کد خبر 1333698
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳
گاز نمایه

انجمن صنایع فراساحل انگلیس اعلام کرد: در صورت عدم سرمایه‌گذاری جدید در میادین گازی در انگلیس تولید گاز این کشور طی ۸ سال آینده ۷۵ درصد کاهش می‌یابد.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، انجمن صنایع فراساحل انگلیس اعلام کرد در صورتی که میادین گازی فراساحلی جدید در انگلیس توسعه پیدا نکنند، این کشور خیلی بیشتر از شرایط کنونی نسبت به شوک‌های قیمتی و رخدادهای ژئوپلتیک در حوزه انرژی آسیب‌پذیر خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

هشدار اتحادیه اروپا از خطر افزایش غلظت متان با گرمای بی‌سابقه زمین

این انجمن اعلام کرده بدون سرمایه‌گذاری جدید در میادین گازی دریای شمال انگلیس آسیب‌پذیری بیشتری را در برابر بحران‌هایی نظیر آنچه در شرایط کنونی با بالا گرفتن تنش بین اوکراین و روسیه شاهد هستیم، خواهد داشت.

قرار است از روز اول آوریل سازمان آفجم انگلیس که مسئولیت قیمت‌گذاری حامل‌های انرژی در این کشور را برعهده دارد، قیمت گاز را بالا ببرد. هر گونه شوک قیمتی جدید می‌تواند بحران کنونی در حوزه انرژی در این کشور را تشدید کند.

گفته می‌شود؛ با بالا رفتن قیمت گاز اوضاع مصرف‌کنندگان انگلیسی بسیار بد خواهد شد؛ چراکه میلیون‌ها نفر به فقر انرژی دچار می‌شوند و به خاطر عدم توانایی پرداخت قبوض گاز از مصرف این حامل انرژی محروم خواهند شد و بسیاری از افراد هم مجبور خواهند شد بین پرداخت پول گاز یا خرید غذا فقط یکی را انتخاب کنند.

در حال حاضر انگلیس ۴۷ درصد نیاز خود به گاز را تامین کرده و ۳۱ درصد آن را هم از طریق خط لوله از اروپا و غالبا از نروژ وارد می‌شود. ۲۱ درصد دیگر نیز LNG وارداتی است. در سال ۲۰۲۰ روسیه ۳.۴ درصد گاز مورد نیاز این کشور اروپایی را تامین کرد.

انجمن صنایع فراساحل انگلیس اعلام کرده که باید میادین جدید گازی را در دریای شمال انگلیس فعال کرد، در غیر این صورت تا سال ۲۰۲۰ تولید گاز در این کشور ۷۵ درصد سقوط می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • TR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    0 3
    ایران بدلیل تنش یا دنیا حتی یک بشکه نفت هم از خزر استخراح تکرد
    • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
      0 0
      پنج تا F-35 تو همین چند مدته خورده زمین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس