بیانیه الیزه درباره گفت‎وگوی تلفنی روسای جمهور فرانسه و ایران

الیزه در بیانیه‎ای اعلام کرد که روسای جمهور فرانسه و ایران به صورت تلفنی گفت‎وگو کردند.

به گزارش مشرق، کاخ الیزه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه طی یک تماس تلفنی با سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان، به صورت تلفنی گفت‎وگو کرده است.

به گزارش «لو فیگارو»، این بیانیه می‌گوید «امانوئل مکرون در گفت‌وگوی تلفنی روز شنبه با همتای ایرانی خود بر نیاز به تسریع برای دستیابی به پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای تاکید کرد.»

بر اساس این بیانیه، «مکرون» در این گفت‎وگوی تلفنی بر امکان پذیر و ضروری بودن راه حل دیپلماتیک درباره توافق هسته‌ای، تاکید کرده است.

بیشتر بخوانید:

گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهور ایران و فرانسه

الیزه می‎گوید رئیس جمهور فرانسه در این تماس تلفنی گفته است «هر توافقی مستلزم تعهدات روشن و کافی از سوی همه طرف‌هاست.»

بیانیه الیزه می‌افزاید که «مکرون» بر «نیاز به تسریع برای دستیابی سریع به پیشرفت ملموس» در مذاکران وین نیز تاکید کرده است.

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری پیشتر اعلام کرد که «امانوئل مکرون»، شامگاه شنبه در تماس تلفنی با آیت الله سید ابراهیم رئیسی  گفت‎وگو کرد.

راه کارهای تقویت روابط دوجانبه، مسائل منطقه‌ای و آخرین وضعیت مذاکرات لغو تحریم‌ها در وین محور این گفت‎وگوی تلفنی بود.

آیت الله رئیسی با اشاره به اعتراف آمریکا به شکست سیاست فشار حداکثری، تاکید کرد  «جمهوری اسلامی در فرآیند مذاکرات، اراده و جدیت خود را برای حصول توافق اثبات کرده است و هر تلاشی از طرف مقابل، در این رابطه باید شامل لغو تحریم‎ها، راستی‌آزمایی و ضمانت معتبر باشد.»

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    0 0
    جل الخالق الیزه هم به رئیسی آیت الله میگوید!!!
    • IR ۰۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
      0 0
      جل الخالق که شما افساد طلبان چقدر بی سواد هستید. الیزه الله را قبول ندارد چه برسد به اینکه بگوید آیت الله. کجا گفته آیت الله؟
  • CA ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    0 0
    این تماس مکرون یا بهتره بگم امیکرون تنها برای دیده شدن و اینکه در آینده دوباره شرکتهای در آستانه ورشکستگی فرانسه با پول ایران نجات یابند
  • DE ۰۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    0 0
    مکرون تودیگه الکی برای خودت چی چی میبافی ؟ نه اینکه شما بعد از امضاء تمام تعهداتون در برجام اونو بسرعت برق و باد و مو به مو انجام دادید! برو مردیکه جمعش کن!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس