کد خبر 1331524
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۲
مقایسه مشخصات تویوتا کمری و هیوندای سوناتا

در این گزارش مشخصات تویوتا کمری سال ۲۰۲۰ در مقابل هیوندای سوناتا سال ۲۰۲۰ بررسی شده است.

به گزارش مشرق، تویوتا کمری و هیوندای سوناتا به علت شباهت های ظاهری و فنی مورد کنکاش قرار می گیرند.

تویوتا کمری: انتخابی از دو نیروگاه در دسترس خریداران کمری است که هر دو از مدل‌های پایه تا تقریباً رده های بالا در دسترس هستند. در اکثر مدل‌ها موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر، ۲۰۳ اسب بخار قدرت و ۱۸۴ پوند فوت گشتاور  تولید می‌کند. نسخه دیگر شامل پیشرانه ۳.۵ لیتری V۶ است که ۳۰۱ اسب بخار قدرت و ۲۶۷ پوند فوت گشتاور تولید می کند که فقط برای تریم‌های XLE، XSE و TRD در دسترس است.  یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته هر دو موتور را هدایت می‌کند. 

مقایسه تویوتا کمری با هیوندای سوناتا +عکس

مقایسه تویوتا کمری با هیوندای سوناتا +عکس

هویندای سوناتا: سوناتا با سه گزینه موتور عرضه می‌شود. تریم‌های ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی ۱۹۱ اسب بخار و ۱۸۱ پوند فوت گشتاور تولید می‌کنند. انتخاب موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ اساساً این اعداد را معکوس می‌کند و آن‌ها را به ترتیب ۱۸۰ و ۱۹۵ می‌کند. مانند تویوتا، گیربکس هشت سرعته اتوماتیک  تنها انتخاب گیربکس است.

با این حال، نسخه N Line با نسخه توربوشارژر ۲.۵ لیتری چهار سیلندر عرضه می‌شود و ۲۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۱۱ پوند بر فوت گشتاور تولید می‌کند. اگرچه دیفرانسیل جلو است، اما با گیربکس هشت سرعته دوکلاچه عرضه می‌شود.

مقایسه تویوتا کمری با هیوندای سوناتا +عکس

مقایسه تویوتا کمری با هیوندای سوناتا +عکس

تویوتا کمری: همه مدل‌ها در نهایت به اپل کارپلی و اتواندروید به همراه قابلیت رادیو ماهواره‌ای و بند پورت شارژ USB  مجهز شده‌اند. تریم‌های رده بالای XSE و XLE، سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه نمایش لمسی ۸.۰ اینچی این برند را در مقایسه با سایر افرادی که از داشتن صفحه نمایش لمسی ۷.۰ اینچی رنج می‌برند، به ارمغان می‌آورند.

تویوتا با استفاده از سیستم‌های STAR Safety و Safety Sense P، مجموعه‌ای از محصولات شامل فناوری توقف هوشمند، هشدار خروج از خط با کمک فرمان، کروز کنترل پویا راداری و سیستم پیش از برخورد با عابر پیاده را ارائه می دهد.

مقایسه تویوتا کمری با هیوندای سوناتا +عکس

مقایسه تویوتا کمری با هیوندای سوناتا +عکس

هیوندای سوناتا: نسخه ارزان سوناتا نیز دارای یک صفحه نمایش لمسی اطلاعات سرگرمی ۸.۰ اینچی است که به همراه یک صفحه نمایش ۱۰.۲۵ اینچی جاز در نسخه های SEL و SEL Plus ارائه می شود.  توجه داشته باشید که رادیو ماهواره‌ای در نسخه پایه SE نشان داده نمی‌شود.

کروز کنترل هوشمند با دکمه استارت/ایست و همچنین فناوری جلوگیری از برخورد رو به جلو استاندارد ارائه می شود. تریم‌های محدود نیز دارای یک مانیتور دید نقطه کور بسیار مفید هستند.

تویوتا کمری: قیمت کمری نسخه L چهار سیلندر از ۲۵ هزار و ۹۶۵ دلار شروع می‌شود و برای مدل V۶ XSE به ۳۶ هزار و ۵۴۰ دلار می‌رسد.  XLE‌های چهار بانده ۳۰ هزار و ۸۶۵ دلار و چهار سیلندر SE  قیمتی حدود ۲۷ هزار و ۴۸۰ دلار دارند. 

هیوندای سوناتا: تریم‌های غیر توربو SE و SEL به ترتیب ۲۴ هزار و ۷۰۵ و ۲۶ هزار و ۸۰۵ دلار قیمت دارند. ارتقاء به نسخه ۱.۶ لیتری توربوشارژ، مجموع آن را به ۲۹ هزار و ۳۰۵ دلار برای نسخه  SEL Plus و ۳۴ هزار و ۹۵۵ دلار برای مدل Snazzy Limited می‌رساند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    4 0
    فرق اصلی شون در اینه که تویوتا تا 15 سال فقط آب و روغنه، ولی هیوندا پدر جیب صاحاب ماشین را در میاره.
  • علی IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    0 0
    خوش به حال دارندگانشون ما که فقط تو اینترنت میتونیم نگاه کنیم چون وارداتش ممنوعه.!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس