تغییرات آب‌وهوایی، تهدیدی علیه المپیک زمستانی و ورزش‌های برفی در چین

متخصصان یک هفته پیش از آغاز بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ چین هشدار دادند تغییرات آب‌وهوایی که با ساخت برف مصنوعی در این المپیک ایجاد می شود شرایط را برای ورزشکاران خطرناک تر می کند.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه آسیا نیوز سنگاپور، بازی‌های المپیک زمستانی پکن که قرار است از روز پانزدهم بهمن (چهارم فوریه) آغاز شود، اولین رویدادی است که به طور ۱۰۰ درصدی از برف مصنوعی که توسط ۱۰۰ ژنراتور و ۳۰۰ ماشین برف‌ساز تولید می‌شود، برگزار می شود.

در این گزارش که توسط محققان گروه زیست شناسی ورزشی در دانشگاه لافبورو انگلستان و گروه «از زمستان ما محافظت کنید» تهیه شده، آمده است: این برف مصنوعی نه تنها از انرژی و آب فشرده ساخته می شود بلکه از مواد شیمیایی هم برای جلوگیری از آب شدن آنها مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل بسیاری از ورزشکاران می‌گویند سطوح تشکیل شده از این برف غیرقابل پیش‌بینی و خطرناک است.

براساس این گزارش، ۴۹ میلیون مخزن مواد شیمیایی برای ساخت برف مصنوعی در ۲ شهر پکن و جانگجیاکو در طول دوران برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ استفاده می‌شود.

در حالی که چین می‌گوید تنها از بارش‌های طبیعی و آب بازیافتی برای برف‌سازی استفاده می‌کند اما نگرانی‌هایی در خصوص حجم بالای آب برای ساخت برف با توجه به منابع کمیاب آن در این کشور وجود دارد.

این گزارش افزود: بارش برف طبیعی در بسیاری از مناطق در حال کاهش بوده و دسترسی به آب برای برف‌سازی در نتیجه تغییرات آب و هوایی در حال کاهش است و این موضوع صنعت ورزش برفی جهانی را نیز در معرض خطر جدی قرار می‌دهد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس