کد خبر 1330359
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱
کاهش عرضه اوراق اسلامی در بورس برای بودجه ۱۴۰۱ امکان پذیر شد

تحلیلگر بازار سرمایه گفت: ارزش کل معاملات بورس اوراق بهادار تهران نسبت به ماه گذشته با کاهش ۹.۶۸ درصدی به ۷۳ هزار و ۱۷۱ میلیارد تومان رسید.

به گزارش مشرق، بابک سالاروند گفت: در طول دی ۱۴۰۰ بازار سرمایه ۲۱ روز فعالیت داشته است. شاخص کل بورس با ۲.۹۵ درصد کاهش به میزان ۳۸ هزار و ۹۱۰ واحد تغییر داشته و از تراز یک میلیون و ۳۱۸ هزار و ۳۶۰ واحد به یک میلیون و ۲۷۹ هزار و ۴۵۰ واحد رسید.

به گفته او، همچنین سایر شاخص‌ها از جمله شاخص صنعت نیز با کاهش ۳.۱۷ درصدی به میزان ۳۸ هزار و ۶۴۸ واحد تغییر داشته و به عدد یک میلیون و ۱۷۹ هزار و ۶۹۲ واحد رسید.

شاخص میانگین موزون ۵۰ شرکت فعال‌تر نیز ۲.۳۳ درصد کاهش پیدا کرد (کاهش ۱ هزار و ۲۱۲ واحدی) و به عدد ۵۰ هزار و ۸۰۰ واحد رسید.

همچنین شاخص هم وزن نیز که نشانگر رشد یا کاهش ارزش شرکت‌های کوچکتر بازار است، با کاهش حدود ۳.۶۱ درصدی به میزان ۱۲ هزار و ۵۶۸ واحد تغییر داشته و از عدد ۳۴۸ هزار و ۲۰۹ واحد به ۳۳۵ هزار و ۶۴۲ واحد رسیده است.

تمام ۱۲ شاخص بورسی در دی منفی بودند


ارزش کل معاملات بورس اوراق بهادار تهران نسبت به ماه گذشته با کاهش ۹.۶۸ درصدی نسبت به ماه معاملاتی قبل خود، از مبلغ ۸۱ هزار و ۱۰ میلیارد تومان به ۷۳ هزار و ۱۷۱ میلیارد تومان رسید.

حجم کل معاملات نیز، از ۱۱۳ میلیارد و ۹۳۹ میلیون سهم به ۱۱۲ میلیارد و ۶۹۳ میلیون سهم رسید که نسبت به ماه گذشته کاهش ۱.۰۹ درصدی را نشان می‌دهد.

تمام ۱۲ شاخص بورسی در دی منفی بودند

ارزش معاملات در بازار بدهی که نشانگر میزان خرید و فروش اوراق است، به میزان ۵۶.۴۷ درصد نسبت به ماه گذشته کاهش  داشته و از ۵ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان به ۲ هزار و ۴۱۶ میلیارد تومان رسیده است.

همچنین حجم معاملات اوراق بدهی نیز با کاهش ۵۵.۴۹ درصدی همراه بود و از ۵۷ میلیون برگه به ۲۵ میلیون برگه اوراق بدهی رسیده است.

ارزش معاملات بازار مشتقه با افزایش ۱۷۱ درصدی از ۶۰ میلیارد تومان به ۱۶۳ میلیارد  تومان رسید. حجم معاملات این بازار نیز با افزایش ۵۹۸  درصدی همراه بود و از ۱۴۵ میلیون برگه قرارداد به یک میلیارد و ۱۶ میلیون قرارداد رسیده است.

ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز با کاهش ۹.۰۸ درصدی از ۲۵ هزار و ۳۰۴ میلیارد تومان به ۲۳  هزار و ۶ میلیارد تومان رسید. حجم معاملات این ابزار مالی نیز با کاهش ۱۱.۰۱ درصدی از ۱۶ میلیارد و ۵۹۵ میلیون یونیت به ۱۴ میلیارد و ۷۶۸ میلیون یونیت رسید.

تمام ۱۲ شاخص بورسی در دی منفی بودند


 

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    0 0
    دم دولت رییسی گرم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس