عبدالله از کمک‌های ایران به مردم افغانستان قدردانی کرد

در دیدار سفیر ایران در کابل با رئیس‌ پیشین شورای عالی مصالحه ملی افغانستان، دو طرف درخصوص مسائل مختلف از جمله نشست سیاسیون افغانستان و طالبان در تهران گفت‌وگو کردند.

به گزارش مشرق، «بهادر امینیان» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل امروز چهارشنبه ۲۹ دی، با «عبدالله عبدالله» رئیس پیشین شورای عالی مصالحه ملی افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

دو طرف در این دیدار با یکدیگر درباره مسائل مختلف از جمله نشست میان سیاسیون افغانستان و طالبان در تهران بحث و تبادل نظر کردند.

روز دوشنبه گذشته، و در جریان سفر امیرخان متقی وزیر خارجه طالبان به تهران، نشستی میان هیات طالبان و «احمد مسعود» و «امیراسماعیل خان» برگزار شد.

«عبدالقیوم سلیمانی» سرپرست سفارت افغانستان در تهران با بیان اینکه نشست سیاسیون با طالبان در فضایی آرام و سازنده برگزار شد، گفت: احمد مسعود در این دیدار گفت طرفدار جنگ نیست.

عبدالله در این دیدار از کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به مردم افغانستان قدردانی کرد.

به گفته عبدالله در این دیدار، «اسدالله سعادتی» معاون سابق شورای عالی مصالحه ملی و «فضل هادی مسلمیار» رئیس سابق مجلس سنای افغانستان نیز حضور داشتند.

بهادر امینیان پیش از این نیز با «حامد کرزی» رئیس‌جمهور اسبق افغانستان در کابل دیدار کرد.

کرزی در این دیدار از نقش سازنده ایران در حفظ روابط حسنه با افغانستان قدردانی کرد.

دو طرف در این دیدار درباره وضعیت موجود و توسعه روابط حسنه میان دو کشور ایران و افغانستان گفت‌وگو کردند.

ایران همواره اعلام کرده است که سیاست این کشور در افغانستان مشخص بوده و ضمن ارتباط با تمام طرف‌های افغان خواهان تشکیل دولت فراگیر است. 

در این راستا امیر عبدالهیان وزیر خارجه ایران در دیدار با امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان که به تهران سفر کرده بود، در خصوص تشکیل دولت فراگیر، ضرورت تامین شاخص‌های قابل قبول در این خصوص را مورد تأکید قرار داد.

پیش از این نیز تهران اعلام کرده است که ضمن برقراری ارتباط با طالبان، شناسایی این گروه در دستور کار نیست. 

سخنگوی وزارت خارجه ایران در این باره گفته که ما امروز در نقطه شناسایی طالبان قرار نداریم مولفه‌ها و مشخصه‌هایی که می‌تواند به دولت جدید در افغانستان بینجامد در این ملاقات و دیدارهای قبلی گفته شد و شناسایی چیزی است که هیأت حاکمه سرپرستی افغانستان باید آن را به دست بیاورد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس