پل آستاراچای بین ایران و آذربایجان کلنک زنی شد/ ۴۵ روز آینده کمیسیون مشترک ایران و آذربایجان برگزار می‌شود

وزیر راه وشهرسازی گفت: هم اکنون اجرای پل آستاراچای را به همراه معاون نخست وزیر آذربایجان کلنگ زنی کرده‌ایم و امیدواریم بر اساس برنامه‌ریزی که انجام شده ظرف یکسال پل و جاده‌های ارتباطی ساخته شود.

به گزارش مشرق، رستم قاسمی در گفتگو تلویزیونی در خصوص روند اجرای طرح‌های زیرساختی و حمل و نقل ایران و جمهوری آذربایجان، گفت: هم اکنون اجرای پل آستاراچای را به همراه معاون نخست وزیر آذربایجان کلنگ زنی کرده‌ایم و امیدواریم بر اساس برنامه‌ریزی که انجام شده ظرف یکسال پل و جاده‌های ارتباطی ساخته شود.

وی افزود: ساخت پل آستاراچای در ارتباط با ترانزیت دو کشور و حجم ترانزیت تاثیر گذار است و طی چند ماه گذشته ۶۲ درصد نسبت به قبل افزایش حجم ترانزیت را داشته ایم.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: با ساخت پل آستاراچای و حل بسیاری از مسائل، کالاهای ایرانی ظرف سه روز به مسکو خواهند رسید بنابراین ساخت این پل برای حمل کالای ایرانی و تردد ترانزیت بسیار تعیین کننده و مهم است.

قاسمی اظهار کرد: از دیروز صبح بازدیدها و جلسات مختلفی را با همکاران آذربایجانی در زمینه‌های مختلف از جمله ترانزیت، تعرفه کالا، کاهش تعرفه های حمل و نقل و موضوعات مختلف که برای دو کشور مهم است داشته ایم.

وی در ادامه گفت: طی ۴۵ روز آینده کمیسیون مشترک برگزار می‌شود و ظرف این ۴۵ روز آینده سندهای لازم برای دو کشور را آماده و امضا می‌کنیم.

قاسمی اظهار کرد: جلسه‌ای با رئیس جمهور آذربایجان داشته‌ایم که در صورت خوبی برای بحث‌های مختلف در حوزه اقتصادی حجم ترانزیت حجم تجارت و غیره بین دو کشور را صادر کردند معتقدم تا ۴۵ روز آینده کمیسیون مشترک برگزار خواهد شد بسیاری از مشکلات ایران با آذربایجان برطرف می‌شود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    1 0
    استان بادکوبه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس