کد خبر 1329815
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۹
واکنش نمایندگان به سفر رئیسی به روسیه؛ گامی بلند در راستای خنثی‌سازی تحریم‌ها

برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به سفر رئیس جمهور به روسیه واکنش نشان دادند.

به گزارش مشرق، رئیسی رئیس‌جمهور روز چهارشنبه به روسیه سفر و با رئیس‌جمهور، نمایندگان دومای روسیه، نمازگزاران مسجد جامع مسکو و همچنین با ایرانیان مقیم روسیه و فعالان اقتصادی دیدار کرد که نمایندگان نسبت به این موضوع واکنش‌هایی داشتند که در ادامه می‌خوانید:

سفر ‌رئیس جمهور به ‌روسیه به نفع کشور و در مسیرمقاومت است

عزت اله اکبری تالارپشتی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس  و رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در توئیتی نوشت:

سفر ‌رئیسی به ‌روسیه به نفع کشور و مسیرمقاومت است. نگاه به شرق، در راستای همان راهبرد نه شرقی- نه غربی است. حفظ استقلال کشور، ایستادگی در قبال دشمنی بی وقفه و قانونشکنی غرب و همکاری متوازن با شرق. در نظم نوظهور جهانی، ایران اسلامی نقش کلیدی خود را ایفا خواهد کرد.

سفر رییس‌جمهور به مسکو گامی بلند در راستای خنثی‌سازی تحریم‌ها است

ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت:
‌ایران و روسیه اشتراکات فراوانی در حوزه‌های امنیتی، سیاسی و اقتصادی و نیز در موضوع تحریم‌های ظالمانه و مقابله با یکجانبه‌گرایی دارند.
سفر رییس‌جمهور به مسکو گامی بلند در راستای خنثی‌سازی تحریم‌ها و تامین منافع اقتصادی و سیاسی ملت ایران است.

بالاترین هماهنگی بین میدان و دیپلماسی پس از پیروزی انقلاب

محمدرضا احمدی سنگری نماینده مردم رشت و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت:
‌می توان گفت در دوران پس از پیروزی انقلاب هیچوقت این هماهنگی بین میدان و دیپلماسی ایجاد نشده بود
سفر رئیس جمهور محترم به روسیه و برگزاری همزمان رزمایش دریایی به میزبانی ایران نشان می دهد نه تنها فشار حداکثری شکست خورده بلکه جبهه ضد تحریم علیه آمریکا در حال شکل گیری است.

مسکو می‌تواند مقصد بزرگ صادرات ‌کشاورزی و تولید ثروت برای ایران باشد

علیرضا عباسی نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا و رییس مجمع نمایندگان استان البرز در مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت:
‌سفر رئیس جمهور به ‌روسیه اهمیت راهبردی زیادی دارد. می‌توان با یک برنامه ریزی منسجم و دقیق حجم تعاملات اقتصادی مخصوصاً در حوزه راهبردی امنیت غذایی و کشاورزی را افزایش داد. مسکو می‌تواند مقصد بزرگ صادرات کشاورزی ما و تولید ثروت برای ایرانیان باشد.

پیمان‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای به معنی شکست هژمونی آمریکایی‌هاست

سیدعلی آقازاده دافساری نماینده مردم رشت درمجلس شورای اسلامی و رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در توئیتی نوشت:

عبور دنیای معاصر از نظام تک‌قطبی و یکجانبه‌گرایی آمریکایی‌ها، ‌تولد قدرت‌های جدید جهانی، ایجاد ‌پیمان‌های منطقه‌ای، فرامنطقه‌ای و جهانی به معنی شکست هژمونی و رویکرد استعماری آمریکایی‌هاست.

دستپاچگی جریان غربگرا از آغاز تعامل با کشورهای جهان

علی خضریان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس  و عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ در مجلس در توئیتی نوشت:

جریان ‌غربگرا به دلیل دستپاچگی از آغاز تعامل با کشورهای جهان و در آستانه شکست کارزار حداکثری شیطان بزرگ علیه ملت مظلوم ‌ایران با توسل به شعار «نه شرقی و نه غربی» در تلاش جهت القای مغایرت رویکرد ‌سیاست خارجی دولت سیزدهم با این شعار است.

‌کسانی امروز در حال طرح این شائبه هستند که ۸ سال گذشته با شعار ‌تعامل با دنیا روی کار آمدند؛ اما ملت ایران تجربه کرد که تمام ظرفیت خود و کشور را خرج بازکردن ‌درز پنجره تعامل با ‌کدخدا و چند کشور اروپایی کردند که نه تنها بی‌نتیجه ماند بلکه دروازه تعامل با عموم کشورها را بستند.
‌ضمناً باید این را گفت که این آقایان گویا به دلیل بیماری ‌ماندن در گذشته، چند دهه از ‌تاریخ عقب هستند و نمی‌دانند که از همان آغازین سال‌های دهه ۱۳۷۰ خورشیدی و با برچیده شدن دیوار برلین میان آلمان شرقی و آلمان غربی و سپس فروپاشی شوروی سابق، بلوک‌بندی دنیا به شرق و غرب مضمحل شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    6 0
    خدا در و تخته رو بهم جور كرده.
  • کارشناس IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    0 0
    نمایندگان مجلس رو خوب اومدی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس