کد خبر 1331574
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵
اوج‎‏گیری تیراندازی‌های مرگبار در آمریکا

آمارها نشان می‌دهند که تعداد کل قتل‌ها با استفاده از سلاح گرم در آمریکا در سال گذشته میلادی بیش از ۲۰ هزار مورد بوده است.

به گزارش مشرق، بر اساس گزارش‌ها، جرم و جنایت در آمریکا افزایش یافته است.

به گزارش «اسپوتنیک»، یکی از گروه‌های ناظر بر خشونت‌های تسلیحاتی در آمریکا می‌گوید این کشور در نخستین سال ریاست جمهوری «جو بایدن» شاهد بیش از ۵ هزار تیراندازی مرگبار بیشتر در مقایسه با سال اول ریاست جمهوری «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا در سال ۲۰۱۷ بوده است.

بیشتر بخوانید:

کشته شدن ۲ کودک بر اثر خشونت های مسلحانه در آتلانتای آمریکا

این افزایش شدید باعث شده که گروه «کنترل اسلحه دانش آموزان مدرسه مارس برای زندگی ما»، از بایدن بخواهد خونریزی را متوقف کند.

آمارهای آرشیو «خشونت با اسلحه» نشان می‌دهند که تعداد کل قتل‌ها، شامل قتل‌های در جهت دفاع از خود و مرگ‌های تصادفی ناشی از سلاح گرم در سال ۲۰۲۱ میلادی ۲۰ هزار و ۷۸۳ مورد بوده و این در حالی است که در سال ۲۰۱۷ زمانی که ترامپ در آمریکا روی کار آمد، این رقم ۱۵ هزار و ۷۲۷ مورد بود؛ این آمارها تفاوت ۳۲ درصدی را نشان می‌دهند.

همچنین تعداد تیراندازی‌های دسته جمعی در آمریکا از ۳۴۸ مورد در سال ۲۰۱۷ به ۶۹۳ در سال ۲۰۲۱ رسیده است، در حالی که تعداد کودکان کشته یا مجروح از ۷۲۴ نفر به هزار و ۶۰ نفر افزایش یافته است.

همچنین در سال ۲۰۲۱ میلادی، ۲۴ هزار و ۹۰ مورد خودکشی با استفاده از سلاح گرم در آمریکا ثبت شده است.

آمار خودکشی در سراسر آمریکا تا قبل از سال ۲۰۱۹ در دسترس نیست، اما این سازمان از تخمین ۲۲ هزار مورد برای سال‌های گذشته استفاده کرده است.

بر اساس گزارش آرشیو «خشونت با اسلحه»، تا ۲۱ ژانویه سال جاری میلادی، ۲ هزار و ۶۲۷ نفر در آمریکا با شلیک گلوله کشته شده‎اند که از این تعداد هزار و ۵۱۸ نفر خودکشی و هزار و ۱۰۹ قتل عمدی یا تصادف بوده است که شامل ۲۶ تیراندازی جمعی و یک قتل جمعی می‌شود.

بر اساس این روند، آمریکا به طور بالقوه می‌تواند تا پایان سال جاری میلادی شاهد بیش از ۱۹ هزار قتل و ۴۵۰ تیراندازی جمعی باشد.

بیانیه گروه «کنترل اسلحه دانش آموزان مدرسه مارس برای زندگی ما»، که توسط بازماندگان تیراندازی جمعی در سال ۲۰۱۸ در دبیرستان پارکلند در فلوریدا منتشر شد، می‎گوید  که بایدن در اولین سال حضور خود در کاخ سفید، اقدامات ناچیزی را در قبال کنترل اسلحه انجام داده است.

«نیکولاس کروز»، دانش‌آموز سابق این مدرسه که با یک تفنگ تهاجمی نظامی نیمه خودکار به سبک AR-۱۵ مسلح شده بود، در سال ۲۰۱۸ در مدرسه پارکلند، ۱۷ نفر را به قتل رساند و همین تعداد را مجروح کرد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    0 0
    خیلی هم عالی، میگم یه فکری بکنین دقت تیراندازی اینا بالا بره، نسبت زخمی ها به کشته ها هنوز بالاست!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس