کد خبر 1333434
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۵
قدرت نمایی جنگنده‌های چین به ارتش تایوان

جنگنده‌ها و هواپیماهای ضد زیردریایی چین بار دیگر با پرواز در منطقه پدافندی تایوان، ارتش این جزیره را به چالش کشیدند.

به گزارش مشرق، جنگنده‌های ارتش چین بار دیگر با به چالش کشاندن پدافند هوایی تایوان قدرت خود را به رخ حریف کشیدند.

وزارت دفاع تایوان یکشنبه به وقت تهران اعلام کرد که چهار فروند جنگنده و هواپیمای ضد زیر دریایی چین وارد منطقه یگان پدافندی تایوان در جنوب غربی این جزیره شدند.

تایوان نوع جت‌های چین را «وای -۸»، «جی-۱۱» و «جی-۱۶» اعلام کرد و مدعی شد که با اعلام سامانه‌های راداری، جنگنده تایوان به سرعت پرواز کرده و هواپیماهای چین را از منطقه مذکور دور کردند.

وزارت دفاع تایوان چندی قبل نیز از رخنه مجدد جنگنده‌ها و هواپیماهای نظامی چین به منطقه پدافندی این جزیره خبر داد و اعلام کرد که نیروی هوایی تایوان با به پرواز سریع جنگنده‌های رهگیر خود  به ۳۹ هواپیمای نظامی چینی هشدار داد و آن‌ها را از منطقه پدافندی جزیره دور کرد.

به گزارش وزارت دفاع تایوان، در این ماموریت هوایی ۳۴ جنگنده، چهار فروند هواپیمای جنگال  و یک فروند بمب افکن حضور داشتند.

 نیروی هوایی تایوان اخیرا در رزمایشی شبیه‌سازی شده، نبرد با جنگنده‌های دشمن از جمله چین را تمرین کرد. خلبانان تایوان قبل از برخاستن، از پایگاهی در شهر «چیای» محل استقرار جنگنده‌های «اف-۱۶» که اغلب برای رهگیری هواپیماهای جنگی استفاده می‌شوند، با به صدا درآمدن زنگ خطر به سمت هواپیماهای خود شتافتند.

این تمرینات بخشی از یک تمرین سه روزه برای نشان دادن آمادگی جنگی تایوان در آستانه تعطیلات سال نو میلادی  بود. هواپیماهای نظامی اغلب به سمت جنوب غربی منطقه شناسایی دفاع هوایی تایوان پرواز می‌کنند.

چین طی هفته‌های اخیر تهدیدهای خود را با اعزام جنگنده‌ها به نزدیکی تایوان و برگزاری رزمایش‌های نظامی افزایش داده است.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند. با این حال آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و کمک نظامی به تایوان عملا در مسیر حمایت از این جزیره است. این در حالی است که کشورهای عضو سازمان ملل متحد از جمله خود آمریکا، تایوان را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسند.

دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا از زمان روی کار آمدن، سیاست‌های دولت ترامپ را در قبال چین در پیش گرفته است و اخیراً نیز بایدن لایحه صدها میلیارد دلاری بودجه نظامی آمریکا را امضا کرد که بخش چشمگیری از آن به مقابله با چین و حمایت از تایوان تخصیص داده شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    0 1
    این هایک جیان 11 هستند مهندسی معکوس سوخوی 30

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس