کد خبر 1329232
تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹
پلیس راه

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی با اشاره به تداوم بارندگی‌ها و برودت هوا از شهروندان خواست که از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

به گزارش مشرق، سرهنگ احمد شیرانی با اشاره به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی و تداوم بارندگی ها و وزش باد شدید و برودت هوا گفت: آنچه که در اکثر جاده های کشور شاهدش هستیم بروز  وضعیت متفاوت و خاصی برای سفرهای بین شهری است و از این رو توصیه پلیس این است که شهروندان در این ایام از انجام هرگونه سفر غیرضروری پرهیز کرده و چنانچه که قصد بازگشت از سفر را نیز دارند، آن را به زمان دیگری موکول کنند.

وی با بیان اینکه در استانهای جنوب شرقی کشور شدت وزش باد بیشتر و علاوه بر بارندگی ها باعث بروز پدیده گرد و غبار در جاده ها نیز شده است، گفت: در جاده های ساحلی این استان‌ها نیز احتمال وقوع سیلاب های محلی به صورت کوتاه و مقطعی وجود دارد.

شیرانی با بیان اینکه سامانه بارشی حاکم بر کشور تا ابتدای روز شنبه هفته آتی ادامه خواهد داشت، گفت: با خروج این سامانه برودت هوا پدیده غالب در جاده ها خواهد بود و از این رو احتمال یخ زدگی و لغزندگی در جاده های کوهستانی بسیار است.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی با اعلام آماده باش پلیس راه و راهور در بارش‌های اخیر، گفت: ممکن است برخی از شهروندان به هر دلیلی مجبور به انجام سفر باشند، در این صورت رانندگان و مسافران باید یکسری موارد را رعایت کنند.

مسافران در شرایط زمستانی چه کنند؟

شیرانی افزود: لازم است مسافران لباس گرم و وعده غذایی مناسب به همراه داشته باشند و چنانچه دارویی خاص را مصرف می کنند این دارو را نیز همراه خود بیاورند.

وی درباره رانندگان نیز گفت: رانندگان وسایل نقلیه نیز حتما باید قبل از انجام سفر از وضعیت ایمنی خودروی خود اطمینان حاصل کنند، باک خودرو را پر کرده و از سالم بودن سیستم گرمایشی، برف پاکن ها و چراغ خودروی خود اطمینان حاصل کنند.

تردد بدون زنجیر چرخ در جاده‌های برف گیر ممنوع

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی با تاکید بر اینکه همراه داشتن زنجیر چرخ شرط تردد در جاده های برفگیر و کوهستانی است، ادامه داد: وزش باد شدید و بروز پدیده مه در جاده ها بر میدان دید رانندگان تاثیر منفی گذاشته و باعث کاهش دید می شود، در این وضعیت لازم است رانندگان ضمن کاهش سرعت خودرو حتما و حتی در طول روز نیز با چراغ روشن رانندگی کنند. 

شیرانی با بیان اینکه کاهش شدید دما موجب بروز لغزندگی در جاده های کوهستانی می‌شود، گفت: رانندگی بدون در نظر گرفتن سرعت مطمئنه احتمال واژگونی و تصادفات جلو به عقب را افزایش می دهد. متاسفانه در ایام بارندگی مشابه در هفته های گذشته عدم رعایت احتیاط از سوی برخی از رانندگان به ویژه برخی از رانندگان اتوبوس های مسافربری حوادث تلخی را رقم زد.

وی درباره رانندگان فعال در بخش حمل کالا ، بار و مسافر نیز گفت: پلیس راه بر تردد این وسایل نظارت دارد اما در این شرایط لازم است  این رانندگان مدت زمان بیشتری را برای رسیدن به مقصد در نظر بگیرند و از تردد در جاده های فرعی و مسیرهای ناایمن نیز پرهیز کنند. 

به گفته رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی در شرایط بارندگی و لغزندگی جاده ها ، رعایت احتیاط بیشتر و فاصله طولی بیشتر با خودروی مقابل نیز ضروری بوده و حتما باید مورد توجه تمامی رانندگان قرار بگیرد. 

شیرانی همچنین تاکید کرد که در صورت قصد برای انجام سفر ضروری لازم است که حتما راننده با مهارت کافی و تسلط بر خودرو و شرایط بارندگی پشت فرمان وسیله نقلیه قرار بگیرد و افراد نا آشنا به مسیر و جاده از نشستن بر پشت فرمان وسیله نقلیه پرهیز کنند.

وی در پایان با اعلام شماره تلفن ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که قبل از شروع سفر با این شماره تماس گرفته و از وضعیت جوی و ترافیکی جاده ها با خبر شده و سپس وارد مسیر شوند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
    0 0
    ما میخوایم بریم برف بازی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس