کد خبر 1331215
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
شیائومی

یک گرافیست مطرح دنیای فناوری، اخیراً تصاویر رندری از گوشی Mix ۵ Pro را عرضه کرده است که سیستم دوربین عقب بزرگ با طراحی خاص و دوربین سلفی زیر نمایشگر را به نمایش می‌گذارد.

به گزارش مشرق، ماه گذشته، شیائومی یک سری جدید گوشی‌های هوشمند پیشرفته را در چین معرفی کرد. این معرفی مربوط به سه مدل، شیائومی ۱۲، شیائومی ۱۲ ایکس و مدل برتر شیائومی ۱۲ پرو بود. در آن زمان، تصور بر این بود که یک مدل اولترا نیز به عنوان جایگزینی برای Mi ۱۱ Ultra که سال گذشته عرضه شد، به این سری اضافه خواهد شد. اما در این بین مشخص شد که این مدل به احتمال زیاد ظاهر نخواهد شد و در عوض، شیائومی دو مدل Mix خلاقانه را معرفی خواهد کرد که مدل Mix ۵ Pro آن، همان شیائومی ۱۲ اولترا مورد انتظار خواهد بود.

اکنون، طراح گرافیست سرشناس، پرویز خان با نام مستعار Technizo Concept، با استفاده از تمامی اطلاعات موجود، مجموعه‌ای از رندرهای Mix ۵ Pro را طراحی کرده است. این گوشی که در رنگ‌های مشکی و خاکستری نشان داده شده، سیستم دوربین کاملاً بازطراحی شده‌ای را نشان می‌دهد که یک سیستم دوربین غول پیکر به شکل گرد با چندین لنز است که روی یک پلت فرم مستطیلی قرار گرفته است. این تصاویر در نگاه اول برخی از شایعات قبلی درباره دوربین‌های خاص این گوشی را تأیید می‌کند.

شیائومی میکس ۵ پرو با دوربین زیر نمایشگر

به طور کلی سری Mix شیائومی به عنوان یک خط تلفن هوشمند نوآور شناخته می‌شود که مدل‌های جدید نیز از این قاعده مستثنی نیستند. به عنوان مثال، شیائومی می‌میکس ۴ اولین گوشی این برند با سنسور دوربین زیر نمایشگر بود. انتظار می‌رود که Mix ۵ Pro نیز از این فناوری جدید دوربین سلفی برخوردار باشد. به این ترتیب، می‌توان یک تجربه تمام صفحه زیبا بدون بریدگی یا سوراخ در صفحه ایجاد کرد. البته هنوز ابهاماتی در مورد وضوح دوربین وجود دارد، اما در هر صورت به نظر می‌رسد که این سنسور تصویر با وضوح بالاتری نسبت به نسل قبلی خود خواهد بود.

نخستین تصاویر از گوشی پرچمدار آینده شیائومی

علاوه بر این، مدتی است که در مورد ادغام احتمالی دوربین جلوی ۴۸ مگاپیکسلی زیر نمایشگر این دستگاه صحبت شده است. این یک تفاوت کامل با دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی در Mix ۴ خواهد بود. به نظر می‌رسد که شیائومی فناوری دوربین زیر نمایشگر را بهبود بخشیده که این باعث می‌شود نور کافی برای ضبط عکس و فیلم با کیفیت بالا را بهتر جمع آوری

شیائومی مدل‌های برتر خود را با صفحه نمایش گرد ارائه می‌دهد که در چشم زیبا به نظر می‌رسد. لبه‌های صفحه نمایش نیز متقارن هستند که به شیک بودن این دستگاه کمک می‌کند. وبسایت Notebookcheck اخیراً گزارش داده است که مدل Pro به یک صفحه نمایش ۶.۷۳ اینچی AMOLED با وضوح +WQHD و نرخ تجدید پذیری ۱۲۰ هرتز تطبیقی مجهز خواهد شد. حداکثر روشنایی صفحه نمایش ۱۵۰۰ نیت است و از HDR۱۰ و همچنین Dolby Vision نیز پشتیبانی خواهد کرد. این صفحه نمایش به احتمال زیاد توسط Corning Gorilla Glass Victus محافظت می‌شود.

سیستم دوربین گرد و بزرگ شیائومی میکس ۵ پرو

به نظر می‌رسد قسمت پشتی Mix ۵ Pro نیز به اندازه جلو دستگاه بحث برانگیز باشد. البته ما در مورد دوربین صحبت می‌کنیم که کاملاً بازطراحی شده و بسیار چشم نواز است. این طراحی همچنین شبیه سری Honor Magic ۳ است که آن‌ها نیز به یک مجموعه دوربین گرد غول پیکر مجهز هستند.

در مورد پیکربندی این سیستم، مدتی است که صحبت‌هایی در مورد ادغام یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی با زاویه دید عریض وجود دارد. حسگر تصویر جدید ISOCell GN۵ سامسونگ احتمالاً برای این مورد استفاده خواهد شد که فوکوس خودکار Dual Pixel Pro را بهبود می‌بخشد. این دوربین جانشین ISOCell GN۲ خواهد بود که در گوشی Mi ۱۱ Ultra استفاده می‌شود.

نخستین تصاویر از گوشی پرچمدار آینده شیائومی

با شناختی که از شیائومی داریم، احتمالاً سایر دوربین‌ها نیز به سنسور تصویر با وضوح بالا مجهز خواهند شد؛ بنابراین انتظار می‌رود علاوه بر دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، گوشی شیائومی میکس ۵ پرو از یک دوربین فوق عریض ۴۸ مگاپیکسلی و یک زوم تله فوتو پریسکوپیک ۴۸ مگاپیکسلی استفاده کند. دومی حداقل زوم اپتیکال ۵ برابر را ارائه می‌کند و محدوده بزرگنمایی دیجیتال بزرگ را پوشش می‌دهد.

جزئیات مربوط به لنز دوربین چهارم (که به صورت مرکزی در بالا قرار گرفته است) در حال حاضر ناشناخته باقی مانده است. شیائومی شاید لنز زوم دوم را همانطور که در Samsung Galaxy S۲۱ Ultra دیده ایم، انتخاب کرده باشد یا اینکه به مانند Huawei P۵۰ Pro از یک دوربین تک رنگ بهره گرفته باشد. با این حال، این امکان نیز وجود دارد که این یک دوربین نباشد، بلکه نوع دیگری از سنسور باشد.

در سمت راست این «دوربین» چهارم نیز یک دوربین یا سنسور ناشناخته، دقیقاً با همان شکل مستطیلی وجود دارد. سپس دو سنسور دیگر در سمت راست قابل مشاهده هستند که با هم سیستم فوکوس خودکار لیزری dTOF را تشکیل می‌دهند؛ و در انتها همانطور که از گوشی شیائومی Mi ۱۱ Ultra می‌دانیم، در پایین یک فلاش LED سه گانه قرار دارد.

نخستین تصاویر از گوشی پرچمدار آینده شیائومی

شیائومی میکس ۵ و ۵ پرو احتمالاً اولین دستگاه‌های شیائومی هستند که دوربینی با برند لایکا خواهند داشت. سازنده مشهور لنز آلمانی لایکا مدتهاست که شریک هواوی بوده است، اما این همکاری سال گذشته به پایان رسید و از آن زمان لایکا با شارپ ژاپنی برای Aquos R۶ با سنسور ۱ اینچی همکاری کرد. علاوه بر این، مدتی است که شایعاتی مبنی بر آغاز همکاری لایکا با شیائومی به گوش می‌رسد. اگرچه سری ۱۲ شیائومی که اخیراً معرفی شده اند، به دوربین لایکا مجهز نیستند، اما نمی‌توان احتمال تجهیز سری میکس ۵ به دوربین لایکا را رد کرد. همکاری هواوی و لایکا بسیار موفق بوده و جدیدترین گوشی شارپ نیز دارای یک دوربین به خصوص چشمگیر است؛ بنابراین ما بسیار کنجکاو هستیم که همکاری با شیائومی چه نتیجه‌ای خواهد داشت.

پردازنده تصویر Surge C۲ شیائومی میکس ۵ پرو

عملکرد دوربین در سال‌های اخیر به بخش مهمی از شاخصه‌های گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است. اکنون تلفن‌ها به‌صورت استاندارد مجهز به دوربین‌های متعدد، همراه با الگوریتم‌های هوشمندی هستند که به کیفیت بسیار خوب تصویر کمک می‌کنند. پردازشگر تصویر یا همان ISP (پردازنده سیگنال تصویر) وظیفه پردازش تصاویر را بر عهده دارد؛ بنابراین وجود یک ISP خوب برای اینکه گوشی بتواند پردازش تصویر را سریع و کارآمد انجام دهد، ضروری است. به نظر می‌رسد که تولید کنندگان بیشتری در سال‌های اخیر تصمیم به توسعه ISP خود گرفته اند که شیائومی یکی از این تولیدکنندگان است.

نخستین تصاویر از گوشی پرچمدار آینده شیائومی

در زمان عرضه گوشی هوشمند تاشو Mi Mix Fold، شیائومی اولین پردازنده تصویر خود را با نام Surge C۱ معرفی کرد. به گفته وب سایت Xiaomilui، اکنون گوشی Mix ۵ Pro نیز اولین گوشی خواهد بود که از نسل دوم Surge C۲ ISP بهره خواهد برد. متأسفانه هنوز مشخص نیست که این نسل جدید پردازنده تصویر چه به روز رسانی‌هایی را عرضه می‌کند. علاوه بر این، این احتمال وجود دارد که مدل برتر جدید شیائومی به پردازنده فوق العاده قدرتمند Qualcomm Snapdragon ۸ Gen ۱ مجهز شود که با ۱۲ گیگابایت رم LPDRR۵ و حافظه ذخیره سازی ۲۵۶ گیگابایت، یکپارچه می‌شود. مانند سایر گوشی‌های شیائومی، این دستگاه نیز بر روی سیستم عامل اندروید ۱۲، در ترکیب با رابط کاربری MIUI ۱۳ کار می‌کند.

شیائومی میکس ۵ پرو با شارژر ۲۰۰ واتی

همانطور که ما از شیائومی انتظار داریم، این دستگاه به یک باتری بزرگ نیز مجهز خواهد شد که می‌تواند با سرعت زیاد شارژ شود. احتمالا Mix ۵ Pro به یک باتری داخلی تقریباً ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز خواهد شد که از شارژ سیمی ۲۰۰ وات و شارژ بی سیم ۵۰ وات پشتیبانی می‌کند.

این بدان معناست که شما قادر خواهد بود باتری کاملاً خالی این دستگاه را تنها در عرض ۱۰ دقیقه با سیستم شارژ سریع ۲۰۰ واتی، پر کنید. سری Mix ۵ شیائومی احتمالاً در ماه مارس ۲۰۲۲ به طور رسمی در چین معرفی می‌شود و بسیاری امیدوارند که این خط تولید در نهایت در سطح بین المللی نیز عرضه شود. متأسفانه هنوز اطلاعاتی درباره قیمت سری شیائومی میکس ۵ به بیرون درز نکرده، اما ما می‌دانیم که سری Mi Mix ۴ با قیمت کاملاً رقابتی حدود ۶۶۰ یورو (۵۰۰۰ یوان) به بازار عرضه شد، بنابراین شاید سری پرچمدار جدید نیز دارای قیمت رقابتی باشد.

نخستین تصاویر از گوشی پرچمدار آینده شیائومی

منبع:روزنو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس