کد خبر 1332012
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
کره شمالی ۲ موشک دیگر شلیک کرد

کره شمالی امروز پنجشنبه اقدام به شلیک ۲ فروند موشک دیگر کرده است.

به گزارش مشرق، کره شمالی ششمین آزمایش موشکی خود طی ماه جاری میلادی را انجام داده است که این اقدام از سوی آمریکا محکوم شده است. به نظر می رسد کره شمالی موشک های کوتاه برد را آزمایش کرده است.

کره شمالی از ابتدای سال ۲۰۲۲ میلادی تاکنون چندین فروند موشک را آزمایش کرده که این اقدام با واکنش منفی آمریکا روبرو شده است.

رویترز اعلام کرد که ستاد مشترک ارتش کره جنوبی از رهگیری دو فروند موشک بالستیک کوتاه برد کره شمالی خبر داده است. این موشک ها از سواحل شرقی کره شمالی شلیک شده است. این ۲ فروند موشک ۱۹۰ کیلومتر مسافت را در ارتفاع ۲۰ کیلومتری طی کرده است.

پیونگ یانگ اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد که قدرت دفاعی خود در برابر ایالات متحده را تقویت خواهد کرد و از سرگیری کلیه آزمایش های موشکی و هسته‌ای را مورد بررسی قرار خواهد داد. کره شمالی سه شنبه هفته جاری نیز ۲ فروند موشک کروز آزمایش کرده بود.

کره شمالی اوایل ژانویه نیز دو فروند موشک ماورای صوت را شلیک کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز این اقدام تازه کره شمالی را محکوم کرده و آن را نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل ارزیابی کرده و آن را تهدیدی علیه کشورهای همسایه و جامعه بین‌المللی توصیف کرده است.

وی افزود: ایالات متحده همچنان به رویکرد دیپلماتیک در قبال کره شمالی پایبند است و از پیونگ یانگ نیز می خواهد تا در مذاکرات شرکت کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    1 0
    دم جناب کیم جونگ اون و مردم جمهوری دموکراتیک خلق کره گرم ، آفرین!! تنها دلیلش که هنوز تبدیل به لیبی، عراق، افغانستان و... نشدین، همین شلیکها و سلاح هسته ای شماست!!
  • نیما IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    1 0
    مرگ بر غرب زده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس