کد خبر 1330962
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۸

گاهی برای جذب علاقه‌مندان، خوب بودن کافی نیست. بلکه اثبات آن اهمیت بیشتری دارد. حکایت برخی از مناطق گردشگری هم به همین جمله شباهت دارد. شهرهایی با پتانسیل بالای گردشگری که به دلیل رسیدگی نادرست، شهرت لازم را میان توریست‌ها پیدا نکرده‌اند.

نوشهر، سرزمینی میان رشته‌کوه البرز و دریای خزر، یکی از شهرهای محبوب و مهم گردشگری در شمال ایران محسوب‌می‌شود. اگرچه جاذبه‌های طبیعی مشهور این شهر، سالیانه افراد زیادی را به سمت خودش می‌کشاند ولی هنوز پتانسیل بیشتری برای جذب توریست در آن به‌چشم‌می‌خورد.

رونق گردشگری در نوشهر

ویژگی‌هایی که باعث می‌شود مردم برای سفر به شمال دنبال اجاره ویلا نوشهر باشند و اقامت در این منطقه را به مناطق دیگر ترجیح دهند. در ادامه به بررسی چند جاذبه که رونق‌دهنده گردشگری در نوشهر هستند می‌پردازیم. شاید تا انتهای مطلب شما هم انگیزه‌تان برای اجاره ویلا استخردار در حوالی نوشهر بیشتر شود.

جزیره مصنوعی نوشهر

قبل از این‌که درباره عوامل موجود در رونق گردشگری نوشهر صحبت کنیم، از یکی از عوامل ناموجود ولی در دست احداث پرده‌برمی‌داریم. جزیره مصنوعی نوشهر اولین جزیره مصنوعی ایران خواهدبود که در این شهر ساخته می‌شود.

رویایی که با تحققش، گردشگران زیادی برای اجاره ویلا نوشهر سرودست می‌شکنند. احتمالا بعد از ساخت این جزیره، دیگر اجاره ویلا استخردار در نوشهر با قیمت پایین امکان‌پذیر نخواهدبود.

حتی تصور این‌که جزیره مصنوعی نوشهر قرار است چگونه باشد قند در دل آدم آب می‌کند. جزیره‌ای با مساحت تقریبی 18 هکتار با مجموعه تفریحی، امکانات مختلف، رستوران دریایی و حتی اسکله و باند فرود برای بالگرد، احتمالا توجه سرمایه‌گزاران زیادی را به خود جلب می‌کند. با احداث این جزیره، کار برای رقابت با نوشهر در زمینه گردشگری سخت می‌شود.

پلاژ حسینی، تفریح، هیجان و دیگر هیچ

پلاژ حسینی را احتمالا با نام پلاژ سیترا می‌شناسید. این پلاژ درواقع یک ساحل اختصاصی برای بانوان و آقایان است که امکان شنا را برای‌شان فراهم می‌کند. دلایل زیادی برای محبوبیت پلاژ حسینی وجود دارد. برای مثال مجتمع تفریحی سیترا که با محبوبیت زیادش میان گردشگران، حتی عنوان پلاژ را هم بین آن‌ها تغییر داده‌است.

وجود کارتینگ، یکی دیگر از دلایل علاقه‌مندی مسافران به این پلاژ به‌شمارمی‌رود. اگر اجاره ویلا نوشهر در برنامه سفرتان نبود و فقط برای پلاژ به این منطقه آمدید، نگران اسکان موقتی خودتان نباشید. پلاژ حسینی با تعبیه مکان‌های مشخصی برای نصب چادر، لذت چندساعت تفریح و گردش در ساحل اختصاصی را دوچندان می‌کند. هم‌چنین رستوران، کافی‌شاپ، شهربازی، سینما چهاربعدی و… همگی برای تبدیل شما به طرفداران پروپاقرص این پلاژ، دست‌دردست هم داده‌اند.

رونق گردشگری در نوشهر

مزرارع گردشگری

ایده مزارع گردشگری از آن طرح‌های جالبی است که می‌تواند نقش مهمی در رونق گردشگری نوشهر ایفا کند. بدین‌صورت که افراد محلی کنار پرورش دام، طیور و رسیدگی به باغات و زمین‌های کشاورزی‌شان، دریچه‌ای از روند همه این فعالیت‌ها به روی مسافران باز می‌کنند.

یعنی افرادی که به نوشهر می‌آیند، با شرکت در طرح مزارع گردشگری، خودشان در تولید محصولات و پرورش گونه‌های مختلف سهیم می‌شوند. انجام قدم‌به‌قدم همه کارهای رسیدگی به یک مزرعه توسط توریست، تجربه بسیار خوشایندی را برایش به‌ارمغان‌می‌آورد.

علاوه‌براین‌که مردم محلی می‌توانند با نمایش محصولات‌شان و مشارکت مسافران در تولید، به‌نوعی آن‌ها را تبلیغ کنند و فروش‌شان را بالا ببرند. برای سفر به شمال، علاوه‌بر جست‌وجو برای اجاره ویلا ماسال یا اجاره ویلا نوشهر اگر چنین مزارعی یافتید، تجربه مشارکت در یک چرخه اقتصادی بومی را ازدست‌ندهید.

بندر نوشهر، آن‌چه دهنو را نوشهر کرد!

شاید بتوان گفت آن‌چه به‌طورقطع نوشهر را از روستای کوچک به نام دهنو به شهری بندری و توسعه‌یافته تبدیل کرد، موقعیت خوب آن و دسترسی به همسایگان دریای خزر بود. امکان دادوستد با روسیه، بندر نوشهر را به موقعیتی تاکتیکی برای رشد اقتصادی تبدیل کرد. بندر نوشهر را حدود 80 سال پیش با مشارکت هلندی‌ها و بلژیکی‌ها ساختیم و اکنون یکی از شاهراه‌های تجاری کشور به‌شمارمی‌رود. تماشای این گلوگاه اقتصادی بزرگ در سفر به نوشهر خالی از لطف نخواهدبود. 

باغ گیاه‌شناسی، خانه امن گیاهان نادر

باغ گیاه‌شناسی نوشهر با وسعتی حدود 35 هکتار، دومین باغ گیاه‌شناسی ایران محسوب‌می‌شود. نگهداری از گیاهان کمیاب و جلوگیری از انقراض‌شان ازجمله وظایف این باغ گیاه‌شناسی است.

اگر در فکر اجاره ویلا ماسال یا اجاره ویلا نوشهر برای استفاده از فضای طبیعی و دنج این مناطق هستید، احتمالا باغ گیاه‌شناسی نوشهر را می‌پسندید. با ورود به باغ، حجم زیادی از سرسبزی و استشمام طراوت و تازگی را در این باغ تجربه خواهیدکرد. درصورت گردش در باغ، حتما به کلکسیون قدیمی آربراتوم سر بزنید.

رونق گردشگری در نوشهر

جشنواره ملی گل ارکیده

برگزاری جشنواره‌های گوناگون، اثر خوبی بر رونق گردشگری می‌گذارد. ورود تعداد بیشتری از گردشگران برای شرکت در این جشن‌ها، احتمالا جست‌وجوی آن‌ها برای اجاره ویلا نوشهر یا هرنوع اقامت‌گاه دیگری را بالاتر می‌برد، همانطور که فرهنگ ییلاق در فصول گرم، احتمال اجاره ویلا ماسال را برای سفر به ارتفاعات کم‌نظیرش زیاد می‌کند.

این روند به رونق چرخه اقتصادی کمک خواهدکرد. جشنواره ملی گل ارکیده در باغ گیاه‌شناسی نوشهر، از آن رویدادهای چشم‌نوازی است که عاشقان گل‌وگیاه را به این منطقه می‌کشاند. نوشهر آب‌وهوای مناسبی برای رویش گل‌های ارکیده دارد. جشنواره ملی گل ارکیده، برنامه‌ای نسبتا نوپا است که امید می‌رود با همراهی مسئولین و استقبال مردم، گردشگری در نوشهر را وارد فاز جدیدی کند.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس