امیرعبداللهیان اعلام کرد: اراده جدی ایران برای گسترش روابط با کشورهای آفریقایی

وزیر امور خارجه کشورمان امروز میزبان آقای روبرت دوسی وزیر خارجه توگو و هیات همراه بود.

به گزارش مشرق، در این دیدار دو طرف در خصوص موضوعات مختلف مورد علاقه در سطوح دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر نمودند.
 
امیرعبداللهیان در این ملاقات ضمن خوشامد به وزیرخارجه توگو و هیات همراه، به اهمیت انجام سفرهای متقابل مقامات دو کشور در توسعه روابط دوجانبه اشاره و بر اراده جدی دولت جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط با کشورهای آفریقایی و توسعه همه جانبه مراودات و تعاملات در تمامی زمینه‌های مورد علاقه مشترک با کشور توگو تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با تشریح دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف و  توانمندی  شرکت های ایرانی در زمینه های  اقتصادی، علمی، فناوری و بهداشتی،   بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری های در این زمینه ها تاکید نمود. ‌

روبرت دوسی وزیر خارجه توگو نیز ضمن تشکر بابت دعوت طرف ایرانی، از آمادگی کشورش برای گسترش روابط دوجانبه، بویژه در خصوص مسایل تجاری و اقتصادی خبر داد.

وزیر امورخارجه توگو با برشمردن زمینه های کاری از جمله آموزش، بهداشت و انرژی، از شرکتهای ایرانی برای حضور و مشارکت در برنامه توسعه کشورش و پروژه های مربوطه دعوت نمود.

در این دیدار، دو طرف در خصوص تاسیس کمیته مشترک کاری، بررسی امکان تاسیس  سفارتخانه ها در پایتختهای دو کشور و تبادل هیاتهای تجاری به توافق رسیدند.

وزیر امور خارجه توگو از  امیرعبداللهیان جهت دیدار از لومه دعوت نمود که مورد پذیرش طرف ایرانی قرار گرفت.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس