تلاش در برگزاری دور تازه نشست آستانه با مشارکت ایران، روسیه و ترکیه

معاون وزیر امور خارجه روسیه از برگزاری نشست آتی مذاکرات آستانه درباره سوریه در فصل بهار با مشارکت ایران، روسیه و ترکیه و برخی دیگر خبر داد.

به گزارش مشرق، یک دیپلمات ارشد روسیه از برگزاری «نشست آستانه» در فصل بهار با حضور  نمایندگان ایران، روسیه، ترکیه و سوریه و برخی دیگر خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «سانا» «سرگئی ورشینین» معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که نشست آتی مذاکرات آستانه درباره سوریه فصل بهار برگزار خواهد شد. این دیپلمات روس گفت: «آمادگی برای برگزاری نشست سه جانبه از سوی کشورهای ضامن آستانه شامل روسیه، ترکیه و ایران همچنان در دستور کار است.»

تاکنون ۱۷ نشست در قالب آستانه برگزار شده است که دو مورد از آنها در شهر «سوچی» در روسیه برگزار شد.  هفدهمین اجلاس آستانه در مورد سوریه با حضور هیأت‌های ایران، روسیه، ترکیه، سوریه، معارضه و کشورهای لبنان و عراق به عنوان ناظر از سه‌شنبه ۳۰ آذر ماه به مدت ۲ روز در شهر «نورسلطان» پایتخت قزاقستان برگزار شد. شرکت کنندگان در هفدهمین نشست روند آستانه بر توقف حملات نظامی رژیم صهیونیستی به سوریه تاکید کرده و تصمیم گرفتند هجدمین نشست را در نیمه اول سال ۲۰۲۲ مجددا در نورسلطان برگزار کنند.

«زهرا ارشادی» سفیر و معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، اخیرا در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت و تحولات بشردوستانه در سوریه، با اشاره به نشست اخیر ایران، روسیه و ترکیه در چارچوب روند آستانه گفت: «در این نشست کشورهای عضو به عنوان ضامن، خواستار بهبود وضعیت انسانی در سوریه شدند و از جامعه بین‌المللی، سازمان ملل و کارگزاری‌های بشردوستانه خواستند تا کمک‌های خود را به مردم سوریه افزایش دهند.»

نماینده ایران در سازمان ملل با ذکر این نکته که برای رفع تحریم‌های یکجانبه اعمال شده علیه سوریه به تلاش‌های جدی نیاز است، یادآور شد: «این اقدامات غیرقانونی رنج و مشکلات مردم را طولانی کرده و بر روند کار کارگزاری‌های بشردوستانه در کمک رسانی به مردم در سوریه تأثیر منفی گذاشته است.»

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ۲۶ دی ماه در دیدار «گیر پدرسون» نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با تأکید بر حل سیاسی بحران سوریه، حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی در این کشور و هم‌چنین حملات رژیم صهیونیستی را عامل ایجاد خلل در روند راه‌حل سیاسی در سوریه برشمرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس