کد خبر 1330329
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲
AT 4

شرکت دفاعی و هوافضایی سوئدی «ساب» از امضای قراردادی با ارتش هند برای فروش اسلحه ضد زره به این کشور آسیایی خبر داد.

به گزارش مشرق، شرکت سوئدی ساب  پیشتر در تاریخ ۲۰ دسامبر سال گذشته اعلام کرده بود که ارتش هند سلاح های ضدزره «ای تی ۴» (AT۴) را در مزایده انتخاب کرده است. با این حال شرکت ساب هنوز جزئیاتی درباره ارزش کلی قرارداد خرید این سلاح ها منتشر نکرده اما خاطرنشان کرده است که این قرارداد در شهر «دهلی»  با حضور وزیر دفاع هند به امضا رسیده و قرار است سلاح های «ای تی ۴» به ارتش هند تحویل داده شوند.

این سلاح قابلیت شلیک از موقعیت های محصور مانند ساختمان،پناهگاه و مناطق شهری را دارد و مجهز به کلاهک هایی  است که برای شلیک پی در پی در حالت انفجاری برای غلبه بر دشمنان درون ساختمان و یا برای حذف و از بین بردن سازه ها  طراحی شده است. 

«گرگن یوهانسون» رئیس شرکت ساب در گفت و گو با خبرنگاران،گفت: این شرکت مفتخر است ارتش هند، که قبلا  از سیستم «کارل گوستاو» ساخته شده در این شرکت استفاده می کرده، سلاح های تک تیرانداز مورد نیاز خود را نیز از این شرکت تامین خواهد کرد. 

این شرکت سازنده تسلیحات نظامی ادعا کرد اسلحه «ای تی ۴» یکی از بهترین و محبوب ترین سلاح ها از خانواده تک تیراندازها در بازار می باشد و توسط یک سرباز قابل استفاده است. همچنین این سلاح دامنه استفاده گسترده از جمله عملیات انفجاری ضدتانک و انهدام سازه ها را نیز دارد. 

هند همچنین قرار است برای تقویت ناوگان جنگی خود، ۱۱۴ هواپیما نیز تحت برنامه «ام آر اف ای » به ارتش خود اضافه کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس