تقابل موشکی پاکستان با هند؛ نبرد ابرفراصوت دانگ فنگ-17 با اس-400

در تقابل بین چین و هند، رسانه‌ها از احتمال تجهیز پاکستان به موشک‌های ابرفراصوت چینی «دانگ فنگ» خبر دادند.

به گزارش مشرق، رسانه‌ها از احتمال تجهیز پاکستان به موشک‌های ابرفرا صوت  «دانگ فنگ» ساخت چین خبر دادند.

وبگاه «آرمی ریاکاگنیشن» روز یکشنبه به نقل از رسانه‌های هندی نوشت که چین مکمن است فروش موشک ابر فراصوت «دانگ فنگ-۱۷» را به پاکستان در واکنش به خرید سامانه دفاع موشکی «اس-۴۰۰» از سوی هند پیشنهاد دهد.

 با موشک دانگ فنگ پاکستان یک قدرت نظامی جدید از نظر موشک‌های بالستیک خواهد داشت که توسط سیستم موشکی دفاع هوایی اس-۴۰۰ روسیه قابل شناسایی نخواهد بود. در واقع، موشک ابرفراصوت با سرعت بالای پرواز خود، رهگیری برای اکثر رادارهای فعلی و درگیری با موشک‌های زمین به هوای موجود دشوار است.

دانگ فنگ-۱۷ یک موشک بالستیک میان‌برد با سوخت جامد متحرک است که توسط صنایع دفاعی چین ساخته شده است و ترکیبی از قابلیت مانور و سرعت بالا چالش‌های مهمی را برای دفاع موشکی متعارف ایجاد می‌کند. یک موشک ابرفاصوت صوت قادر است با سرعتی بیش از پنج برابر سرعت صوت یا ۵ ماخ (۶۱۰۰ کیلومتر در ساعت) پرواز کند.

مقامات دفاعی ایالات متحده برد این موشک را تقریباً ۱۹۵۰ کیلومتر تخمین زده‌ و گفته‌اند که این موشک قادر به انجام مانورهای گسترده است. این موشک ابرفراصوت دقت بالایی را در آزمایش نشان داده است.

چندی قبل سخنگوی ارتش پاکستان گفت که ارتش این کشور از آخرین وضعیت استقرار و تدارکات موشکی هند آگاه و برای مقابله با آن آماده است.

«بابر افتخار» سخنگوی ارتش پاکستان گفت که ارتش این کشور از آخرین استقرار و تدارکات هند آگاه است. وی گفت، ما اقدامات خود را انجام داده و کاملاً از آنچه در طرف مقابل می‌گذرد آگاه هستیم و برای مقابله با آن آماده شدیم.

افتخار گفت که پاکستان اقداماتی را برای ارتقای ناوگان نیروی هوایی خود و دستیابی به بهترین فناوری موجود با توجه به خرید مداوم جدیدترین تجهیزات توسط دشمن خود انجام داده است.

سخنگوی ارتش پاکستان افزود که در چند سال گذشته، بیشتر ارتقاء مربوط به پدافند هوایی بوده  ودر حال حاضر، دفاع هوایی پاکستان یکی از بهترین‌ها در جهان است. اگر این نیرو به دنبال هر نیازی باشد، با منابع موجود آن را بیشتر بهبود خواهد بخشید.

در اکتبر گذشته، نیروهای پدافند هوایی ارتش پاکستان نسخه‌ای از سامانه موشکی زمین به هوای «اچ کیو-۹» ساخت چین را عرضه کرد که توانایی درگیری با موشک‌های کروز و هواپیماها در مسافت بیش از ۱۰۰ کیلومتر به بالا  را دارد. این کشور همچنین سامانه‌های دفاع هوایی میان‌بردی را در کشمیر تحت کنترل پاکستان مستقر کرده است تا از هرگونه تجاوز هند جلوگیری کند.

بابر افتخار گفت: «هرگونه عدم توازن قوای متعارف در این منطقه بسیار خطرناک است و این چیزی است که ما را وارد مسابقه برای تهیه تجهیزات بیشتر می‌کند.»

چندی قبل نیز هند از آماده‌باش کامل تمام پایگاه های هوایی خود از بیم حمله هوایی پاکستان خبر داده بود. یک مقام ارشد دولت هند با ادعای  ماموریت جنگنده‌های پاکستانی   نزدیک حریم هوایی هند گفت که  جنگنده های «اف-۱۶»، «جی اف-۱۷» و «میراژ» ارتش پاکستان نزدیک حریم هوایی هند دائم در حال گشتزنی هستند.

از سال ۱۹۴۷ و پس از استقلال هند و پاکستان از استعمار انگلیس تاکنون سه جنگ در سال‌های ۱۹۴۷، ۱۹۶۵ و۱۹۷۱  میان  این دو کشور بر سر مسئله کشمیر رخ داده و بیش از ۷۰ هزار نفر در این درگیری‌ها کشته شدند. تنش بین این دو کشور اتمی چندی قبل بعد از حمله یک گروه تروریستی به اتوبوس حامل نظامیان ارتش هند در منطقه مرزی بالا گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    1 0
    حساب اسلحه فروشهای دنیا رو با مالیات مردم فقیر پر کنید/ هند و پاکستان. مردمی فقیر مفلس... موشک می خواهند چی کار کنند لباس و غذا و ... می خاهند
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    0 0
    اگرمثل همین دانگ وفنگهای(تریلرو...)چینی؛درلیران هست!بطور فراصوت ته دره هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس