کد خبر 1331085
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۲
به چالش کشیدن مغز راهکاری برای کند شدن روند آلزایمر

یک متخصص مغز و اعصاب در همدان به چالش کشیدن مغز را راهکاری برای کند شدن سرعت آلزایمر اعلام کرد.

به گزارش مشرق، دکتر مهردخت مزده اظهار کرد: ورزش کردن، تفریحات سالم،  مطالعه کتاب، حل کردن جدول و انجام کارهایی که مغز را به چالش می کشاند بهترین راهکار برای کند شدن روند آلزایمر است که توصیه می شود تمامی افراد به این موضوع توجه کنند.

وی افزود: آلزایمر هیچ ارتباطی به نوع شغل افراد نداشته، بنابراین این تفکر که اساتید و فرهنگیان در معرض آلزایمر نیستند، اشتباه است چرا که باید  درتمامی سنین به ویژه در دوران بازنشستگی مغز را به کار گرفت و به چالش کشید.

دکتر مزده با بیان اینکه بیماری آلزایمر در گیرکننده سیستم اعصاب مرکزی است، تصریح کرد: استرس به طور مستقیم بر بروز بیماری آلزایمر تاثیرگذار نیست و این در حالیست که زمینه ژنتیک بر بروز آلزایمر بسیار موثر است.

وی ادامه داد: برخی مبتلایان به آلزایمر به علت مستعد بودن با زمینه ژنتیکی، گرفتار آلزایمر شده اند و در برخی موارد  افراد به علت استرس، دچار کم خوابی و هیجان می شوند و به این ترتیب از سلولهای مغزی خود به خوبی استفاده نمی کنند بنابراین مستعد بروز آلزایمر هستند.

این متخصص به افزایش تعداد افراد آلزایمر در آینده اشاره کرد و گفت: افزایش تعداد مبتلایان به آلزایمر به پیری جمعیت مربوط بوده و هیچ ارتباطی به افزایش بیماری ندارد و با توجه به روند پیری جمعیت در آینده شاهد افزایش آمار مبتلایان به آلزایمر خواهیم بود.

دکتر مزده به اهمیت نوع تغذیه بر بروز آلزایمر اشاره و اضافه کرد: آفات کشاورزی و کودهای شیمیایی  بر محصولات کشاورزی تاثیر گذاشته و به این ترتیب جامعه انسانی با مصرف این نوع محصولات، با تغییراتی در سلولهای مغزی مواجه مبی شوند که به این ترتیب بروز آلزایمر در فرد تسریع می یابد و ممکن است با ادامه مصرف این مواد با آلزایمر درگیرشوند همچنین مصرف برخی داروها می تواند منجر به سرعت درگیری آلزایمر شود.

این متخصص بر تغذیه مناسب  تاکید کرد و گفت: برای محافظت از سلولهای مغزی بهتر است از روغن های زیتون و روغن کنجد به عنوان جایگزین سایر روغن ها استفاده شود همچنین مصرف مرغ، ماهی و ماکیان در رژیم غذایی مد نظر باشد و تا حد امکان از مصرف گوشت قرمز پرهیز شود.

وی در پایان گفت: برخی افراد با به دنیا آمدن نوه هایشان احساس پیری و فرسودگی سنی می کنند در حالیکه باید در این دوره با برنامه ریزی  به تفریح سالم و انجام ورزش های مفید بپردازند.

 منبع:سیناپرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    0 0
    آخرین تحقیقات در طب سنتی نشون داده استفاده از پودر گل سرخ(محمدی) کامل یعنی گلبرگ و کاسبرگ و پرچم روزانه تا پایان عمر در کنترل و بهبود الزایمر تاثیر چشمگیری داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس