کد خبر 1329265
تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
برف

امروز جمعه (اول بهمن‌ماه) در نیمه غربی و نواحی مرکزی کشور و روزهای جمعه و شنبه (۱و۲ بهمن‌ماه) در نیمه شرقی کشور، کاهش محسوس دما بین ۵ تا ۱۲ درجه رخ خواهد داد.

به گزارش مشرق، امروز جمعه (اول بهمن‌ماه) در مازندران و گلستان، بارش برف و باران، در خراسان شمالی، ارتفاعات البرز شرقی استان سمنان و شرق استان تهران، برف و وزش باد شدید و کولاک برف و نیز در خراسان رضوی و جنوبی، سبب بارش پراکنده می‌شود. شدت بارش در مازندران و گلستان خواهد بود.

تا اواخر وقت امروز (اول بهمن‌ماه) در نیمه شرقی کشور وزش باد، شدید خواهد بود و در برخی مناطق از شرق و جنوب شرق کشور امکان خیزش گرد و خاک وجود دارد. همچنین جمعه (اول بهمن‌ماه) در استان‌های تهران، البرز، قزوین، قم، مرکزی، سمنان و اصفهان وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و در مناطقی از قم، نیمه جنوبی سمنان و اصفهان، می‌تواند سبب خیزش گرد و خاک شود و همچنین در جنوب غرب کشور ورود گرد و خاک از کشور عراق دور از انتظار نیست.

امروز جمعه (اول بهمن‌ماه) در نیمه غربی و نواحی مرکزی کشور و روزهای جمعه و شنبه (۱و۲ بهمن‌ماه) در نیمه شرقی کشور، کاهش محسوس دما بین ۵ تا ۱۲ درجه رخ خواهد داد.

از یکشنبه (سوم بهمن‌ماه) تا پایان هفته، ماندگاری هوای سرد و روند کند افزایش دما در حدود ۵ درجه را در کشور خواهیم داشت و از روز شنبه (دوم بهمن‌ماه) تا اواخر هفته در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار همراه با افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت پیش‌بینی می‌شود

جمعه و شنبه (۱و۲ بهمن‌ماه) خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان و دریای خزر امروز جمعه، مواج و توفانی هستند.

دمای هوای تهران فردا شنبه (دوم بهمن‌ماه) صاف تا قسمتی ابری و در بعضی ساعت‌ها همراه با غبار محلی با کمترین و بیشترین دمای ۳- تا ۶ درجه سانتیگراد، در روز یکشنبه (سوم بهمن‌ماه) صاف همراه با غبار محلی و در بعضی ساعت‌ها غبارآلود با بیشترین و کمترین دمای ۲- و ۸ درجه سانتیگراد خواهد بود.

طی امروز (اول بهمن‌ماه) سنندج با بیشینه دمای منفی ۶ درجه سانتیگراد، سردترین مرکز استان کشور لقب می‌گیرد و فردا (دوم بهمن‌ماه) تبریز و سنندج با دمای منفی ۴ درجه سانتیگراد، سردترین مراکز استان کشور خواهند بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    0 0
    به به سرما عالی هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس