قالیباف: کلیات طرح حمایت از کارخانجات تصویب نشد/طرح بایگانی شد

رئیس مجلس اعلام کرد تصویب کلیات طرح حمایت از کارخانجات و واحدهای صنعتی و تولیدی با احتساب آرای ۵ نماینده به حد نصاب نرسید و این طرح در کمیسیون صنایع بایگانی شد.

به گزارش مشرق، محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز در مجلس در نشست علنی امروز (سه شنبه ۵ بهمن‌) قوه مقننه و در تذکری با استناد به ماده (۷۵) آیین نامه داخلی مجلس، گفت: یکی از نمایندگان در انتهای جلسه قبلی صحن علنی مطالب نامناسبی را خطاب به افرادی که به دلیل اشکالات سیستم انفورماتیک نتوانستند رأی دهند، مطرح کرد، هیئت رئیسه را محکوم به تخلف و تخطی کرد و بر این اساس درخواست کرد تا مطابق ماده ۲۴ این امر بررسی شود.

وی ادامه داد: اظهارات این نماینده  در خصوص همکارانی که به دلیل اشکالات ثبت دستگاه‌هایی که در اختیارشان است و موفق به رأی دادن نشدند، خلاف قانون اساسی بوده و عبارات به کار برده سخیف و موهن وی مستلزم بررسی توسط هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان است.

بیشتر بخوانید:

موافقت مجلس با کلیات طرح حمایت از واحدهای تولیدی

نماینده تبریز در مجلس  افزود: چه صحبت ها و اظهاراتی است که وی عنوان کرده، مثلا ارجاع به پزشک و ... به کار برده است؛ رأی دادن حق همه نمایندگان است لذا همان طور که وی حق دارد رأی بدهد، کسانی که دچار اشکال شده‌اند نیز در حین رأی گیری این مشکل را اعلام کرده‌اند.

فرهنگی ادامه داد: همکاران انفورماتیک هرچقدر تلاش کردند این مهم راه به جایی نبرد و متوجه شدند به صورت ردیفی این خلل وجود دارد لذا حتی نمایندگان نتوانستند در رأی‌گیری بعدی نیز شرکت کنند و بر این اساس دستگاه‌های ثبت با زیرساخت‌هایشان تعویض شدند تا امکان رأی‌گیری فراهم شود.

وی  با اشاره به اینکه اگر رأیی ثبت نشود خلاف قانون و آیین‌نامه داخلی شده است، گفت: ضمن احترام به شخصیت وی که از نمایندگان تهران است، خواهش می‌کنم در شرایط مناسب نسبت به این موضوع عذرخواهی کند زیرا این عبارت در حد و اندازه مجلس نیست. رهبر انقلاب فرمودند مجلس جای گفت‌وگوهای حکیمانه و خردمندانه است نه جای جوک گفتن، مسخره کردن، مضحکه کردن و تضییع حق سایر نمایندگان.

 محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در این خصوص گفت: در هیأت رئیسه بحث مربوط به رأی گیری کلیات طرح حمایت از کارخانجات و واحدهای صنعتی و تولیدی بحث شد و مجموع بررسی فنی که انجام شد، نشان داد همان ۵ دستگاهی که آنجا وجود داشته خراب بوده و این افراد نتوانستند در رأی‌گیری شرکت کنند البته در همان ۳۰ ثانیه رأی‌گیری اعلام کرده بودند که نمی‌توانند رأی دهند، هیأت رئیسه رأی این افراد را تأیید کرد و به صورت مکتوب آرای خود را مثبت اعلام کردند اما حتی با احتساب این آراء، طرح دو فوریتی مذکور رأی نیاورد و در کمیسیون بایگانی شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس