کد خبر 1328984
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱
ارتش یمن مواضع مزدوران اماراتی را با موشک در هم کوبید

رسانه‌های صهیونیستی با ابراز نگرانی شدید درباره حملات انصارالله به عمق امارات اعلام کردند که این حملات نشان داد بندر «ایلات» (در اراضی اشغالی) مصون نخواهد بود.

به گزارش مشرق، بعد از هدف قرار گرفته شدن عمق امارات توسط نیروهای یمنی، رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که موسسه امنیت داخلی اسرائیل به این حادثه اهمیت زیادی می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

امارات به دنبال سامانه ضد پهپاد ساخت صهیونیست ها

به نوشته المیادین، رسانه‌های صهیونیستی طی دو روز گذشته عمیقا به بررسی حمله موشکی و پهپادی جنبش انصارالله یمن به عمق ابوظبی پرداخته و ابعاد مختلف آن را مورد بررسی قرار دادند؛ عملیاتی که به گفته «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن ضمن عملیات «اعصار الیمن» (طوفان یمن) انجام شد.

در همین زمینه روزنامه صهیونیستی هآرتص در مقاله‌ای به قلم «یوسی میلمان» کارشناس صهیونیست نوشت، انصارالله قبلا اسرائیل را تهدید به هدف قرار دادن مواضع آن توسط موشک‌ها کرده بود و اکنون نهادهای امنیتی اسرائیل این تهدیدات را به شکل جدی مورد بررسی قرار داده‌اند.

این رسانه صهیونیستی افزود، حمله به ابوظبی نشان می‌دهد که بندر «ایلات» (در فلسطین اشغالی) نیز مصون نیست.

روزنامه هآرتص در ادامه افزود، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر سابق اسرائیل قبلا یمن را به عنوان یک تهدید دیگر برای اسرائیل عنوان کرده بود.

بنا به اعلام رسانه‌های صهیونیستی، منابع سیاسی و امنیتی این رژیم ارزیابی می‌کنند که علت حمله مستقیم انصارالله علیه امارات بازگشت این کشور به جنگ یمن است.

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که در دوره اخیر نیروهای هوایی امارات  به عنوان عضوی از ائتلافی که عربستان سعودی آن را رهبری می‌کند برای مقابله با انصارالله به جنگ یمن برگشته است و علاوه بر این روند ارسال تسلیحات از امارات به شهر عدن تسریع شده است.

رسانه‌های صهیونیستی با بررسی آنچه که در یمن اتفاق می‌افتد ارزیابی می‌کنند که انصارالله ابتکار عمل را به دست می‌گیرد؛ بدون اینکه منتظر تایید و موافقت هیچ طرف خارجی بماند.

این رسانه‌ها اشاره کردند که انصارالله توانایی بالایی در فعال سازی و انجام عملیات با استفاده از موشک‌ها و پهپادهای خود به سمت چندین هدف را در آنِ واحد دارد. علاوه بر آن یمنی‌ها به سطح بالایی از جسارت و پیشرفت رسیده‌اند.  در حال حاضر جنبش انصارالله موشک‌های دوربرد و شمار دیگری از تسلیحات پیشرفته را در اختیار دارد.

روزنامه اسرائیلی هآرتص در این زمینه اعلام کرد، مناطق تحت سیطره انصارالله به یمنی‌ها اجازه می‌دهد خطوط کشتیرانی به سمت ایلات را در دریای سرخ تهدید کنند و اسرائیل برای تردد آسان کشتی‌های خود از سمت جنوب اهمیت راهبردی زیادی قائل است.

این رسانه صهیونیستی تصریح کرد، طبق گزارش‌های خارجی که از تهدید خطوط کشتیرانی به سمت ایلات صحبت می‌کنند، موسسات امنیتی اسرائیل تا به امروز اهمیت زیادی به این تهدیدها می‌دهند. با وجود این که احتمال آن کم است اما اسرائیل همچنان درگیر شدن در یک رویارویی همه جانبه را پیش بینی می‌کند؛ به ویژه  در صورتی که یمن توسط ائتلاف عربی مورد حمله قرار بگیرد.

رسانه‌های صهیونیستی همچنین به افزایش توجه جنبش انصارالله یمن به درگیری فلسطینی -صهیونیستی در اراضی اشغالی اشاره و اعلام کردند که یمنی‌ها تهدیدات خود را افزایش داده‌اند و از سلاح‌های خود ضد اسرائیل استفاده خواهند کرد.

روز سه‌شنبه نیز «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پیامی برای «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی حملات انصارالله به عمق امارات را محکوم کرد. «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز در تماس با محمد بن زاید اعلام کرد که حمله یمنی‌ها در ابوظبی را محکوم می‌کند.

در همین حال مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی در واکنش به بازگشت امارات به جنگ یمن به عنوان یکی از اعضای ائتلاف متجاوز سعودی، درباره حملات موشکی و پهپادی انصارالله که امارات را هدف گرفت ابراز نگرانی کردند.

ارتش یمن روز دوشنبه (27 دی ماه) در عملیاتی به نام طوفان یمن، با پنج فروند موشک بالستیک و کروز و تعداد زیادی پهپاد، فرودگاه‌های دبی و ابوظبی و پالایشگاه نفت المصفح ابوظبی و تعداد دیگری از مواضع و تأسیسات مهم و حساس امارات را هدف قرار داد.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن نیز سه‌شنبه اعلام کرد که موشک‌هایی که در عملیات طوفان یمن به کار رفتند، موشک‌های بالدار قدس 2 بود که پالایشگاه نفت المصفح را هدف قرار داد و فرودگاه ابوظبی نیز با 4 موشک از همین نوع هدف قرار گرفت.

به گفته سریع، علاوه بر اهداف یاد شده، ارتش و رزمندگان یمن تعدادی از اهداف حساس و مهم امارات را نیز با پهپاد صماد 3 مورد هدف قرار دادند.

امارات به تازگی حملات خود به یمن را تشدید کرده است و نیروهای تحت امر خود را که نیروهای «العمالقه» (غول) می‌نامند و از گروه‌های سلفی، تکفیری و داعش تشکیل شده است برای حمله به استان شبوه اعزام کرده است.

به نوشته رسانه‌های یمن، امارات همچنین با انتقال سلاح و تجهیزات نظامی از طریق آب‌های سرزمینی یمن برای شبه نظامیان وابسته به خود، تجاوزات خود را تشدید کرده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    0 0
    خودتان کردید که لعنت بر خودتان باد!؟.داشتند زندگی خودشان را میکردند، تنها سلاحشان یک خنجر بود، آنقدر سر به سرشان گذاشتید تا موشک ساختند، موشک ساختند یعنی مثل گاوهای شیرده شما نخریدند!.اگر عقل توکله پوکتان باشد جنگ رو ادامه نمی دهید!.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس