کد خبر 1331198
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
تیم ملی عراق نصفه‌ونیمه وارد ایران شد

تیم ملی فوتبال ایران این فرصت را دارد تا در پیروزی مقابل عراق مقابل حریف خود در یک سال هت‌تریک کند.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال ایران در هفته هفتم و هشتم مسابقات مقدماتی جام‌جهانی قطر در دو بازی خانگی میزبان است و در صورت کسب حتی یک تساوی، صعود خود به این مسابقات را قطعی خواهد کرد. شاگردان اسکوچیچ فعلا با ۱۶ امتیاز در رتبه نخست جدول قرار دارند.

بر همین اساس و در نخستین گام پنجشنبه ۷ بهمن ۱۴۰۰ ایران و عراق از ساعت ۱۸ در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر خواهند رفت و در صورتی که ایران بتواند از این دیدار فقط یک امتیاز کسب کند صعود خود را به جام‌جهانی حتمی کرده و سایر دیدارهای این تیم جنبه تشریفاتی پیدا خواهد کرد. عراقی‌ها به ترتیب هفتم و دوازدهم بهمن‌ماه در چهارچوب رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی به مصاف تیم‌های ایران و لبنان خواهند رفت. تیم ملی فوتبال عراق اکنون با ۴ امتیاز در رتبه پنجم گروه A مقدماتی جام‌جهانی در منطقه آسیا قرار دارد و فقط از شانس برای صعود به‌عنوان تیم سوم برای رسیدن به مرحله پلی‌آف برخوردار است. در بازی رفت که در دوحه برگزار شد ایران با ۳ گل عراق را شکست داد.

عراقی‌ها که سال‌ها مقابل تیم ملی فوتبال ایران شکست‌ناپذیر باقی مانده بودند، در سال جاری ابتدا در مسابقات مرحله اول گروهی در بحرین و سپس در دور بعدی در دوحه قطر دو بار مقابل تیم ملی شکست خوردند و حالا ایران این فرصت را دارد تا در پیروزی مقابل حریف خود در یک سال هت‌تریک کند.

 دستیار ادوکات به تیم ملی ایران رسید

تیم ملی عراق برخلاف تصورات و پیش‌بینی‌ها تا پایان هفته ششم رقابت‌ها نمایش بسیار ضعیفی را از خود در دور نهایی مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ به ثبت رسانده است. این تیم البته با هدایت دیک ادوکات شروع خوبی در این مرحله داشت و کره‌جنوبی را در خانه‌اش متوقف کرد؛ با این حال کار این تیم در دور رفت و آغاز دور برگشت ناامیدکننده بود. در آغاز مرحله برگشت مسابقات عراق از دور رفت تنها ۴ امتیاز از ۱۵ امتیاز ممکن را کسب کرد و تنها شانسی که داشت، تلاش برای رسیدن به رتبه سوم و حضور در مرحله پلی‌آف بود. در ادامه این تیم در هفته اول دور برگشت نیز از کره‌جنوبی شکست خورد تا بعد از این شکست، کار دیک ادوکات در تیم ملی عراق به پایان برسد. در ادامه اما فدراسیون فوتبال عراق بعد از برکناری دیک ادوکات، سرمربی هلندی خود به دلیل کسب نتایج ضعیف به زلیکو پتروویچ دستیار این مربی اعتماد کرد و هدایت این تیم را تا پایان رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر در منطقه آسیا به او سپرد تا این مربی ۵۶ ساله در دیدار بعدی تیم ملی عراق مقابل ایران که در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود به‌عنوان سرمربی روی نیمکت عراقی‌ها بنشیند.

 عراق با زیدان به ایران رسید

براساس اعلام زلیکو پتروویچ سرمربی اهل کشور مونته نگرو؛ فهد طالب، علی یاسین، حسن احمد، علا عباس، احمد فرحان، حسن عبد الکریم، حسین علی، محمد علی عبود، یاسر قاسم، حسن رائد، شیرکو کریم، مناف یونس، مصطفی ناظم، احمد ابراهیم، سعد عبد الامیر، حسین جبار، بشار رسن، امجد عطوان، علی فائز، مهند جعاز، امیر العماری، فرانس ضیا، علی الحمادی، زیدان اقبال و ایمن حسین روز گذشته بغداد را به مقصد تهران ترک کردند تا در قالب تیم ملی عراق روز پنجشنبه(۷ بهمن) در ورزشگاه آزادی برابر تیم ملی فوتبال ایران قرار بگیرند.

لیست تیم ملی عراق به نسبت بازی‌های گذشته دستخوش تغییر شده است و یکی از این تغییرات به خاطر مصدومیت مهند علی است. مهاجم جوانی که در بازی‌های دور نخست دروازه ایران را باز کرده بود. اما او به دلیل مصدومیت از ناحیه رباط قادر به همراهی تیم ملی عراق در این بازی نیست.

در این دیدار اما عراقی‌ها یک چهره جدید رو کرده و زیدان ۱۹ ساله که برای اولین بار به اردوی تیم ملی این کشور دعوت شده است را با خود به تهران آورده‌اند. این بازیکن عضو منچستریونایتد است و برای این تیم مطرح انگلیسی نیز به میدان رفته است.

بیشتر بخوانید:

طارمی گرفتار شد، صیادمنش هم نمی‌آید

 استقبال از رسن

در این لیست بازیکنان لژیونری ازجمله بشار رسن، امجد عطوان، علی فائز، مهند جعاز، امیر العماری، فرانس پتروس، علی الحمدی، زیدان اقبال و ایمن حسین نیز حضور دارند. بشار رسن هافبک سابق پرسپولیسی‌ها یک چهره آشنا و مطرح برای فوتبال‌دوستان ایرانی محسوب می‌شود. این درحالی است که این بازیکن حالا به یک مهره کلیدی و ستون تیم ملی فوتبال عراق تبدیل شده است هرچند برخی بازی‌های این تیم را به علت مصدومیت از دست داده بود. البته رسن در لیگ قطر نتوانسته درخشش حضور در پرسپولیس را تکرار کند اما اخیرا در ترکیب تیم باشگاهی خود یعنی القطر نمایش‌های بهتر و مطلوب‌تری را ارائه داده و به نظر می‌رسد برای دیدار با ایران کاملا آماده باشد.

نکته جالب توجه استقبال مردم ایران از بشار رسن در فرودگاه امام خمینی(ره) تهران در هنگام سفر عراق به ایران بود. در همین زمینه «علی نوری» خبرنگار سرشناس عراق با انتشار تصاویر ورود بشار به تهران، نوشت: «استقبال عالی از بشار رسن بازیکن تیم ملی و باشگاه قطر در فرودگاه تهران توسط هواداران ایرانی.»

 تغییرات با هدف شوک به عراق

در پایان دور رفت رقابت‌های مرحله گروهی چهار بازیکن ثابت عراق به خاطر عملکرد ضعیف و بی‌انضباطی از ترکیب این تیم خط خورده تا جا برای بازیکنان دورگه و جوان عراقی مانند زیدان باز شود.

در این میان چندی پیش پیج خبری عراق اسپورت اعلام کرد علا عبدالزهرا، صفا هادی، علی عدنان و همام طارق که سابقه بازی در استقلال تهران را دارد و به مسی عراقی‌ها معروف است، قطعا در بازی‌های بعدی جایی در تیم عراق نخواهند داشت. علا عبدالزهرا با سابقه‌ترین ملی‌پوش عراق در جمع دعوت‌شدگان اردوی قبلی تیم ملی این کشور محسوب می‌شود. همچنین صفا هادی و علی عدنان جزء ملی‌پوشان باسابقه و نامدار هستند و همام طارق نیز به‌عنوان هافبک کناری سال‌هاست که در تیم ملی عراق جایگاه ثابتی دارد.

عراقی‌ها از حدود سه الی چهار بازی قبلی خود چند بازیکن اصلی خود را کنار گذاشتند اما نه با هدف پوست‌اندازی یا جوان‌گرایی بلکه موضوع بی‌انضباطی و کم‌کاری برای فدراسیون فوتبال این کشور و کادرفنی تیم ملی عراق بهانه‌ای شد تا با استفاده از برخی بازیکنان دیگر به این تیم شوک وارد شود که البته این موضوع حربه خوبی نبوده و نتایج ضعیف همسایه ایران کما فی‌السابق ادامه پیدا کرد. بر همین اساس بازیکنانی مانند صفا هادی و طارق همام به همین دلیل از لیست کنار گذاشته شدند تا بازیکنانی مانند حسن عبدالکریم یا زیدان به لیست اضافه شوند.

 استعدادی که در ایران مداوا شد

نکته قابل‌توجه اینکه حسن عبدالکریم با حضور در ایران مدتی را کنار بشار رسن سپری کرد و جالب‌تر اینکه با حمایت‌های مدیر برنامه ایرانی بشار برخی اقدامات پزشکی خود را انجام داد تا با رفع مصدومیت خود دوباره آماده بازگشت به میادین شود. نکته قابل‌توجه دیگر اینکه عبدالکریم با حضور در ایران در تیم‌های رسانه‌ای که به صورت دورهمی در فوتبال ایران مشغول هستند و فعالیت می‌کنند حاضر شد و دقایقی خبرنگاران را هم پا به توپ همراهی کرد اما حالا این بازیکن به‌عنوان یک استعداد تازه به تیم ملی فوتبال عراق دعوت شده و با پیراهن شماره ۱۱ این تیم به احتمال زیاد جلوی تیم ملی ایران نیز بازی خواهد کرد.

 زوج آماده عراقی‌ها در تهران

عراقی‌ها درحالی به تیم ملی فوتبال ایران رسیدند که یک بازیکن فوق‌العاده آماده در ترکیب خود دارند، به نام ایمن حسین که تقریبا در تمام بازی‌های اخیر تیم باشگاهی خود در قطر گلزنی کرده و آمار بسیار خوبی را از خود به جا گذاشته است. این درحالی است که علا عباس نیز در ترکیب تیم ملی عراق در بازی دوستانه قبلی مقابل اوگاندا نمایش فوق‌العاده‌ای داشت و با یک ضربه برگردان در دیداری که در بغداد برگزار شد به زیبایی دروازه حریف را باز کرد.

در این خصوص پایگاه خبری وین در گزارشی درباره ترکیب خط حمله تیم ملی عراق مقابل ایران نوشت: «پتروویچ سرمربی تیم ملی عراق از علا عباس مهاجم نیروی هوایی در بازی مقابل اوگاندا استفاده کرد و این بازیکن دومین انتخاب پتروویچ در خط حمله خواهد بود تا بعد از ایمن حسین مهاجم‌ ام صلال به‌عنوان مهاجم دوم برابر ایران و لبنان به میدان برود.» گفتنی است ایمن در ۱۶ بازی برای ‌ام صلال ۱۱ گل به ثمر رسانده است.

کاپیتان قدیمی دوباره دعوت شد

سعد عبدالامیر، هافبک دفاعی قدیمی این تیم که مدت‌های زیادی به تیم ملی فوتبال ایران دعوت نمی‌شد برای دیدار مقابل عراق دوباره دعوت شده و این یکی از نکات جالب توجه لیست تیم ملی فوتبال عراق است. درواقع برای بازی با ایران این بازیکن، کاپیتان تیم ملی عراق محسوب شده و احمد ابراهیم دفاع آخر این تیم بازوبند را به عبدالامیر خواهد داد. عبدالامیر هافبک عراقی‌ها از بازیکنان باتجربه این تیم به‌شمار رفته است. این درحالی است که ابراهیم بایش بازیکن فنی این تیم که در تمام دیدارهای قبلی عراق به صورت ثابت این تیم را همراهی کرده بود برای دیدار مقابل ایران و بازی بعدی برابر لبنان به خاطر تغییرات همیشگی در فهرست بازیکنان دعوت شده به تیم ملی فوتبال عراق، از فهرست تیم ملی کشور خود دور مانده تا بعدا دوباره به این بازیکن احتمالا فرصت برسد.

 آشوب کرونا در اردوی عراق

درحالی که اعلام شد سردار آزمون و احمد نوراللهی به خاطر تست مثبت کرونا باید اردوی تیم ملی ایران را ترک کنند در ترکیب تیم ملی عراق نیز ۶ بازیکن به کرونا مبتلا شده‌اند و طبق اعلام اسپورت عراق تست کرونای ۳ بازیکن یاسر قاسم(مصدوم)، مناف یونس و غیث مهنا مثبت شده است. همچنین تست کرونای مربی دروازه‌بان‌ها، پزشک تیم و آنالیزور نیز مثبت است. البته آخرین خبرها حاکی از آن است که عراقی‌ها خیلی به مثبت شدن تست بازیکنان‌شان اعتماد ندارند و خواسته‌اند تست مجددی از آنان در تهران گرفته شود!

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    0 0
    هت‌تریک ؟؟!!! یکی یه چرندی به انگلیسی گفت. چرا ما باید تکرارش کنیم. توی ورزش و آشپزی از کلمات انگلیسی زیاد استفاده میشه. یارو به شرکت کننده برنامه دستپخت میگه "غذات over cook شده"!!!!!!!!!!!!!! عقده حقارت تا کجا ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس