کد خبر 1330601
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰
آمریکا و چالشی به نام احتمال وقوع جنگ داخلی

تحولات داخلی آمریکا مردم این کشور را به شدت از وقوع جنگ داخلی نگران کرده است.

به گزارش مشرق، در حالی که نظرسنجی‌های افکار عمومی در آمریکا نشان دهنده غلبه نگرانی از تروریسم داخلی بر حملات خارجی علیه این کشور است، یک کارشناس برجسته جنگ‌های داخلی آمریکا بر این باور است این کشور بیش از آن چه که تصور می‌شود به جنگ داخلی نزدیک شده است.

به گزارش «اسپوتنیک و بیزنس اینسایدر»، «باربارا اف والتر» پس از بررسی دلایل آغاز جنگ داخلی تاکید دارد که آمریکا بیش از آن چه که بسیاری فکر می‌کنند به درگیری خشونت آمیز نزدیک‌تر است.

بیشتر بخوانید:

فارین‌پالیسی: اخلاق جایی در سیاست خارجی آمریکا ندارد

به باور وی، لغزش آمریکا به مسیر جنگ داخلی با سیاسی کاری در این کشور آغاز شد اما این روند در دوره ریاست جمهوری «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا با افزایش اختیارات اجرایی ریاست جمهوری و امتناع وی از همکاری با تحقیقات استیضاح کنگره ادامه یافت.

اما آن چه لغزش آمریکا در مسیر جنگ داخلی را تکمیل کرد، شورش ۶ ژانویه ۲۰۲۱ علیه کنگره بود.

دیگر پدیده‌ای که «والتر» از آن به عنوان معیاری برای پیش بینی سقوط آمریکا به ورطه جنگ داخلی یاد می‌کند، «تنزل رتبه گروه مسلط در جامعه» است؛ به این معنا که گروهی که زمانی قدرت را در دست داشت، با از دست رفتن قدرت و موقعیتش دست به مبارزه‌ای می‌زند که احتمالا خشونت آمیز است.

بیشتر بخوانید:

پشت پرده شورای مقاومت ملی افغانستان/ آیا کابل آماده جنگ داخلی می‌شود؟

نارضایتی نژادی میان سفیدپوستان، تبعیض نژادی متوجه اقلیت‌های قومی مانند سیاه پوستان و تمرکز بر طبقه کارگر سفیدپوست، سبب می‌شود تا اندیشه «تنزل رتبه در جامعه» در آمریکا تقویت شود.

از منظر «والتر»، آمریکا در حال حاضر نه یک «دموکراسی» بلکه یک «آنوکراسی جناحی» است که به سرعت به مرحله شورش آشکار نزدیک می‌شود.

هرچند جنگ داخلی احتمالی، متفاوت از گذشته به نظر می‌رسد؛ او به نمونه‌های خاصی از خشونت، مانند توطئه افراط گرایان برای ربودن «گرچن ویتمر»، فرماندار «میشیگان» و شورش علیه کنگره به عنوان شاخص‌هایی اشاره می‌کند که نشان دهنده تمایل پیشین برخی از گروه‌ها به خشونت است.

در عین حال نظرسنجی مشترک «اکونومیست و یوگاو»، نشان می‌دهد که بیش از یک سوم (۶۵ درصد) آمریکایی‌ها معتقدند که تروریسم داخلی و شبه نظامیان راستگرا، تهدیدی فوری و جدی برای آمریکا هستند و اکثریت آمریکایی‌ها معتقدند که آن‌ها تا حدودی یک تهدید جدی هستند.

براساس نظرسنجی مذکور، فقط ۸ درصد آمریکایی گفتند که تروریسم داخلی و شبه نظامیان افراط گرا تهدید جدی محسوب نمی‌شوند.

زنان، دموکرات‌ها و فارغ التحصیلان دانشگاهی در آمریکا، تروریسم داخلی و شبه‌نظامیان راست‌گرا را تهدیدی جدی برای این کشور می‌دانند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
    0 2
    منم نگران شدم.. بیچاره ها
  • DE ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
    1 1
    هر چیزی یک سر داده و یک ته ولی سوسیس و کالباس فقط دوتا ته دارند. امریکا هم به دو تا تهش نزدیک شده هم ته بازها و هم ته کبوترها. اگر ابر قدرت بودن جاویدان بود الان فرعون داخل اهرام مصر بود نه زیر اهرام مصر. بیچاره غربگداها بی پدر میشن باید برن چینی یاد بگیرن خحخخ. او مای گاد چین که گرین کارت نداره. گریه نکن بهت یلو کارت میدند بری اونجا با یلو کارت وِلو بشی. قبلش تمرین کن خرچنگ و غورباقه بخوری چین هات داگ نداره. سگها را داغ نمیکنند بخورن.پپپپ هات داگ!
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
    1 0
    شما هم خوشششحال:)
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
    0 0
    باشه دستاتو بشور !(:

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس