بایدن: زمان دست کشیدن از مذاکرات با ایران نیست

در پی فضاسازی‌های اخیر برخی کشورها علیه جنبش انصارالله یمن، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که در حال بررسی درج مجدد جنبش انصارالله یمن در فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی است.

به گزارش مشرق، در حالیکه پس از «عملیات موفق» اخیر نیروهای مسلح یمن علیه ابوظبی، برخی کشورهای غربی جوسازی علیه انصارالله یمن را تشدید بخشیدند، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا تحت همین فشارهای بین‌المللی روز گذشته (چهارشنبه) در کنفرانس خبری دو ساعته خود گفت که به دنبال درج مجدد نام انصارالله در فهرست سازمان‌های تروریستی است.

بیشتر بخوانید:

عواملی که صبر استراتژیک یمن را به سر رساند!

«جو بایدن» در پاسخ به سؤال شبکه «العربیه» مبنی بر اینکه آیا او از بازگرداندن «حوثی‌ها» (انصارالله یمن) به فهریست سازمان‌های تروریستی حمایت می‌کند، گفت: «جواب (به این سوال آن است که این موضوع در حال بررسی است».

وی در ادامه افزود: «پایان دادن به جنگ یمن نیازمند مشارکت دو طرف‌ است و بسیار دشوار است».

«یوسف العتیبه» سفیر امارات متحده عربی در ایالات متحده پیشتر از کاخ سفید و نمایندگان کنگره آمریکا درخواست کرده بود که از طرح درج مجدد نام انصارالله در فهرست سازمان‌های تروریستی حمایت کند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا بهمن ماه سال ۱۳۹۹، رسماً جنبش انصارالله یمن را از فهرست سازمان‌های تروریستی ایالات متحده خارج کرد و در بیانیه‌ای اعلام کرد که جنبش انصارالله در فهرست سازمان‌های تروریستی از امروز، شانزدهم فوریه ۲۰۲۱ لغو می‌شود و این جنبش به موجب تغییرات صورت گرفته از این پس دیگر مشمول مقررات تحریم‌های جهانی تروریسم، مقررات تحریم‌ سازمان‌های تروریستی خارجی و یا فرمان اجرایی ۱۳۲۲۴ نیست.

دوشنبه هفته جاری (۲۷ دی ماه)، پلیس ابوظبی و سپس خبرگزاری رسمی امارات از انفجار در منطقه صنعتی «المصفح» و سپس آتش‌سوزی در بخشی از محوطه فرودگاه بین‌المللی امارات خبر داد و با فاصله اندکی پس از انتشار این خبر، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن با انتشار پستی در توئیتر مسئولیت حمله به فرودگاه ابوظبی را برعهده گرفت و اعلام کرد که به زودی جزئیات این عملیات موفق علیه عمق خاک امارات را منتشر می‌کند.

در پی این عملیات نیروهای مسلح یمن، برخی کشورها تلاش کردند تا علیه انصارالله جوسازی کنند و سفارت امارات در ایالات متحده در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: «سفیر العتیبه پیشتر در اظهاراتی که اوایل امروز مطرح شد، حملات تروریستی الحوثی (انصارالله یمن) علیه سایت‌های غیرنظامی در امارات متحده عربی که سه غیرنظامی را کشت، توصیف کرد. وی از دولت و کنگره آمریکا درخواست کرده است که از درج سازمان تروریستی حوثی‌ در فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی حمایت کند».

العتیبه همچنین گفت که او به «علی الشمسی» مدیر اطلاعات ملی امارات عربی متحده برای دیدار با مقامات کاخ سفید و کنگره در اواخر همان روز در واشنگتن خواهد پیوست.

«لوید آستین» وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا نیز در پی عملیات اخیر نیروهای مسلح یمن علیه ابوظبی با «شیخ محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی گفت‌وگو کرد و در تماس تلفنی با متهم کردن انصارالله یمن، بر لزوم پاسخ به این حملات تأکید کردند.

از طرف دیگر، «جان کربی» سخنگوی پنتاگون نیز روز سه‌شنبه هفته جاری در یک کنفرانس خبری با اتهام‌زنی به جنبش انصارالله یمن گفت که این جنبش مورد حمایت ایران و گروههای مقاومت مورد حمایت ایران در عراق و سوریه از حملات پهپادی استفاده می‌کنند.

وی در این خصوص گفت: «ما در این مورد شاهد ادامه حملات حوثی‌های مورد حمایت ایران بودیم اما در عراق و سوریه نیز شاهدیم که گروههای شبه‌نظامی مورد حمایت ایران، همین روش و تاکتیک حمله با استفاده از پهپاد را برمی‌گزینند».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    0 0
    دولت تروریستی وجنایت کار آمریکا عامل تمام جنایت اتفاق افتاده درجهان است هرگز نمی‌توانيد جلو جنبش های آزادی بخش که برای استقلال خود مبارزه‌ می کنند با برچسب‌ها ی تروریستی بگيريد
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    0 0
    به امریکاچه مربوطه؟فضوله. چراشده وکیل وصی همه؟
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    0 0
    امریکاچراشده گوهر خورهمه؟ به این چه مربوط همروتجزیه وتحلیل وبررسی میکنه؟ فضوله؟رئیس خودش باشه واسه خودش ریاست کنه.
  • ZOHA IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    0 0
    امریکاچراشده فضول همه؟ گوه خورهمست این؟
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    0 0
    آمريکا پدر جد تروریست ها است بعد جنبش های مردمی تروریست می خوانند چه کشورهايي به‌ یمن حمله کردن چه کسانی تروریست داعش وسلفی ها به‌ جنگ مردم يمن گوسیل کرده اند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس