کد خبر 1333142
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶
شفافیت باید در دستور کار مجلس قرار بگیرد

نماینده مردم کاشمر گفت: تا زمانی که شفافیت در مجلس و دولت درباره قراردادهای مالی و غیرمالی به تصویب نرسد،موافقتنامه‌ها محرمانه باقی می‌ماند. بنابراین باید شفافیت در دستور کار مجلس قرار گیرد.

به گزارش مشرق، جواد نیک‌بین نماینده مردم کاشمر در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۰ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی طی اخطار قانون اساسی گفت: ما با هیچ کشوری مشکل برقراری ارتباط نداریم. ایران همیشه آمادگی خود را برای برقراری روابط با هر کشوری به جز اسرائیل اعلام کرده است.

نیک‌بین تصریح کرد: امروز دولت رئیسی هر ماه بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان باید قبوض دولت قبل را بپردازد که بخشی از آن در پی موافقتنامه‌هایی مثل کرسنت بوده که مجلس در جریان جزئیات آن قرار نگرفته است.

وی در ادامه تأکید کرد: تا زمانی که شفافیت در مجلس و دولت درباره قراردادهای مالی و غیرمالی به تصویب نرسد، این موافقتنامه‌ها محرمانه باقی می‌ماند. بنابراین باید شفافیت در دستور کار مجلس قرار بگیرد.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی گفت: حتی اگر پیوست آن در اختیار مجلس قرار داشته باشد، می‌دانیم آنچه بین دو کشور به امضا می‌رسد با آنچه ما روز کاغذ می‌بینیم، متفاوت است.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به نیک‌بین گفت: اگر دولت قبل در زمینه موافقتنامه‌ای تخلف کرده، خود باید درباره آن پاسخگو باشد اما مجلس و دولت موافقت‌نامه را از روی متن انگلیسی ترجمه کردند و همین ترجمه مبنای موافقت و مخالفت نمایندگان قرار گرفته است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس