کد خبر 1333724
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶

بسیاری از فارغ التحصیلان ممتاز رشته روابط بین الملل با وجود برخورداری از همه شرایط قانونی ، از این فرصت محروم شده اند.

به گزارش مشرق، یک عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران نوشت:

در طول سالهای گذشته آقازاده های اصلاح طلب با حمایت جبهه منحله مشارکت ( که نظام دانشگاهی کشور را ملک طلق و تیول خود می داند و بر آن چنگ انداخته ) و بدون داشتن شرایط و به اشکالی غیر قانونی به عنوان هیات علمی خود را به دانشگاههای کلیدی و مهم کشور تحمیل کرده اند.

از جمله این موارد  عضویت فرزند جناب "محسن رهامی " با مدرک دکتری حقوق در گروه روابط بین الملل دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران است!!

و این درحالی است که بسیاری از فارغ التحصیلان ممتاز رشته روابط بین الملل با وجود برخورداری از همه شرایط قانونی ، از این فرصت محروم شده اند.

انطباق رشته تحصیلی با رشته گروه آموزشی اولین شرط برای استخدام  یک فرد در گروه مذکور است.

این اتفاق مانند آن است که یک فرد با دکترای شیمی به عضویت گروه فیزیک یک دانشگاه پذیرفته شود.

جالب اینجاست که آقازاده جناب رهامی پس از اخراج از گروه حقوق پردیس فارابی دانشگاه تهران به واسطه عدم صلاحیت علمی( در زمان روحانی ) ، با حمایت عناصر وابسته به جبهه منحله مشارکت ( مانند ناصر .... و محمد رضا .....) که خود را مالک دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران می دانستند به عضویت گروه روابط بین الملل این دانشکده درآمده و این عضویت تاکنون ادامه دارد!

متاسفانه تحمیل یکی از سرکردگان دفتر تحکیم در زمان خاتمی که با اعمال خشونت و حتی اهانت به پیکر شهدا، مانع دفن شهدای گمنام در دانشگاه شریف شده و با لیسانس شیمی و مدرک نامعتبر  ( معادل کارشناسی ارشد) به  گروه فوق  در سالهای اخیر ، آن هم در حالی که گروه مذکور اصولا نیازی به هیات علمی نداشته و هیچ یک از اساتید قادر به پرکردن ساعت آموزشی خود نبوده اند ، گام دیگر بقایای جبهه منحله مشارکت برای نفوذ دادن عناصر وابسته به خود ( به قیمت تخریب جایگاه و موقعیت علمی گروه روابط بین الملل و دانشگاه تهران) بوده است.

امید آن که با دقت و قاطعیت وزارت علوم بساط این آقازاده بازی‌ها و نوچه پروری ها جمع شده و ساحت آموزش عالی و دانشگاه تهران از این اقدامات و تحرکات غیر قانونی و غیر علمی  تطهیر شود.

* مشرق بدون هیچ قضاوتی درباره محتوای یادداشت فوق ، آمادگی خود را جهت انعکاس جوابیه و توضیحات دانشگاه تهران و همچنین آقای روح الله رهامی اعلام می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    2 1
    با معدل ۱۸.۵ لیسانس نتوانستم بدون کنکور برای فوق اقدام کنم کنکور دادم با معدل ۱۸ منتطر دفاع هستم خانومم هم به خاطر شرایط مشابه مجبور شد فوق انصراف بدهد اونوقت هی داد میزنند نخبه نخبه
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    5 1
    ننگ
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    14 1
    یعنی هیچ اصولگرای عزیز و دوست داشتنی با رانت و رانت بازی وارد دانشگاه نشده؟؟
    • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
      0 3
      تو عزیز شدی
  • مصطفی IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    7 3
    مشکلات فقط اصلاح طلبان هستند بقیه پاک میباشند
  • محمد IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    5 0
    متاسفانه عملکرد وزیر علوم ضعیف بوده و هنوز تعداد قابل توجهی از روسای مراکز دانشگاهی و آموزش عالی تغییر پیدا نکرده اند. حتی معاون پژوهشی ایشان از مدیران دولت روحانی بوده و حامی بعضی از این روسای ضعیف می باشد.
  • US ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    0 0
    میشه یه مقدار در مورد مدرک دکترای ایشون و محل اخذش و روند هیئت علمی شدنشون در دانشگاه مادر ایران ( دانشگاه تهران) توضیح بدید. بلکه من هم آگاه بشم
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    0 0
    من شاهد اين اتفاق بودم
  • حسين DE ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    0 0
    از اينكه درايران روابط بر ظوابط ارجحيت داره شكى نيست،بايد ديد نقش وزير علوم و آموزش عالى در اين ميان چيست؟
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    0 1
    وطن فروشان نوکر غرب همیشه با حقه وحیله در دستگاه های دولتی نفوذ نموده اند. سیستم امنیتی باید این افراد را اخراج نماید
  • حامد IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    1 0
    فکر کردید فقط این یک نفر است. صدها نفر و بلکه هزاران نفر به همین شکل همین الان هیئت علمی بهترین دانشگاه های کشور، دانشگاه های دولتی و آزاد و .... هستند. هم خود مقامات و هم فرزندان آنها. هزاران تحصیل کرده واقعی دکتری کار مناسبی ندارند اما آقازاده ها و مدیران به راحتی با تحصیل در پردیس ها و دانشگاه های پولی با رانت و پول بدون درس خواندن دکتری گرفته و به راحتی هیئت علمی می شوند. خبر از فرزندان نمایندگان دارید؟ همه جا رو گرفته اند.
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    1 0
    اقا به عنوان فارغ التحصیل همین دانشکذه می گویم ، بساط رشته علوم سیاسی و روابط را جمع کنید، مطیمین باشید اتقاقی نمی افتد......این حرف اکثر بچه هاست
    • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
      1 0
      چرا. اتفاقا اتفاق خوبی میفتد و مملکت واقعا بهتر اداره میشود. با این منابع عمدتا کپی و ترجمه (به اسم تصنیف و تألیف) و بخش قابل توجهی از استادان غرب شیفته در این رشته ها. البته این واقعیت در مورد خیلی از رشته های دیگر علوم انسانی و اجتماعی هم صادق است.
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    0 0
    اینها ویزگیهای کدام گروه است. با رسمشکل نشان دهید خوردن از بیت المال گرفتن پست و مقام دروغ گرفتن به مردم اصلاحطلبان؟؟ اصلاحات؟؟ دوم خردادی ها؟؟ یا مجمع روحانیون؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس