رئيس اداره عمليات ستاد کل نيروهاي مسلح از آغاز به کار کنگره سرداران، اميران، فرماندهان و 8 هزار شهيد استان همدان با قرائت پيام مقام معظم رهبري به اين کنگره خبر داد.

به گزارش گروه دفاع و امنيت مشرق، سردار علي شادماني در گفت‌وگو با توانا در خصوص اهداف برگزاري کنگره سرداران، اميران، فرماندهان و 8 هزار شهيد استان همدان بيان داشت: کنگره شهداي استان‌ها به ويژه کنگره شهداي همدان بيش از 10 سال است که فعاليت خود را در قالب برنامه‌هاي متنوع فرهنگي آغاز کرده است.
وي ادامه داد: استان همدان تاکنون با برگزاري ده‌ها يادواره شهيد و ده‌ها عنوان کتاب داستان، زندگي‌نامه، مقاله، فيلم‌نامه و داستان کوتاه در راستاي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت و بزرگداشت مقام شهداي اين استان تلاش کرده است.
سردار شادماني اظهار داشت: معمولاً وظايف دبيرخانه کنگره‌ها، انتقال تاريخ حماسي هشت سال دفاع مقدس به بطن جامعه است تا مردم و به ويژه جوانان، دشمنان منطقه‌اي و بين‌المللي کشور خود و نظام جمهوري اسلامي را بهتر بشناسند و از ضمن اطلاع از اميال پليد و سلطه جويانه آنها، شيوه مخالفت و مقابله با توطئه‌ها و ترفند‌هاي دشمنان داخلي و خارجي را بازشناسند.
وي خاطرنشان کرد: يکي از ويژگي‌هاي بارز شهيدان به طور خاص و ويژگي نسل گذشته مردان و زنان اين کشور به طور عام، شناخت دشمن و تصميم قاطع براي ايستادگي و مقابله با دشمن بوده است؛ به گونه‌اي که در طي 30 سال گذشته در برابر جنگ اقتصادي، جنگ امنيتي و جنگ رواني، کودتا و جنگ نظامي ملت ايران، دشمنان خود را ناکام کرده‌اند.
رئيس اداره عمليات ستاد کل نيروهاي مسلح اظهار داشت: امام جمعه، استاندار، فرمانده سپاه استان و تني چند از فرماندهان ارشد دفاع مقدس به عنوان اعضاي اصلي و فرماندهان واحد‌هاي نظامي مستقر در استان و مديران کل به تناسب مسئوليتي که دارند جزو مسئولان کميته‌هاي وابسته به ستاد کنگره بزرگداشت شهداي هر استان هستند.
وي بيان داشت: طي 4 روز برگزاري کنگره شهداي استان همدان، علاوه بر حضور مسئولان کشوري، لشگري و مسئولان استاني، علماي عظام و خانواده معظم شهداي استان هر روز در مراسمات کنگره شرکت خواهند داشت.
سردار شادماني افزود: علاوه بر اين، برگزاري نمايشگاه‌ها، ساخت فيلم‌ و مسابقات ورزشي از جمله برنامه‌هاي جنبي اين کنگره خواهد بود.
به گفته شادماني، در طول برپايي کنگره بزرگ شهداي استان همدان از آلبوم 8 هزار شهيد اين استان رونمايي شده و زندگي‌نامه و وصيت‌نامه تعدادي از اين شهيدان در معرض ديد علاقه‌مندان به فرهنگ ايثار و شهادت قرار خواهد گرفت.
رئيس اداره عمليات ستاد کل نيروهاي مسلح همچنين از ديدار اعضاي اصلي ستاد کنگره شهداي استان همدان با مقام معظم رهبري خبر داد و گفت: حدود سه هفته پيش، امام جمعه و نماينده ولي فقيه استان همدان، استاندار، وزير آموزش و پرورش و تعدادي از فرماندهان ارشد دوران دفاع مقدس و فرمانده سپاه انصار‌الحسين(ع) با رهبر معظم انقلاب ديدار داشتند.
وي ادامه داد: در اين جلسه، گزارش مبسوطي از اقدامات و نحوه برگزاري کنگره توسط سردار آزادي دبير اين کنگره به محضر معظم‌له ارائه شد و سپس رهبر انقلاب، ضمن تائيد اين اقدامات، رهنمودهاي بسيار راهگشا و دقيقي را بيان فرمودند که بيانات معظم‌له فردا در مراسم افتتاحيه کنگره قرائت خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس