کد خبر 133042
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۲

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه در این رزمایش از موشک های با برد 2000 کیلومتر نیز استفاده شده است، گفت: البته به دلیل برنامه از پیش تعیین شده، تنها از 1300 کیلومتر برد آنها استفاده کردیم.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از شلیک انواع موشک های بالستیک در مرحله دوم رزمایش، با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طبق گزارشات رسیده، این موشکها که از نقاط مختلف کشور شلیک شدند، به هدف از پیش تعیین شده که یک هدف واحد شبیه پایگاههای هوایی کشورهای فرامنطقه ای بود، اصابت کردند، گفت: در آخرین روز رزمایش، جنگنده بمب افکن های سپاه پاسداران نیز اقدام به بمباران این هدف واحد خواهند کرد و پس از آن نیز بمباران اهداف توسط هواپیماهای بدون سرنشین را خواهیم داشت.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه در این رزمایش از موشک های با بر 2000 کیلومتر نیز استفاده شده است، گفت: البته به دلیل برنامه از پیش تعیین شده، تنها از 1300 کیلومتر برد آنها استفاده کردیم.

حاجی زاده خاطرنشان کرد: در این رزمایش از فواصل 300 تا 1300 کیلومتری به هدف شلیک شده است.

وی درخصوص واکنش کشورهای بیگانه به رزمایش موشکی سپاه نیز اظهار داشت: آنها همیشه تحلیل های خود را می‌کنند اما آنچه مسلم است این است که این قبیل رزمایش ها به منظور آمادگی نیروهای ما صورت می گیرد.

حاجی زاده درخصوص اثرگذاری تحریم ها بر ملت ایران نیز تصریح کرد: در آن روز که کشور ما وارد کننده سیگار بود، آنها نتوانستند کاری کنند، امروز که ما نه تنها سازنده بلکه صادرکننده موشک هستیم.

وی درباره یکی از مهمترین تفاوت های این رزمایش با رزمایش های قبل گفت: در گذشته، ما موشک ها را از یک جا شلیک می کردیم، اما امروز موشکها از چندین نقطه به سمت هدف واحد شلیک شدند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه همچنین درخصوص جدیدترین موشک بالستیک رادارزن سپاه گفت: این موشک بزودی آزمایش خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس