مسقط در قبال دمشق اشاره کرد.

به گزارش مشرق به نقل از سانا، بشار اسد رئیس جمهوری سوریه، بدر بن حمد البوسعیدی وزیر خارجه عمان و هیئت همراهش را به حضور پذیرفت.

در این دیدار درباره روابط متمایز و شاخص عمان و سوریه و زمینه های همکاری دوجانبه میان دو کشور برادر، بحث و گفتگو شد.

همچنین در این دیدار بر اهمیت تداوم توسعه و تقویت این روابط تاکید شد. رخدادهای منطقه ای و عربی و موضوعات مورد اهتمام مشترک از دیگر محورهای مشترک دیدار بشار اسد با وزیر خارجه عمان بود.

بشار اسد در این دیدار به خط مشی و نقش متوازن سلطان نشین عمان و سیاست های اصولی آن و مواضع آن در قبال سوریه و حمایت مسقط از ملت سوریه در جنگش علیه تروریسم اشاره کرد.

رئیس جمهور سوریه اعلام کرد که آنچه عرب از فقدان آن رنج می برد، یک شالوده و اساس در زمینه خط مشی روابط سیاسی و انجام گفتگوهای عقلانی مبتنی بر منافع ملتهاست.

بشار اسد گفت: تعامل با تحولات و متغیرات عربی، مسلتزم تغییر رویکرد سیاسی و تفکر بر اساس منافع و جایگاه ما در عرصه بین المللی است.

از سوی دیگر وزیر خارجه عمان هم ضمن ابلاغ مراتب درود هیثم بن طارق سلطان عمان و تاکید سلطان عمان بر مواضع ثابت عمان در قبال سوریه تاکید کرد: سوریه رکن اساسی در جهان عرب است. سیاست های و مواضع قوی و شجاعانه آن سبب می شود که تا حد زیادی در مقابله با چالشهایی که ما را احاطه کرده است، بتوان به آن تکیه کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس