رئیسی

هرقدر که پنتاگون روی روابط جدید تهران حساس‌تر شده است، فعالیت انتحاری ستاد بایدن به فارسی شدت بیشتری به خود گرفته است. هم‌زمانی این دو ماجرا باهم اتفاقی نیست!

سرویس سیاست مشرق- فروردین‌ماه سال ۹۳ جی کارنی سخنگوی وقت کاخ سفید پشت تریبون رفته و یک خبر عجیب را اعلام می‌کند. این خبر چون آب سردی بر سر دولت روحانی ریخته شده و آرزوهای اصلاح‌طلبان برای ایجاد یک کانال ارتباطی مطمئن میان تهران و واشنگتن را بر باد می‌دهد.

در آن روز آمریکا اعلام می‌کند که یک ایرانی با نام حمید ابوطالبی را دیپورت کرده و حاضر نیست به او ویزا بدهد. یک روز پس‌ازاین ماجرا عراقچی اعلام می‌کند که دولت گزینه جایگزین برای ابوطالبی نداشته و موضوع در دست پیگیری است، اما آمریکایی‌ها زیر فشار کنگره روی حرف خود ایستاده و آقای دیپلمات به ایران بازمی‌گردد! درحالی‌که یک هفته قبل از این ماجرا یک روزنامه اصلاح‌طلب در سرمقاله خود از «طلوع صبح امید» در روابط میان ایران و آمریکا خبر داده بود، اولین ضربه کاری را نه منتقدان دولت وقت، بلکه آمریکایی‌ها به حسن روحانی زدند.

پس‌از این ماجرا وزارت امور خارجه در یک عقب‌نشینی سنگین غلامعلی خوش‌رو را به‌عنوان نماینده ایران در سازمان ملل معرفی کرده و ظریف در بیانیه‌ای اعلام کرد که آمریکایی‌ها از یک گزینه مهم محروم شده‌اند! بعدها باربارا اسلاوین عضو ارشد شورای آتلانتیک نوشت که دولت اوباما یک گزینه خوب برای مذاکره را از دست داد، در این یادداشت آمده بود که ابوطالبی دست راست روحانی بود که حالا قطع‌شده است. درحالی‌که حسن روحانی در میتینگ‌های انتخاباتی مدعی شده بود که اعتبار پاسپورت‌های ایرانی را بازمی‌گرداند، حتی نتوانست معاون خودش را راهی آمریکا کند. البته این روزها از این «تحقیر بزرگ» هیچ آدرسی در میان آرشیو رسانه‌های اصلاح‌طلب پیدا نمی‌کنید!

آیا رفتار روس‌ها با رئیسی تحقیرآمیز بود / دیپورتی‌های نیویورک در تهران چه می‌کنند؟ +تصاویر

پرده اول: اردیبهشت سال ۹۴ بیانیه لوزان میان ایران و آمریکا امضاء می‌شود، گروهی به گمان اینکه به‌زودی رونق اقتصادی ایجادشده و از مک‌دونالد تا کارخانه فورد در ایران سرمایه‌گذاری می‌کنند، در چند خیابان خاص در بالای شهر تهران کارناوال شادی راه می‌اندازند. سه ماه بعد برجام به‌صورت رسمی امضاشده و  دوباره برخی به خیابان آمده و دلار آمریکا را با اسکناس 1000 تومانی مقایسه می‌کنند.

میزان هیجان چنان بالا رفت که روزنامه حزب اصلاح‌طلب عکس ظریف را با کلاه قجری منتشر کرده و زیر آن نوشت به ایران جدید، امیرکبیر عصر ما خوش‌آمدید! وزیر خارجه وقت چنان روی بورس بود که یکی از رسانه‌های اصلاح‌طلب عکس ظریف و جلیلی را کنار هم قرار داده و نوشـت: می‌گفتند تحریم‌ها لغو نمی‌شود، اما شد.

 ۱۴ ماه پس از فروکش کردن هیجانات کاذب در کف خیابان، جواد ظریف از عمق فاجعه پیش‌آمده رونمایی کرده و در صفحه اینستاگرامی خود، رو به مقامات آمریکایی نوشت: خواهیم دید که آیا آمریکا آماده پایبندی به متن برجام است یا نه، چه رسد به روح آن. تاکنون که از هر دو سرپیچی کرده است. بازهم باید از ماژیکم برای مشخص کردن متن استفاده کنم؟

برجام در آن روزها چنان در بستر احتضار افتاده بود که باب کروکر رئیس کمیته روابط خارجی آمریکا در مصاحبه‌ای اعلام کرد که اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را به تأخیر انداخته‌ایم. کروکر در پاسخ به دلایل این ماجرا رو به خبرنگاران گفت: واقعیت آن است که می‌ترسیم با ادامه وضع تحریم‌ها میانه‌روها شانس خودشان در انتخابات را از دست بدهند.

ماجرای عجیبی بود دولتی که قرار بود با برجام ایران را وارد باشگاه ۲۰ کشور صنعتی دنیا کرده و مردم را از شر یارانه چند ده‌هزارتومانی خلاص کند و حداقل در روز ۱۷۰ میلیون دلار ارزآوری انجام دهد، آن‌چنان تحقیرشده بود که یک آمریکایی از داخل سنا باید برای او رأی جمع می‌کرد. بعدها ریچارد نفیو (عضو تیم مذاکره‌کننده آمریکا و معمار تحریم‌های ضد ایرانی) نوشت که «تیم ایرانی از اینکه همه تحریم‌ها لغو نمی‌شوند آگاه بودند. برجام، حق و توانایی تحریم را از ما سلب نمی‌کند». ایلان گلدنبرگ از اعضای ارشد FDD در فارین پالیسی شرح داد که «ایران از سرعت کاهش تحریم‌ها ناراضی است. بخش زیادی از این موضوع تقصیر دولت ایران است نه ما؛ چراکه پرزیدنت روحانی، توافق را با غلو درباره مزایای اقتصادی آن به عموم مردم فروخت».

آیا رفتار روس‌ها با رئیسی تحقیرآمیز بود / دیپورتی‌های نیویورک در تهران چه می‌کنند؟ +تصاویر

پرده دوم: بهمن سال ۱۳۹۵ درست چند ماه قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در خیابان نوفل‌لوشاتو سفارت فرانسه میزبان یک جشن جالب‌توجه شده است، در مراسم شام آقای سفیر علاوه بر برخی میهمانان ایرانی چند تاجر فرانسوی نیز دعوت‌شده‌اند.

در همان شب خبر می‌رسد که ناوگروه جدید ارتش آمریکا در همکاری مشترک با فرانسه و انگلیس قرار است در خلیج‌فارس مانور نظامی برگزار کنند، یکی از تجار فرانسوی باعجله خود را به ژان مارک آیرو (سفیر) رسانده و با صدای بلند می‌گوید: آقای سفیر آیا شما از مانور نظامی ارتش ما با آمریکایی‌ها بیخ گوش ایرانی‌ها خبردارید، ما باوجوداین سطح از تنش‌ها نگران سرمایه‌گذاری‌های احتمالی در تهران هستیم، و سفیر در پاسخ  لبخند زده و می‌گوید: «خیر بنده هیچ نگرانی ندارم. مقامات ایرانی در هیچ‌یک از جلسات مقدماتی و برنامه‌ریزی برای سفر در تهران و پاریس، به این مانور معترض نشدند. دولت ایران به این سفرها احتیاج دارد و مطمئنم که هیچ اعتراضی در جلسات فردا هم نخواهیم شنید.»

آیا رفتار روس‌ها با رئیسی تحقیرآمیز بود / دیپورتی‌های نیویورک در تهران چه می‌کنند؟ +تصاویر

آیا رفتار روس‌ها با رئیسی تحقیرآمیز بود / دیپورتی‌های نیویورک در تهران چه می‌کنند؟ +تصاویر

مقامات دولت وقت نه‌تنها در برابر این تحقیر تاریخی حتی کوچک‌ترین اعتراضی به اروپایی‌ها نکردند بلکه معاون وزیر ارشاد وقت در دولت روحانی در یک مقاله شرم‌آور نوشت که روحانی بهترین کارگردان تاریخ سیاسی ایران است، واقعیت آن است که ما باید تصاویر سیاه از داخل به خارج مخابره کنیم، هر چه قدر ایرانی‌ها بیشتر زیردست و پا له‌شده و فشار اقتصادی بالاتر بورد، رئیس‌جمهور برگ برنده بیشتری برای مذاکره با غرب و پیشبرد استراتژی‌های خارجی دارد.

ترجمه ساده سخنان آن مقام دولتی آن بود که هرقدر بیشتر تحقیر شویم، شانس گرفتن اعانه از سفیدهای نژاد برتر بیشتر می‌شود! رادیو فرانسه در شرح آن وضعیت نوشت: دولت روحانی قیافه فروشنده بدهکار و مشتاق معامله بر سر حقوق ملی را به خود گرفته بود.

آیا رفتار روس‌ها با رئیسی تحقیرآمیز بود / دیپورتی‌های نیویورک در تهران چه می‌کنند؟ +تصاویر

پرده سوم: درست در زمانی که قرار بود بازارهای اروپایی و آمریکایی به‌سوی ایران باز شود، در داخل موج هیجان چنان بالا رفت که نعمت زاده وزیر وقت صنعت در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که دیگر کالاهای بنجل چینی و روسی را وارد نخواهد کرد. او حتی پا را فراتر گذاشته و در واکنش به ورود چند واگن قطار روسی به ایران گفت: حتی اگر لازم باشد روی ریل نشسته و اجازه حرکت به این واگن‌ها را نمی‌دهم.

در آن زمان یک شرکت روسی بدون گرفتن ودیعه حاضر بود در پروژه توسعه راه‌آهن در ایران شریک شود، اما برای دولت پنجره‌ها به‌سوی غرب بازشده بود. آن‌قدر توهم ارتباط اقتصادی با اروپا، کانادا و آمریکا شدید بود که زنگنه وزیر وقت نفت الکساندر نواک را پشت در اتاقش به بهانه جلسه داخلی نگه‌داشته و از سوی دیگر از بی‌احترامی‌های حسن روحانی و معطل نگه‌داشتن رئیس‌جمهور چین اخبار ناخوشایندی منتشر شد!

پس‌ازآن ماجراهای عجیب روزنامه دولت نوشت کاروان اقتصادی ایران با تعدادی زیادی وزیر و مدیر سطح بالا عازم اروپا برای امضای یک قرارداد تاریخی است. اما در لحظه آخر یک فاجعه بزرگ روی‌داده و دولت آمریکا به وزیر اقتصاد ایران ویزای سفر به نیویورک و شرکت در مجمع جهانی اقتصاد را نداد. ضربه به دولت چنان سخت و سهمگین بود که سیف رئیس بانک مرکزی در صفحه اینستاگرامی خود با فونتی درشت نوشت: دستاوردهای برجامی تقریباً هیچ است!

آیا رفتار روس‌ها با رئیسی تحقیرآمیز بود / دیپورتی‌های نیویورک در تهران چه می‌کنند؟ +تصاویر

پرده چهارم: درحالی‌که ترامپ برجام را پاره کرده و نماینده ایران در سازمان ملل روی تخت بیمارستان در بستر بیماری افتاده است، دولت آمریکا تنها به ظریف اجازه می‌دهد در فاصله ۵۰ متری مقر سازمان ملل تردد کند و اجازه دیدار رئیس با کارمندش را صادر نمی‌کند. این تحقیر آن‌قدر دردآور بود که روزنامه کیهان به‌عنوان یکی از مخالفان مهم دولت در سرمقاله خود نوشت: «آقای ظریف ما یک تار موی شما را با کل غرب معاوضه نمی‌کنیم» این چند خط کوتاه از یک نوشتار ساده نگاه اخلاقی به سیاست را به رخ دولت و اصلاح‌طلبان کشیده و نشان داد که حفظ عزت ایرانی از میلیاردها دلار آمریکایی باارزش‌تر است.

 باوجودآنکه سیاهه اهانت‌های غربی‌ها به دولت روحانی بی‌شمار است! اما اتاق عملیات روانی آمریکایی‌ها با ابتکار عمل چند رسانه حق‌العمل کار داخلی و بازی‌سازی همان گروه دیپورت شده از نیویورک، سفر پر دستاورد رئیس‌جمهور به روسیه را به بهانه‌های کودکانه و سخیف به حاشیه برده‌اند.

درحالی‌که اروپایی‌ها دو سال دولت روحانی را برای دستاوردهای پوچ اینستکس معطل کرده (سرکار گذاشته) و حتی حاضر نبودند یک بشکه نفت از ایران بخرند، در آن‌سو لایه‌های هم‌پوشان اقتصادی میان تهران و مسکو شکل واقعی و عملیاتی به خود گرفته است. این اقدام راهبردی از سوی تهران باعث شد اروپایی‌ها پشت در چند وزارتخانه معطل وقت دیدار با مقامات کشورمان باشند. این سطح از اقدامات استراتژیک در شطرنج منطقه باعث شده است که وب‌سایت رادیو فردا (متعلق به سازمان سیا) در تحلیلی از دیدار آنلاین وزیر راه ایران با رئیس‌جمهور آذربایجان آن را نشانه حضور شرکت‌های ایران در بازسازی قره‌باغ بداند.

آیا رفتار روس‌ها با رئیسی تحقیرآمیز بود / دیپورتی‌های نیویورک در تهران چه می‌کنند؟ +تصاویر

آیا رفتار روس‌ها با رئیسی تحقیرآمیز بود / دیپورتی‌های نیویورک در تهران چه می‌کنند؟ +تصاویر

 نشریه فارن پالیسی در گزارشی نوشته است که پنتاگون نگران نزدیکی ایران و روسیه به یکدیگر است! کاترین ویلبارگر، مشاور موقت وزیر دفاع در امور امنیت بین‌الملل دراین‌باره می‌گوید: حتی با درک سابقه عدم اعتماد بین مسکو و تهران، بازهم واشنگتن و شرکای آن در منطقه باید مراقب همکاری قدرت‌های تغییر طلب باشند. ما این روابط را از نزدیک زیر نظر گرفته‌ایم. او همچنین به‌شدت از روسیه انتقاد کرد و سیاست پیشین دولت را برای تحمیل حملات لفظی به مسکو در پیش گرفت و این در حالی است که بایدن خود اغلب از انتقاد از شخص ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه خودداری می‌کند ویلبارگر در ادامه اظهارات خود روسیه را به‌عنوان یک شریک غیرقابل‌اعتماد و ناسازگار به تصویر کشید و گفت که رابطه روسیه با ایران نمونه‌ای از این دوگانگی است.

ایجاد یک‌قطب سیاسی، اقتصادی، امنیتی و نظامی در شرق به‌شدت آمریکایی‌ها و غرب‌گرایان داخلی را نگران کرده است، هرقدر که پنتاگون روی روابط جدید تهران حساس‌تر شده است، فعالیت انتحاری ستاد بایدن به فارسی شدت بیشتری به خود گرفته است. هم‌زمانی این دو ماجرا باهم اتفاقی نیست!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 70
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 21
  • مصطفی IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    رئیسی با خواندن نماز شکسته مشت محکمی بر دهان یاوه گویان عالم زد
    • علی IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      60 8
      این که رئیسی بهتره یا روحانی به این مقایسه های بچگانه نیست ......تاریخ و مردم قضاوت می کنند....... اگر اقتصاد و فرهنگ مردم تغییر مثبت کرد آن ریس جمهور موفق است .....
    • DE ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      24 5
      ۰۸:۳۴ این که رئیسی بهتره یا روحانی به این مقایسه های چندگانه نیست ......تاریخ و مردم قضاوت می کنند....... اگرما غربگداها و نوکران غرب و ستون پنجم که در تمام مدیریت ها و پست ها و مسئولیت ها یا خودمان هنوز هستیم یا کارچاق کن ها و آنتن ها یمان هستند, گذاشتیم اقتصاد و فرهنگ مردم تغییر مثبت کنه آنوقت رییسی جمهور موفق است .....
    • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      39 4
      عکس یادگاری دو رییس جمهمور کجاست؟ go go go
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      75 29
      مرز تحقیر آنجا بود که ظریف جلوی امیر کویت زانو زد.
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      48 9
      دولت بی کفایت روحانی رکورددار تورم در 75 سال اخیر و رکورددار جهش ارز بود و با هیچ دولتی قابل قیاس نیست.
    • روزبه IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      18 7
      در جامعه غربی عزت انسانی مفهوم نداره آنچه که اصالت داره تامین حداکثری منافع مادی است، در برقراری رابطه با دیگران هم از این اصل پیروی میکنن،
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      45 5
      سوخت ندادن به هواپیمای ظریف در آلمان و ممنوعیت ورود حمید ابوطالبی به امریکا تحقیر افساد طلبان از سوی غرب بود.
    • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      39 14
      افزایش 50 درصدی صادرات غیرنفتی و افزایش 100 درصدی صادرات نفت و آزاد شدن پولهای ایران در عراق و انعقاد سوآپ گازی با ترکمنستان و آذربایجان و دیپلماسی موفق دولت رئیسی در 4 ماه گذشته اصلاح طلبان را عصبانی کرده و به یاوه گویی انداخته است.
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      37 3
      افساد طلبان بی لیاقت اقتصاد کشور و معیشت مردمو نابود کردند و فقط باید سکوت کنند.
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      29 2
      مرز تحقیر آن جا بود که در سال 92 در صف توزیع سبد کالا 2 نفر کشته و چندین نفر مجروح شدند و در رسانه های خارجی منعکس شد.
    • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      15 23
      مصطفی ناهار خوردین؟ قبلی ها چی انها ناهار خوردن؟
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      34 9
      به نهار اونها کاری نداشته باش و....... زیادی نخور!!!!
    • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      15 36
      ۱۰:۵۱ تا کی ملت باید سکوت کنند وبیعرضه گی خودتون را به گردن روحانی بندازین دولت روحانی رفت وتموم شد عزیزم خوابی یا بیدار؟؟؟!!!
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      23 13
      اون کسی که نوشته مصطفی ناهار خوردی ( 11 و دو دقیقه) ببینید اینها همینقدر احمق و نادان هستند که فیلم تقطیع شده رو به عنوان تولید کننده به اینها قالب میکنند ولی باز روی نفهمی خود می مانند و در اوج جاهلیت با تعصب افساد طلبی دارند. ای کاش مغز زنگ زده شون رو کمی روغن وازلین میزدن تا یک تکونی بخوره. از همینجا میگم درود بر کسانی که برای ملت و این کشور امام زمان (عج) قدم های راستین بر میدارند و به ظهور نزدیکتر می کنند.
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      7 0
      منظورت اصلاحظلبان است؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • کارشناس IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      7 16
      رفته بود نماز بخونه؟ خب میتونست اینجا بخونه این همه راه با 60 نفر رفته برا چی؟ حداقل نماز جماعت 60 نفره میخوند
    • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      3 1
      کلا ما ایرانی جماعت بیشتر به حاشیه‌ها علاقه داریم اصل موضوع را به فراموشی میسپاریم.
    • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      3 3
      نماز در کرملین وضع اقتصادی ما رو خوب میکنه؟؟ الان این تیتر و این متن به هم ربطی داشت ؟؟مشرق مزخرف می‌نویسه شما هم مزخرف جواب میدی،
  • علیرضا IR ۰۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    50 14
    گزارش بسیار کامل و جامعی بود مشکل ما اینه که گوشمون به دهن همه است تا ببینیم چی میگن که این اشتباهه .......دستگاه سیاست خارجی نباید به فضاسازی مطبوعات توجهی بکنه .......آقای ظریف و روحانی باید بخاطر خیانت به کشور و شهدا پاسخگو باشن
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      3 9
      فکر کن
  • IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    39 12
    وقتی اوج تفکر یک دیپلمات پوشالی در صوت سراسر تناقض او اين باشد که: (بخاطر اینکه به برجام ضربه بزنند، وارد سوریه شدند)، تو خود بخوان حدیث مفصل ......
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      9 0
      واقعا ظریف این را گفته ؟ خیلی باید کم دان باشد اخه ورود ایران به درخواست دولت سوریه برای کمک به مبارزه با تکفیریهای امریکایی اسرایلی سعودی به اواخر 90 و اوایل 91 برمیگرده که هنوز یکی دوسال تا امدن اوار تدبیر امید مانده بود
  • حامد IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    51 10
    وقتی ظریف رفته بود آمریکا برای شرکت در جلسه سازمان ملل خواست سری به تخت روانچی بزنه که بیمار بود جلوش رو گرفتن و گفتند برگرد ایران. اینا اومدن برای ما از عزت سخن می گویند. عزت شما را در ریختن بتن در صنایع هسته ای و تحویل تحریم چند برابری دیدیدم. عزت شما را در عکس یادگاری با هواپیمای دست دومی دیدیم که قرار بود صد تا باشد اما یک تا شد اونم دست دوم. عزت شما در عکس سلفی حقارت در مجلس دیدیم.
    • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      41 9
      زانو زدن حقارت بار ظریف در سازمان ملل مقابل امیر کویت و التماس وی را هرگز فراموش نمی کنیم
    • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      15 4
      همان یک هواپیما را هم بخاطر رای ستاندن دوباره نوکرهاش از مردم ساده لوح در انتخابات 96 بهشان دادند والا هواپیمای پلاستیکی هم نمیدادند
  • DE ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    36 7
    متاسفانه یک تحقیر بسیار مهم را از قلم انداختید . در سفر آقای روحانی به اروپا و تلاش برای نزدیکی با اتحادیه اروپا علیه امریکا ، چهار دولت اروپائی ( آلمان ، بلژیک ، فرانسه و اتریش ) یک دیپلمات دولت آقای روحانی را ( آقای اسدالله اسدی) را دستگیر و به ۲۰ سال زندان محکوم کردند .. و اتحادیه اروپا اینگونه از آقای روحانی مهمان نوازی کردند
  • حسام IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    11 11
    در آن زمان یک شرکت روسی بدون گرفتن ودیعه حاضر بود در پروژه توسعه راه‌آهن در ایران شریک شود، اما برای دولت پنجره‌ها به‌سوی غرب بازشده بود. بله دنبال چیزی بالاتر آز ان ودیعه بودند
    • DE ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      7 1
      ...بله دنبال چیزی بالاتر آز ان ودیعه بودند ....
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    16 3
    هر صجبت یا هر حرکتی که باعث تضعیف جایگاه ایران اسلامی شود توسط هر شخص و هر گروهی زیان بارو محکوم است
  • حسین IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    30 11
    ننگ بر سر اصلاحات
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    9 4
    برخورد غرب با اغلب کشورها ب این نحو است، چنانچه جنسی خرید پولش را چند برابر پس بگیرد و اگر هم جنسی فروخت چندین برابر گرانتر باشد. بقول خودشون کیک را هم بخورند و هم داشته باشند.
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    7 0
    شما اگر به جای خرابی و تحقیر و شکست ، انرا پیروزی بدانی ، پیروز نمی شوی بلکه کشورت ویران می شود .
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      1 1
      دوست عزیز شما عین واقعیت گفتید ولی متاسفانه اون پیام های بالا را بخون به یاد حرف های مفت خوران دوران قاجار می افتید که هرگروهی یه عده پاچه خوار دارند و چه اشتباه کنن چه درست کار انجام بدن بقیه را نادان و خودشون و اربابشون را همچی تمام میدانند فلاکت دوران قاجار به خاطر احمق ها تا بینهایت رسیده
    • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      1 1
      حرف حساب زدید،هر دو تون.دمتون گرم.
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    51 54
    سلام جناب مشرق گزارش جالبی بود .تحقیر های که فرمودید توسط امریکا صورت گرفته که اگر اطلاع داشته باشید از اول انقلاب با ما دشمن است و از دشمن بیشتر از این توقع نیست . ولی تحقیر صورت گرفته از طرف روسیه در حالی است که این کشور با شما متحد و مثلا دوست شماست فکر کنم این را اگر درک کنید درد بیشتری دارد .
    • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      6 35
      واقعا آفرین به این بینش.
    • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      30 6
      دقیقأ روسیه چه تحقیری کرد؟
    • DE ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      3 1
      حالا تو یه چیزی شنیدی مثل تمام غربگداها و اصلاحطمعکاران مانند طوطی و قرقی قرتی فقط نشخوار میکنند بدون اینکه بفهمید چی میگن. حالا بگو تحقیر چی بوده .محال بتونی بگی چون گنده تر از تو و گنده هاتون م تا حالا نگفتند چی بوده . مهم اینه که با این تیترها تحقیر و حقارت ۳۲ سال دولت محقر اصلاحات را از تمرکز مردم روی آن دور کنند.
  • LU ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    6 17
    فراموش کردن تاریخ بزرگترین اشتباه است و تاریخ دوباره تکرار می شود در خباثت روسیه و انگلیس و آمریکا هیچ شکی نیست مهم استفاده از تجارب در برخورد با استعمارگران است و ما نباید مهره شطرنج این کشورها بشویم
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      17 7
      شوروی و انگلیس و امریکا دشمن‌های اصلی بودند شکر خدا شوروی فروپاشید و امریکا و انگلیس هم به امید خدا به زودی
  • رضا IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    9 7
    اصلاحات=خواری و ضعف و له شدگی در برابر غرب
    • ماحسون IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      1 2
      باید بگی چیطلبان
  • مجتبی از زنجان IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    0 10
    بازم میگم210کشور هم قوم دارند یک معضل جهانی مملکت ها باید قومیتها رو حذف کنند وگرنه خودش میدانند
    • ماحسون IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      0 0
      میخوای حذف کنی
    • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      1 1
      برادر من بچه که نیستی چی هی تکرار میکنی عاقل باش
  • حسين DE ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    6 5
    پيشنهاد ميكنم برنامه جهان آرا از كله گنده هاى اصلاح طلبان و ليبرالها دعوت كند در يك برنامه اين حضرات دلايل مخالفتهاى خودشان را در ارتباط با گسترش روابط ايران با چين و روسيه و دلايل موافقت خودشان را در ارتباط با توسعه روابط باغرب بيان كنند. مطمئن باشيد فقط يك استدلال خواهيد شنيد،امضاى جان كرى تضمين است.
  • یهروز IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    13 1
    خخ. عجب دعوایی شده بر سر اینکه روحانی خفت بار تر بود یا رییسی
  • NL ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    11 6
    (فارغ از متن این خبر) لطفا در دلمون برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم. اللهم العجل لولیک الفرج
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    11 2
    آیندگان این کشور از اصلاح طلب و اصول گرا حرف نمی زنند
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      7 2
      و می گویند چرا جمهوری اسلامی زیر بار حرف زیر دشمن می رود و بتن می ریزد
    • DE ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      5 0
      ۱۱:۴۷ - آیندگان این کشور از اصلاح طلب و اصول گرا حرف نمی زنند. خخخ باز یکی ترقه در کرد یکی از اصلاح طلبها از خواب بیدار شد . عمو اصلاحات مالی کردن رقیب و خراب کردن اصولگریان در کنار اصلاحات چی ها برای شب انتخابات بود دستور سازمانی غربگدایان بود . انتخابات شد تمام شد رفت دیگه این نخ نما شده بدر د شب انتخابات هم نخورد برو یک تله تازه ای درست کن. بگیر بخواب انتخابات 1404 باز سازمانتون صدات میزنه
    • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      0 2
      عزیزم ما اصلاح طلب نیستیم
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    8 7
    در سفر آقای رئیسی به روسیه و دیدار با پوتین و تحکیم روابط استراتژیک با کشور دوست و همسایه این اصلاح طلبان بودند که تحقیر شدند. اگر تحقیر خودشان را تحقیر ایران می دانند لابد از وطن پرستی در حد افراطشان است یعنی در حد "ایرانیان سبزی پلو بخورید" اوبامای باهوش و مؤدب.
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    11 10
    نتیجه این مطلب اینه که اون هشت سال روحانی و قبلش هم همیشه تحقیر میشدیم این شیش ماه هم روش
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    4 4
    برجام خیانتی بوده که به خاطر دشمن بتن ریخته می شود که ناراحت نشود و ادامه آن هم صد برابر بدتر که از یک سوراخ چند بار گزیده شدن هست شعار نه شرقی و نه غربی آن هم پیش کش که به حاشیه رفت لطفا هم منتشر کنید
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    4 2
    داستان چی بود؟
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    4 4
    کلا ایرانیهای انقلابی درتشریفات ومراسمهای خارجی(فروتن،راحت وزیاد درقید نیستند ولی ابن خارجبها ادعای نظم میکنند ولی همش توام با غرور وتحقیر و....هستند
    • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      12 0
      اگر هم زباد بهشون رو دادیم میخواهند سوارمون بشوند که باید مثل دکتر عبدالهیان باهاشون رفتاربشه
  • محمد IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    3 0
    خدا شر این اصلاحاتیها و لیبرالهای غربزده "تحریف کن" را از سر این کشور کم کنه
  • ماحسون IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    4 0
    دولت قبلی دولت عملگرا یا بهتره بگیم عملی بود،اینکه سران کشورهای اروپایی دم در اتاقش و منتظر باشند که چه بویی از اتاق میاد،واقعا نشان گر عملگی دولت قبل بود، وزیر نیروی سابق بنده خدا اینقد عمل گرا بود که حساب برق نیروگاهها دستش نبود، اصلاح طلبان به جای خرج کردن اموال کشور برای واکسن، نگران جیب مردم بودن که پول واکسن رو به خودشان بدیم،تاچند روزی که زندن استفاده کنن واشکال نداشت مواد غذایی گران بشه یا سود پول داده شده 18% بشه مهم خوشبختی مردم قبل از مرگ با کرونا بود، وزرا هم بنده خداهها همه درحال عمل بودن همشون،جوری که اینقد عمل میکردن به وظایفشون از شدت عملگرایی درکار توهم میزدن،اینقدر که از ماهواره های ایلان ماسک توهمشون بالاتر میرفت چون واقعا خیلی کار میکردن وازشدت خستگی بود،رئیسشون میتی کومان ببخشید اسمشون اشتباه گفتم ازشدت کمر درد وزانو درد با این وجود سرکار بود وهمیشه روی میز کارهارو انجام میداد یا صبح روز بعد خسته و درحال زانو وکمر درد شدید، تلویزیون رو روشن و از حال ملت حتی صبح ساعت 9 هم بی خبر نشدن، آری این بود دولتی که ما دوست داشتیم
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    2 0
    لطفا اسمان ریسمان بهم نبافید
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    0 0
    لطف کرد
  • حمید IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    0 1
    بهترین برخورد بود
  • CA ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    0 0
    چی بگم
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    0 0
    دستاورد؟؟؟
  • IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    0 0
    ن بابا
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 0
    روشها باید احترام گذاشتن را از غربیها که .قربونش برم.یاد بگیرن وقتی به غرب بری انواع خدمات ومعاهده وبرنامه اراعه میکنند دمکراسی .حقوق بشر .سند بیست.سی آف ای تی آف .بهداشت جنسی و آزادی آن و......اما روسهای تکه تکه شده قدیم با زور چپاول می کردند افغانستان رفتند گفتند میخواهیم چپاول کنیم اما آمریکا برای گسترش دمکراسی و حقوق بشر به آنجا رفت.از نظر حمایت پذیرایی از فرزندانمان شغل دادن مدرک هیچ دریغ نمی کند درود بر غرب
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    0 1
    نه رفتار پوتین در شان مقام ریاست جمهوری ایران بود
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    0 0
    تکلیف روحانی که مشخصه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس