کد خبر 1326591
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
روسیه  آمریکا روسیه

وزارت خارجه آمریکا در حالی از آمادگی این کشور و ناتو برای ادامه مذاکره با روسیه خبر می دهد که کاخ سفید ظرف یک روز، دو اظهارنظر متفاوت درباره آمادگی مسکو برای حمله به اوکراین ارائه کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا و ینس استولتبرگ دبیرکل ناتو بعد از برگزاری نشست شورای ناتو-روسیه در تاریخ ۱۲ ژانویه، گفتگویی با یکدیگر داشته و بر آمادگی خود برای تدام مذاکره با مسکو تاکید کردند.

بیشتر بخوانید:

واشنگتن: روسیه به اوکراین حمله کند تحریم می‌شود

وزارت خارجه آمریکا در همین رابطه مدعی شد: برای دیدار دوباره با روسیه آمادگی داریم و به تداوم دیپلماسی و گفتگوی متقابل پایبند هستیم. آمریکا و شرکای ناتو در ادامه مسیر دیپلماتیک متحد هستند و روسیه را به اتخاذ اقدام سریع در راستای کاستن از حجم تهاجم جاری علیه اوکراین فرا می خوانند.

این در حالی است که سرگئی ریابکوف معاون وزارت خارجه روسیه بعد از برگزاری نشست شورای اروپا-ناتو گفته بود: آمریکا و متحدانش به موارد کلیدی در پیشنهادهای امنیتی روسیه پاسخ منفی می دهند. در حال حاضر دلیلی برای برگزاری نشست جدید با آمریکا و متحدانش در خصوص پیشنهادهای امنیتی وجود ندارد.

از سوی دیگر، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه هم گفته بود: ادامه مذاکرات با آمریکا منوط به چگونگی درک واشنگتن و بروکسل از پیشنهادات ما مخصوصاً درباره عدم گسترش ناتو است.

این درحالی است که استولتنبرگ در مقام دبیرکلی ناتو، مدعی شده که پیمان آتلانتیک شمالی درباره گسترش به سمت شرق، هیچ گونه مصالحه ای نخواهد کرد.

اما، در این میان، موضع آمریکا به ویژه در قبال اوضاع اوکراین که آغازگر فصل جدیدی از تنش ها میان مسکو-واشنگتن است، جای تأمل دارد.

درحالیکه روز گذشته «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید اذعان کرد که با استناد به داده های اطلاعاتی، اعتقادی به ادعاها مبنی بر قطعیت قصد روسیه برای حمله به اوکراین ندارد، «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید در اظهارنظری متضاد، مدعی شد که واشنگتن اطلاعاتی دارد که نشان می‌دهد روسیه قصد دارد با استفاده از عوامل خود بهانه‌ای برای حمله به اوکراین ایجاد کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس