کد خبر 1328946
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۲
می‌نویسند فراجناحی؛ می‌خوانند دولت سهامی/ تعریف 2گانه اصلاح‌طلبان از کابینه کارآمد

روزنامه آفتاب یزد می‌گوید: برخی اصلاح‌طلبان، فعالیت سیاسی را با براندازی اشتباه می‌گیرند وگرنه امکان فعالیت وجود دارد و بلایی که بر سر اصلاح‌طلبان آمده، از خودشان بوده است.

به‌ گزارش مشرق، «روزنامه کیهان» در ستون اخبار ویژه خود نوشت: آفتاب یزد ضمن انتقاد از دیدار اخیر خاتمی با روحانی و ناطق نوری به قلم مدیرمسئول خود نوشت: اینکه افراد و لیدرهای یک گروه و یک جناح به گفت‌وگو بپردازند و بعد هم اعلام کنند که این جناح زنده است فی‌نفسه کار بسیار خوبی است اما اصلاح‌طلبان باید در این دوره که شکست‌های پی‌درپی را بعد از پیروزی‌های پی‌درپی تجربه کرده‌اند، آسیب‌شناسی کنند که مشکل کار کجاست؟

اینکه بگوییم محدودیت‌هایی برای اصلاح‌طلبان ایجاد شـده درسـت نیست. اصلاح‌طلبان، طرفداران و سرمایه‌های اجتماعی خودشان را دست‌کم گرفته‌اند. در زمان انتخابات از مردم خواستند که مشارکت کنند اما خودشان در راس برای طرفدارانشان محدودیت انحصارگری ایجاد کردند. در حالی که محدودیتی برای اصلاح‌طلب‌ها از سوی حاکمیت، به شکلی که آقایان شکسـت‌هایشان را با آن توجیح می‌کنند، وجود نداشته است. در انتخابات ریاست جمهوری اخیر اصلاح‌طلبان دو کاندیدا داشتند و گروه‌های بسیاری از اصلاح‌طلبان پشت‌سر آنها بودند اما باز هم آن دو کاندیدا مورد اقبال عمومی قرار نگرفتند.

زمانی که بزرگان اصلاح‌طلب بهترین شخصیت فرهنگی و سیاسی این جناح را که باعث شـد در سـال ۹۲ وحدت بین اصلاح‌طلبان ایجاد شود و مشارکت افزایش یابد را به‌دلیل بعضی غرض‌ورزی‌ها کنار گذاشتند، باید می‌دانستند که نتیجه‌ای جز شکست در بر نخواهد داشت. همین حالا رسانه‌های اصلاح‌طلب فعال هستند و هر گفته و سخن اصلاح‌طلبان را منعکس می‌کنند و محدودیتی هم برای آنها وجود ندارد؛ حتی برای برخی از اصلاح‌طلبان گشـایش‌هایی نیز صورت گرفته اسـت. اصلاح‌طلبان نباید عملکرد ضعیف و انحصارگرایی خودشـان را به گردن حاکمیت بیندازند و بگویند محدودیت ایجاد شده است ! حاکمیت رسـانه‌های اصلاح‌طلب را به رسمیت شناخته و کاندیداهای این جناح را تائید صلاحیت کرده و احزاب این جناح نیز در حال فعالیت هستند. بنابراین بلایی که بر سر اصلاح‌طلبان آمده از خودشان بوده است. آقایان باید بنشینند و به بازیابی سرمایه‌های خود در چارچوب نظام جمهوری اسلامی بپردازند تا اعتماد عمومی را بار دیگر جلب نمایند. در هیچ کجای دنیا آزادی‌های بی‌حد و حصر وجود ندارد. ما نباید اصلاح‌طلبی را مساوی با براندازی قرار بدهیم و با حاکمیت مبارزه کنیم. اصلاح‌طلبان همین حالا در رابطه با مشکلات اقتصادی، کرونا و تشکیلات آموزشی دانشگاه‌ها چه برنامه‌ای ارائه کرده‌اند؟ آقایان اصلاح‌طلب در شورای شهر سابق چه طرحی برای معضلات شهری شهر تهران، آلودگی هوا و ناوگان حمل‌ونقل عمومی آن ارائه داده‌اند؟ اصلاح‌طلبان بفرمایند که برای مشکلات جامعه و کشور چه برنامه‌ای پیشنهاد می‌کنند؟ اصلا برنامه‌ای دارند که توقع حمایت جامعه را هم دارند؟»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    0 0
    ...باید اعتماد را به مردم برگرداند و ایرانی مقتدر در صنعت، اقتصاد ،سیاست ، مردم سالاری، حذف پوپولیستی، پاسخگویی مسولین و مسولیت پذیری جامعه ارزومندیم.
  • سید IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    9 0
    اگر قوه عاقله داشتند که اساساً اصلاح طلب نمی شدند! بلایی که بر سر این نحله آمده است از کم خردی این جماعت است! به قول آن ضرب المثل عقل که نیست جان در عذاب است!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس