کد خبر 1333001
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۱
ادامه گروگانگیری داعش در الحسکه سوریه

بحران فرار تروریست‌های داعش از زندان الحسکه همچنان ادامه دارد.

به گزارش مشرق، شفق نیوز به نقل از منابع سوری خبر داد، یک گروه وابسته به داعش، شماری از اهالی شهرک الحسکه از جمله یکی از مسئولین محلی را به گروگان گرفته است.

براساس این گزارش، گروه مذکور متشکل از حداقل چهار انتحاری، این چهار سوری را در یکی از ساختمان‌های شهر به گروگان گرفته‌اند در حالی که در نیروهای مبارزه با تروریسم آنها را در محاصره کامل خود گرفته‌اند.

به گفته این منابع درگیری در اطراف زندان الحسکه هم از سر گرفته شده است.

خبرنگاران علت درگیری را جستجوی خانه به خانه ماموران امنیتی برای دستگیری فراریان زندان الحسکه اعلام کردند.

در این بین شماری از فراریان از زندان هم در یکی از ساختمان‌های واقع در شمال زندان سنگر گرفته‌اند و تاکید دارند تا سرحد مرگ خواهند جنگید و حاضر به تسلیم شدن نیستند.

گفتنی است در حالی که گروه «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) وابسته به آمریکا ادعای تسلط مجدد بر امور زندان «گویران» الحسکه سوریه را دارد، پرسش‌هایی در رابطه نقش آمریکا در فراری دادن این تروریست‌ها هم منتشر می‌شود.

بر اساس گزارش رسانه‌ها گروه متواری از زندان شامل ۳۵ زندانی از ملیت‌های عراقی و سوری است که با همکاری یکی از نگهبانان زندان موفق به قاچاق گوشی تلفن همراه شده تا با هماهنگی سلول‌های فعال سازمانی در محله « گویران» اقدام به فرار کنند. همچنین تعدادی دیگر از زندانیان فراری راهی صحرای سوریه شده‌اند و همچنان در آن‌جا مخفی هستند.

از سوی دیگر خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، ارتش آمریکا تعدادی از رهبران گروه داعش را که در زندان الحسکه حضور داشتند به نقطه‌ای در مرز سوریه و عراق منتقل کرده است.

به گفته این خبرگزاری روسی، نیروهای آمریکای با استفاده از شرایط هرج و مرج و درگیری حاصل در زندان الحسکه ۷۵۰ نفر از رهبران گروه داعش را که تباری عربی، بلژیکی و هلندی دارند از زندان گویران به دیر الزور در شرق سوریه منتقل کرده است.

در میان افراد منتقل شده شماری از رهبران برجسته گروه تروریستی هم به چشم می‌خورند که به شکل هماهنگ شده‌ای در همان ساعات اولیه از زندان گریخته بودند.

شماری از این فراری‌ها با حمایت نیروهای آمریکایی به نقاطی در نزدیکی البوکمال هم رسیده و در شرق کوه البشری در ریف الزور جنوبی هم دیده شده‌اند.

به گفته اسپوتنیک شماری از پهپادهای ائتلاف در برخی از موارد اقدام به راهنمایی آنها به سمت و سوی نقاط مشخصی کرده‌اند.

منابع آگاه این خبرگزاری همچنین خبر دادند: عملیات فرار با عقب نشینی نیروهای قسد از ۳ نقطه اطراف زندان و ایجاد کانالی امن برای فراریان آغاز شده و اکثر فراری‌ها با خودروهای شاسی بلند به سوی نقاطی که به شکل دقیقی توسط نیروهای ائتلاف ترسیم شده‌اند به حرکت در آمدند.

این منابع به اسپوتنیک خبر دادند، احیای مجدد داعش یکی از اولویت‌های ارتش آمریکا و ائتلاف بین المللی برای تحقق اهدافش محسوب می‌شود، زیرا در فقط در سایه هرج و مرج است که می‌توان بهانه‌ای برای ادامه حضور در شرق سوریه داشت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس