ارائه خدمات بیمه سلامت از طریق اپلیکیشن بیمه سلامت من

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، به ارائه گزارشی از روند اجرای برنامه ها و طرح نسخه نویسی الکترونیکی پرداخت.

به گزارش مشرق، محمدمهدی ناصحی، روز یکشنبه سوم بهمن ۱۴۰۰، در نشست خبری به ارائه برنامه‌ها و اقدامات سازمان بیمه سلامت ایران پرداخت و در مورد روند اجرای نسخه نویسی الکترونیکی نیز توضیحاتی ارائه داد.

بیشتر بخوانید:

جزئیات پوشش بیمه‌ اجتماعی کشاورزان و روستاییان

وی در ابتدا با عنوان این مطلب که بیمه سلامت از بزرگترین سازمان‌های بیمه‌ای در کشور است، گفت: دورترین نقاط را تحت پوشش قرار داده‌ایم به طوری که ۷۰ درصد جمعیت استان سیستان و بلوچستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

ناصحی افزود: هدف سازمان بیمه سلامت ارائه خدمات بهینه به مناطق محروم و کم برخوردار و حاشیه‌های شهرهای بزرگ است، به طوری که تلاش می‌کنیم تا پایان سال مناطق حاشیه‌ای استان تهران را تحت پوشش قرار دهیم.

وی به برنامه حمایت از زوجین نابارور اشاره کرد و گفت: یه شدت پیگیر هستیم و با خیلی از مؤسسات قرارداد بسته‌ایم و آماده‌ایم با سایر مراکز درمان ناباروری، قرارداد همکاری امضا کنیم.

ناصحی ادامه داد: برای حمایت از بیماران اوتیسم نیز اقداماتی را شروع کرده‌ایم و به دنبال جذب اعتبار مورد نظر از سازمان بهزیستی هستیم.

وی افزود: در بحث نسخه نویسی الکترونیکی نیز بر اساس قانون، کار را پیش می بریم.

ناصحی ادامه داد: قانونگذار تکلیف را بر عهده بیمه‌ها گذارده و کار به صورت جدی اجرایی شده است.

وی افزود: دسترسی به اطلاعات هویتی بیماران توسط پزشکان، محرمانه است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: مشکلات در مسیر اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی وجود دارد، اما نمی‌توان از اجرای آن سر باز زد. به رغم اینکه خیلی از دستگاه‌ها پای کار نیامدند و حالا فقط طرح مشکل می‌کنند.

وی به بیمه‌های تکمیلی اشاره کرد و افزود: تمامی دسترسی‌ها را در اختیار بیمه‌های تکمیلی قرار دادیم، اما پای کار نیامدند.

ناصحی ادامه داد: خیلی از مشکلات نسخه نویسی الکترونیکی در تهران وجود دارد، در حالی که سایر شهرها و استان‌های کشور با کمترین مشکل در حال اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی هستند.

وی افزود: سازمان نظام پزشکی ایران نیز با طرح نسخه نویسی الکترونیکی همراهی نکرده‌اند، در حالی که از انجام وظایف خود سر باز زده‌اند.

ناصحی گفت: اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی برای نظام سلامت و مردم، مفید است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس