مشاور بشار اسد: سوریه پاسخ وفاداری ایران را خواهد داد

«لونا الشبل»، مشاور ویژه رییس جمهوری سوریه تاکید کرد که دمشق در جنگ علیه کشورش پاسخ وفاداری تهران را خواهد داد.

به گزارش مشرق، الشبل مشاور ویژه «بشار اسد» روز سه شنبه در گفت و گو با شبکه خبری «روسیا الیوم» افزود که  روابط سوریه و ایران بسیار دیرینه و تاریخی است و تهران در جریان جنگ علیه کشورش، در کنار ملت و ارتش عربی سوریه ایستاد. 
مشاور ویژه بشار اسد تاکید کرد که روابط سوریه و ایران ریشه ای و تاریخی بوده و چهار دهه است که ادامه دارد، زیرا وجود روابط باید مبتنی بر احترام متقابل، منافع مشترک، اصول کلان و عدم مداخله در امور یکدیگر باشد و روابط ایران و سوریه نیز بر این اصول مستحکم است. 

الشبل گفت که رابطه با ایران یک پیوند وفادارانه و تاریخی است. تهران در این جنگ در کنار مردم و ارتش عربی سوریه ایستاده است و بنابراین دمشق هیچ گاه به این وفاداری خیانت نمی کند. 

وی همچنین افزود که سفرها و دیدارهای متقابل مقام های سوریه و روسیه از سال های دور و طولانی انجام می شده و هرگز متوقف نشده است.

الشبل که به مسکو سفر کرده است، ادامه داد که از طرف رییس جمهوری سوریه موظفم تا در جهت امور دولت با برخی از مقام های روسیه دیدارهایی داشته باشم و درباره آن هیچ موضوع محرمانه ای وجود ندارد.

وی تاکید کرد که محاصره و تحریم اقتصادی سوریه نوعی از جنگ است و شکستن آن یکی از راه‌های دفاعی به شمار می رود، دولت سوریه برای مقابله با این جنگ از هر ابزاری استفاده می‌کند.

مشاور ویژه بشار اسد توضیح داد که دولت دمشق در حالت جنگ است و هدف محاصره اقتصادی ناعادلانه غرب علیه آن فلج کردن اقتصاد و هدف قرار دادن زندگی شهروندان سوری است.

الشبل تاکید کرد که دولت سوریه برای شکستن محاصره اقتصادی تلاش می کند و با استفاده از چندین روش موفق به درهم شکستن آن و تامین نیازهای اساسی شهروندان سوری شده است.

وی افزود: اقدام های یک جانبه تحمیلی علیه مردم و دولت سوریه یک جنگ است، انتظار می رفت کشورهای غربی که از تروریست ها حمایت می کردند و به جنگ علیه سوریه می پرداختند، در تحقق اهداف خود ناکام بمانند و به سراغ اوضاع اقتصادی بروند.

الشبل همچنین گفت که روسیه در جریان جنگ علیه سوریه و اکنون نیز در وضعیت اقتصادی، هر آنچه توانسته تقدیم سوریه کرده است.

مشاور ویژه رییس جمهوری سوریه با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی در طول تاریخ یک موجود اشغالگر بوده و همچنین از تروریسم در سوریه حمایت کرده و در جنگ علیه آن سهیم بوده است، گفت که حملات مکرر اسرائیل به سرزمین سوریه در چارچوب حمایت از تروریست ها صورت می گیرد. 

الشبل  همچنین درباره «ترکیه» و اشغال بخش‌هایی از خاک سوریه توسط این کشور افزود که «رژیم ترکیه قبل از جنگ راه را برای تسلط و اشاعه ایدئولوژی های افراطی اخوان و القاعده با ایجاد پایگاه هایی در مرزهای سوریه فراهم کرد.» 

وی یادآورشد که مقام های  ترکیه پیش از آغاز جنگ به سوریه آمدند و علناً خواستار دادن نقش سیاسی به سازمان اخوانی شدند که دستانش به خون آلوده بود.

الشبل گفت که نقش ترکیه در حمایت از تروریسم، گروه های افراطی، ایدئولوژی القاعده و اخوان روشن است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس