کد خبر 1330150
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹
yj 12

یک مجله وابسته به نیروی دریایی تایوان عنوان کرد، ارتش این جزیره برای مقابله با موشک مدل YJ-۱۲، قدرتمندترین موشک کروز مافوق صوت سرزمین اصلی چین، به یک استراتژی نوآورانه نیاز دارد.

به گزارش مشرق، این موشک در سواحل سرزمین اصلی چین و جزایر مصنوعی در دریای چین جنوبی استقرار پپدا کرده و تهدیدی مستقیم برای تایوان و همچنین ناوهای هواپیمابر آمریکا و گروه‌های رزمی همراه آنها به شمار می‌رود.طبق مقاله‌ای که نشریه "نیوی پروفشنال"‌ وابسته به ارتش تایوان در ماه دسامبر منتشر کرد، ادعا شده که موشک YJ-۱۲ خطرناک‌ترین موشک ضد کشتی ارتش چین به دلیل برد و سرعتش و قابل شلیک از زمین، هوا و دریا بوده و بر سیستمهای دفاع هوایی استقرار یافته بر ناوهای هواپیمابر آمریکا برتری‌هایی دارد.

در این مقاله آمده است: "تنگه تایوان دیگر یک مانع طبیعی برای بازدارنگی در برابر ارتش آزادیبخش خلق چین که رشد و قدرت فزاینده‌ای پیدا میکند در سراسر این آبراه نیست، و هیچ یک از کشتی‌های جنگی تایوان قادر به مقابله با موشک قدرتمند YJ-۱۲ نیستند. در چنین وضعیت نظامی نابرابری، ارتش تایوان باید موقعیت خود را به دقت ارزیابی و سعی کند راهبردهای نوآورانه و نامتقارن برای ضربه زدن به ضعف دشمن ارائه دهد."

در این مقاله که توسط چن یی چنگ و لوئو ژن یو، از فرماندهان مشغول به خدمت در نیروی دریایی تایوان نوشته شده، آمده است که توسعه موشکی در ارتش آزادیبخش خلق چین الهام گرفته از دکترین نبرد نامتقارن اتحاد جماهیر شوروی سابق - با تمرکز بر مزایا و ویژگی‌های اصلی خود - به عنوان تدابیر مقابله با استراتژی آمریکا در استفاده از ناوهای هواپیمابر محسوب می‌شود.

در ادامه این مطلب آمده است:‌ موشک YJ-۱۲ ترکیبی از فناوری‌های موشکی مافوق صوت روسیه و چین است. نویسندگان این مطلب در ادامه توضیح دادند که این موشک بر اساس موشک کروز ضد کشتی مافوق صوت P-۲۷۰ Moskit شوروی ساخته شده و توسط رادارهای هدایت پیشرفته ارتش آزادیبخش خلق چین پشتیبانی می‌شود و سیستم ناوبری جهانی BeiDou که ساخت خود چین است قابلیت حمله دقیق این موشک را تقویت می‌کند.

بر اساس این گزارش در حالی که برد تشخیص آرایه آنتن در هواپیمای هشدار اولیه نیروی دریایی آمریکا حدود ۳۲۰ کیلومتر (۲۰۰ مایل) است اما برای موشک YJ-۱۲ برد عملیاتی بیش از ۴۰۰ کیلومتر وجود دارد.

همچنین گزارش شد که رهگیری کلاهک YJ-۱۲ که سرعت آن چهار ماخ بوده و پس از شلیک می‌تواند در عرض ۳۰ ثانیه به هدف برسد تقریبا غیرممکن است.

در این مقاله آمده است، تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهند که موشک YJ-۱۲ در جزیره‌های مصنوعی Fiery Cross، Mischief و Subi - سه جزیره مصنوعی ساخته شده توسط ارتش آزادیبخش خلق چین در دریای چین جنوبی - مستقر شده‌اند تا جلوی کمک کشتی‌های آمریکایی و ژاپنی به تایوان در صورت حمله ارتش آزادیبخش خلق چین به این جزیره را بگیرند.

از نظر پکن، تایوان خودمختار یک استان مرتد این کشور است که در صورت لزوم با زور به سرزمین اصلی بازگردانده خواهد شد.

سانگ ژونپینگ، یک مربی سابق نیروی موشکی ارتش آزادیبخش خلق چین بیان کرد، این ارتش انتظار دارد که آمریکا و ژاپن در صورت وقوع رویداد پیش بینی نشده برای تایوان در هوا و دریا درگیر شوند و موشک YJ-۱۲ برای هدف قرار دادن کشتی‌های بزرگ و متوسط ​​طراحی شده و می‌تواند عمدتاً علیه آنها استفاده شود.

سانگ گفت: هدف از استقرار موشک‌های YJ-۱۲ هشدار دادن به نظامیان آمریکایی و ژاپنی است مبنی بر اینکه اگر تصمیم به مداخله در مساله تایوان بگیرند، ممکن است هزینه زیادی بپردازند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس