کد خبر 1331561
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۱
سینوزیت

یک یا دو قاشق چایخوری ترب رنده شده را روزانه سه مرتبه بخورید و هر چند وقت یک بار این کار را تکرار کنید، زیرا ترب یک ماده ضد میکروب است و در از بین بردن باکتری یا قارچ عامل عفونت سینوسی نقش دارد.

به گزارش مشرق، اینکه از تغییر فصل هراس دارید، زیرا همیشه باعث حمله سینوزیت می‌شود، طبیعی است! میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از سینوزیت حاد یا مزمن رنج می‌برند و همیشه به دنبال بهترین درمان‌های خانگی برای تسکین دردهای سینوزیت هستند.

سینوزیت چه حاد (کمتر از چهار هفته طول می‌کشد) چه مزمن (بیش از چهار هفته طول می‌کشد) به معنای التهاب پوشش داخلی سینوس‌هاست. در مجموع، سینوزیت یک عفونت بسیار دردناک و ناراحت‌کننده است. اکثر پزشکان برای درمان عفونت سینوزیت آنتی‌بیوتیک، آنتی‌هیستامین، مسکّن و ضد تب (برای تب) را تجویز می‌کنند. همچنین ممکن است بخور گرفتن و استراحت در منزل را توصیه کنند. در موارد نادر که سینوزیت شدید است، پزشک با جراحی، سینوس‌ها را از مایع انباشته‌شده تخلیه می‌کند. یا در صورت انحراف سپتوم، جراحی را توصیه می‌کنند.

نمونه‌هایی از درمان‌های خانگی جهت کنترل و درمان سینوزیت را در این مطلب بخوانید.

سرکه سیب

دو قاشق سرکه سیب را در آب مخلوط کنید و بنوشید. برای تأثیرگذاری بیشتر می‌توانید این ترکیب را دو بار در روز غرغره کنید. ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در سرکه سیب، علائم آلرژی را کاهش می‌دهد، PH سینوس‌های بینی را متعادل کرده و مخاط اضافی ایجاد شده را پاک می‌کند. همچنین با خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی خود، عفونتی را که باعث سینوزیت می‌شود را درمان می‌کند.

عسل

عسل یک عامل ضد میکروبی در برابر بسیاری از باکتری‌ها، قارچ‌ها و ویروس‌هاست که مجاری بینی و گلو را که در طول عفونت سینوسی ملتهب شده‌اند، تسکین می‌دهد.

یک قاشق غذاخوری عسل و دو قاشق چایخوری آب لیموی تازه را با هم مخلوط کرده و آن را برای روی حرارت گرم کنید و سپس بنوشید. دو بار در روز این ترکیب را میل کنید و هر چند وقت یک بار این کار را تکرار کنید.

روغن نارگیل

یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را ذوب کرده و مثل دهان‌شویه در دهان بچرخانید. پنج تا بیست دقیقه این کار را ادامه دهید، سپس دهانتان را با آب ولرم بشویید. سعی کنید روزانه این کار را انجام دهید تا زمانی که سینوس‌های شما پاک شوند.

ترب

یک یا دو قاشق چایخوری ترب رنده شده را روزانه سه مرتبه بخورید و هر چند وقت یک بار این کار را تکرار کنید، زیرا ترب یک ماده ضد میکروب است و در از بین بردن باکتری یا قارچ عامل عفونت سینوسی نقش دارد.

* توجه داشته باشید مصرفِ بیش از حد ترب باعث معده‌درد و استفراغ می‌شود.

منبع: ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    0 1
    اصلا نمی‌دونم ترب کدومه
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    0 0
    خود رفتن‌خریدن در این ترافیک و تورم اماده کردن این درمانها خودش از سینوزیت بدتره____ واقعا در مورد توان مردم و بیمار چی فکر کردین؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس