حمایت ناتو از اوکراین و درخواست از روسیه برای کاهش تنش

ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی " ناتو " در راستای سیاست های آمریکا از اوکراین حمایت کرد و از روسیه خواست که تنش ها را کاهش دهد.

به‌ گزارش مشرق، استولتنبرگ در پیام توییتری نوشت: در گفت و گو با رییس جمهور اوکراین، حمایت قوی ناتو از کی یف در برابر تهدیدات روسیه عنوان شد و متحدان از روسیه می خواهند که فورا تنش ها را کاهش دهد.

دبیرکل ناتو در ادامه افزود: ما آماده مشارکت بیشتر و گفت و گو  با روسیه هستیم اما در مورد اصول کلیدی سازش نخواهیم کرد.

پیش از این زلنسکی رییس جمهور اوکراین در پیام توییتری نوشت که در تماس تلفنی با استولتنبرگ، دو طرف درباره تلاش‌های دیپلماتیک مورد نیاز برای ثبات در اروپا و مشارکت احتمالی اوکراین در نشست سران ائتلاف که برای ژوئن (خرداد) برنامه‌ریزی شده است، به گفت و گو پرداختند.

ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز روز چهارشنبه گفت آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده و رییس جمهور اوکراین در مورد کمک های امنیتی و اشنگتن و جامعه بین الملل به کی یف گفت و گو کردند و بر ضرورت وحدت اوکراین در برابر تهدید روسیه تاکید کردند.

اوکراین، آمریکا، ناتو و برخی هم پیمانان غربی واشنگتن درحالی مدعی هستند که روسیه قصد حمله به اوکراین را دارد که مقامات عالی مسکو بارها به صراحت اعلام کرده اند چنین برنامه ای در دستور کار کرملین نیست.

ناظران سیاسی معتقدند واشنگتن، با بهره برداری سیاسی از ماجرای اوکراین، سعی در تحت فشار قرار دادن روسیه به عنوان ابرقدرت شرق و رقیب سرسخت خود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس