کد خبر 1329538
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
ولوو XC90 در مقابل آئودی Q7 + فیلم

در این گزارش مشخصات ولوو XC90 سال ۲۰۲۰ در مقابل آئودی Q7 سال ۲۰۲۰ بررسی شده است.

به گزارش مشرق، ولوو XC90  و  آئودی Q7 به علت شباهت های ظاهری و فنی مورد کنکاش قرار می گیرند.

XC۹۰: ولوو XC۹۰ برای سال ۲۰۲۰ با جلوپنجره و سپر جلو متفاوت از نسل قبل است. ولوو با استفاده از تکنولوژی KERS، مصرف سوخت این مدل را کمتر از نسل قبل کرده است.

 همه مدل‌های XC۹۰ اکنون به‌ صورت استاندارد با پشت آمپری دیجیتال ۱۲.۳ اینچی عرضه می‌شوند، تریم‌های R-Design و Inscription دارای حسگرهای پارک جلو به‌صورت استاندارد هستند.

ولوو، عملکرد هر دو ویژگی هشدار ترافیک عقب و پشتیبانی از فرمان خودران را در این مدل بهینه‌سازی کرده است.

در داخل، مدل‌های مومنتوم با چوب پوشانده شده اند، مدل‌های R-Design با روکش چرم ناپا و مدل‌های T۸ Inscription از یک شیفتر بازطراحی شده از کریستال Orrefors استفاده می‌کنند.

هر دو مدل مومنتوم و Inscription مجهز به 6 صندلی هستند. مدل هیبریدی پلاگین T۸ با باتری بزرگتر ۱۱.۶ کیلووات ساعتی عرضه می‌شود.

مقایسه ولوو XC90 با آئودی Q7 +عکس

XC۹۰ را می‌توان در سه نسخه داشت که همگی با موتور ۲ لیتری توربو چهار ولوو عرضه می شود. مدل پایه، دارای موتور ۲۵۰ اسب بخاری توربوشارژ T۵ است که با دیفرانسیل جلو ارائه می‌شود. نسخه  T۶، سوپرشارژ را به سیستم توربوشارژ اضافه می‌کند تا ۳۱۶ اسب بخار نیرو تولید کند.

مقایسه ولوو XC90 با آئودی Q7 +عکس

در تریم پایه مومنتوم اختیاری و در مدل‌های Inscription  موتور فقط با سیستم تمام چرخ متحرک ارائه می‌شود. XC۹۰ T۸ پلاگین هیبریدی ۴۰۰ اسب بخاری با پیشرانه T۶ شروع می‌شود و دو موتور الکتریکی و یک پورت شارژ را در قسمت بیرونی دارد.

تمام موتورهای XC۹۰ با یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک عرضه می‌شوند. سیستم تعلیق بادی یک سواری مطلوب را ارائه می دهد و  اکثر موقعیت‌های جاده را به خوبی اداره می‌کرد. 

مقایسه ولوو XC90 با آئودی Q7 +عکس

 Q7 : Q۷ فیس لیفتی را برای سال ۲۰۲۰ دریافت کرد که از جمله می توان به ظاهر جدید، ویژگی‌های فناوری بیشتر در داخل و موتور V-۶ توربوشارژ جدید اشاره کرد که با نشان "۵۵" مشخص می‌شود. یک موتور توربو چهار سیلندر پایه وجود دارد و Q۷‌هایی که از این پیشرانه استفاده می‌کنند نشان "۴۵" دارند.

Q۷ همچنین از صفحه نمایش لمسی داخلی سنگین Q۸ استفاده می‌کند که دارای یک صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی بزرگ است. در بالای صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی، صفحه نمایش ثانویه دیگری قرار گرفته است که تنظیمات خودرو و کنترل آب و هوا را کنترل می‌کند. نمایشگر دیجیتال پشت آمپری نیز اکنون استاندارد است و دارای پد شارژ بی سیم تلفن هوشمند اختیاری است.

مقایسه ولوو XC90 با آئودی Q7 +عکس

برای سال ۲۰۲۰، آئودی چهار سیلندر توربوشارژ قدیمی ۲۴۸ اسب بخاری را دارد، اما مجهز به یک توربوشارژ ۳ لیتری V-۶ جدید است که از یک سیستم هیبریدی ۴۸ ولتی برای تولید ۳۳۵ اسب بخار نیرو استفاده می‌کند.

مقایسه ولوو XC90 با آئودی Q7 +عکس

کابین Q۷ با فناوری‌های مختلفی ارائه می شود. نسخه‌های Premium سطح ابتدایی به خوبی تجهیز شده‌اند و تعداد ویژگی‌های سطح بالا می‌تواند در سطوح تریم بالاتر بسیار لوکس باشد.

مقایسه ولوو XC90 با آئودی Q7 +عکس

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    1 1
    یه ماشین هم پیدا کن با پراید مقایسه کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس