.

حزب «کنگره ملی» یمن تأکید کرد که راهکار بحران این کشور، توقف حملات ائتلاف متجاوز، لغو محاصره، تضمین بازسازی و خروج نیروهای خارجی از یمن و فراهم کردن فضای گفت‌وگوی یمنی-یمنی است.

به گزارش مشرق، حزب «کنگره ملی» یمن امروز شنبه با انتشار بیانیه‌ای جنایات اخیر ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی-آمریکایی در صعده، الحدیده و صنعاء را محکوم کرد.

پایگاه خبری انصارالله، ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، پس از گذشت هفت سال که پیروزی ایستادگی مردم یمن در برابر طرحهای کشورهای ائتلاف متجاور را نشان داد، این تنش‌زایی، هیچ نتیجه‌ای در پی نخواهد داشت.

کنگره ملی همچنین هر گونه تلاش دولت آمریکا یا سایر طرفهای برای تروریستی خواندن جنبش انصارالله را مردود عنوان کرد.

در این بیانیه تأکید شد که چنین موضعگیریهایی از سوی آمریکا، به سود یمن نیست و فرآیند تحقق صلح را با مشکل مواجه خواهد کرد.

کنگره ملی تأکید کرد که راهکار بحران یمن، توقف حملات ائتلاف متجاوز، لغو محاصره، تضمین بازسازی و خروج نیروهای خارجی از یمن و فراهم کردن فضای گفت‌وگوی یمنی-یمنی برای حل مشکلات این کشور به دور از هر گونه مداخله خارجی است.

در همین راستا، قبایل و ساکنان شهر «بنی حشیش» در استان صنعاء یمن امروز تجمعی را در محکومیت تجاوزات ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی-آمریکایی برگزار کردند.

تجمع کنندگان در این گردهمایی، سکوت جامعه بین‌الملل در قبال جنایات آشکار ائتلاف سعودی در حق مردم یمن را محکوم و تأکید کردند که این جنایات، با قوانین بین‌المللی و انسان‌دوستانه در تضاد است.

ساکنان بنی حشیش سازمان ملل و نهادهای بین المللی مدعی حقوق بشر را مسئول کشتارها و جنایات ائتلاف سعودی علیه مردم یمن عنوان کردند.

در این تجمع، تصریح شد، جنایات ائتلاف سعودی در حق کودکان، زنان و سالخوردگان یمن، فقط باعث ایستادگی و پایمردی بیشتر برای مقابله با این ائتلاف می‌شود.

در بیانیه پایانی این تجمع خاطر نشان شد، مردم یمن، طی بیش از شش سال، موفق شدند ایستادگی کنند و قدرتهای زورگو و سلطه طلب به رهبری آمریکا، عربستان و امارات را شکست دهند.

حاضران در این تجمع  با تأکید بر لزوم تقویت همبستگی و اقدام مسئولانه برای مقابل با ائتلاف سعودی، عملیاتهای طوفان یک و دو یمن در عمق امارات و عربستان را تبریک گفتند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس