کد خبر 1328634
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶
«بایدن» در قعر جدول رضایتمندی از عملکرد یک ساله قرار گرفت

رتبه رضایت از عملکرد بایدن در سال نخست ریاست جمهوری به ۴۹ درصد هم نمی رسد، این در حالی است که در میان رؤسای جمهور پیش از او فقط ترامپ بود که در همین بازه زمانی رتبه پایین تر از وی داشته است.

به گزارش مشرق به نقل از هیل، رتبه مقبولیت جو بایدن رئیس جمهور دموکرات آمریکا طی نخستین سال از دوره زمامداری در کاخ سفید، به طور متوسط ۴۸.۹ درصد ارزیابی شد که کمتر از رتبه بسیاری از رؤسای جمهور پیشین آمریکا است.

بیشتر بخوانید:

سندرز: دولت بایدن میلیاردها دلار پول افغانستان را آزاد کند

موسسه نظرسنجی گالوپ درجه مقبولیت عملکرد بایدن را در ۱۳ موقعیت مختلف ارزیابی کرده است. رقم متوسط ۴۸.۹ درصد در حالی برای رتبه عملکرد بایدن در طول یک سال گذشته ثبت می شود که رتبه وی در ژانویه ۲۰۲۱ که سکان کاخ سفید را به دست گرفت، ۵۷ درصد محاسبه شد.

رتبه عملکرد بایدن در ماه میلادی آگوست و همزمان با خروج آشفته نظامیان آمریکایی از افغانستان که با وقوع انفجار در فرودگاه کابل و مرگ ۱۳ نظامی آمریکایی همراه بود به ۴۳ درصد سقوط کرد و تا ماه میلادی دسامبر تقریباً روی همین رقم ثابت ماند، اما تا آغاز سال جاری میلادی، افزایش موارد ابتلا به کرونا و همچنین بالارفتن نرخ تورم، رضایت از عملکرد بایدن را باز هم کاهش داد تا آنجا که در ماه جاری میلادی (ژانویه) رتبه وی به رقم ۴۰ درصد رسیده است.

نکته قابل تأمل آن است که فقط یکی از رؤسای جمهور پیش از بایدن، به لحاظ عملکرد در سال نخست ریاست جمهوری، رتبه ای کمتر از او داشته که این جایگاه به دونالد ترامپ با رتبه ۳۸.۴ درصد می رسد.

گفته می شود که تنزل رتبه رضایت از عملکرد بایدن در سال نخست زمامداری، بیشتر بابت عدم توفیق وی به جلب رضایت رای دهندگان مستقل است تا آنجا که در حال حاضر فقط ۳۳ درصد از این قشر، از عملکرد وی راضی هستند که در مقایسه با رقم ۵۰ درصد ثبت شده در شش ماه اول زمامداری بایدن، کاهش قابل توجهی داشته است.

در میان دموکرات ها هم این رقم با ۱۰ درصد کاهش به ۸۰ درصد رسیده است حال آنکه در طول یک سال گذشته، سطح رضایت جمهوریخواهان از وی، هرگز بالاتر از ۱۱ درصد نبوده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس