کد خبر 1328325
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵
احمد وحیدی نمایه

وزیر کشور با بیان اینکه قبول داریم که در کشور، آسیب‌های اجتماعی داریم، اما همان هم «وارداتی» است گفت: وقتی در آموزش و پرورش قوی ایستادیم، آن‌وقت انسان های بصیری تربیت می‌شوند.

به گزارش مشرق، احمد وحیدی در همایش بزرگداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش که در وزارت کشور برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش گفت: وقتی رهبری راجع به الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت سخن می‌گویند، مبتنی بر توسعه سرمایه انسانی است که هم مولد توسعه و هم محصول آن است.

وی افزود: نیروی انسانی هم ابتدا و هم انتها است، مسیر توسعه و الگوی پیشرفت از مسیر توسعه نیروی انسانی می‌گذرد و نمی‌توان بدون توجه به این مهم کشور را به اوج رساند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه اگر نیروی انسانی مبنای رشد و توسعه است باید ببینیم کجا متولی است گفت: بعد از خانواده، مهمترین و گسترده ترین نهاد که متکفل توسعه است، وزارت آموزش و پرورش است. اگر در صنعت، محصول تولید می‌کنیم، در وزارت کشاوزی محصولات کشاورزی داریم یا در وزارت نیرو، نیرو تولید می‌کنیم، در وزارت آموزش و پرورش انسان می‌سازیم. اگر در وزارت کشور، امنیت تولید می‌کنیم، در آموزش و پرورش امنیت ساز تولید می‌کنیم و هیچ دستگاهی به اندازه آموزش و پرورش نمی‌تواند نقش آفرینی کند. 

وحیدی افزود: اگر از من بپرسند، می‌گویم مهمترین دستگاه، دستگاه آموزش و پرورش است که همه مدیون آن هستیم و اگر انسان‌هایی برآمده از این نظام و انسان‌هایی با هویت انقلابی، مجاهد، پرتلاش، خلاق و نوآور تربیت شوند می‌توانیم بقیه مسائل را حل کنیم.

وی با بیان اینکه بنابراین وزارت آموزش و پرورش یک وزارتخانه مادر است و آنچه باید تولید کند، مهمترین تولید است گفت: البته دشمن هم در مقابل آن فعال است و سعی می‌کند فرهنگ منحط غربی را در حوزه‌های مختلف به ویژه در آموزش و پرورش القاء کند. دست اندرکاران هم باید بسازند و هم باید با آن فرهنگ منحط که تلاش دارد خودش را تحمیل کند مقابله کنند. این آسیب های اجتماعی ناشی از همین فرهنگ منحط غربی است.

وزیر کشور ادامه داد: هرجا که از آموزه‌های مکتب پرافتخار انقلابی خودمان، مکتب اهل بیت، رهبری و مکتب شهید سلیمانی ها پیروی کردیم، انسان‌هایی در اوج افتخار و فضایل و کمالات انسانی داشتیم و هرجا غفلت شد و فرهنگ منحط غربی توانست نفوذ کند، دچار آسیب شدیم.

وی ادامه داد: دشمنان توانسته‌اند خلل‌هایی ایجاد کنند، اما جامعه ما استوار در مقابل اینها ایستاده. آنها تلاش می‌کند آمار سازی و الگوسازی‌های ناصحیح انجام دهند. قبول داریم که در کشور آسیب های اجتماعی داریم، اما همان هم وارداتی است. وقتی در آموزش و پرورش قوی ایستادیم آن وقت انسان‌های بصیر تربیت می‌شوند که در مقابل همه موج‌های تهاجم رسانه‌ای و همه سیاه‌نمایی هایی که دشمن می‌خواهد القاء کند مقاومت می‌کنند.

وحیدی با بیان اینکه شوراهای آموزش و پرورش در استان‌ها جایگاه‌های مهمی هستند و همه ما باید در خدمت آموزش و پرورش باشیم گفت: اگر جوان ما در آموزش و پرورش خوب رشد کرد، خودباوری و کمال جویی رخ می‌دهد و مشکلات این‌گونه حل می‌شوند. این بار بزرگ باید توسط همه برداشته شود و همه کنار آموزش و پرورش باشند. از همه استانداران، فرمانداران و دیگر دست اندرکاران می‌خواهم که به موضوع آموزش و پرورش بپردازند و بدانند که هیچ چیز مهمتر از آن نیست. ضلع دیگر حوزه‌های علمیه هستند، جوانان خوبی داریم که باید راهشان به مدرسه باز باشد و اگر این بستر فراهم شود که امیدوارم در این دوره محقق شود، می‌تواند منشاء اثرگذاری‌های خوبی باشد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۰۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    0 0
    آسیب های وارداتی ؟؟؟؟؟ اعتیاد و خودکشی و افسردگی و فحشا و خشونت از کجا واردشده ؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس