کد خبر 1328273
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵

به گزارش مشرق، عبدالمطهر محمدخانی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در توییتر نوشت:

چند نکته لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران؛

خبر خوب در آستانه روز هوای پاک؛ بودجه توسعه زیرساخت حمل‌ونقل و ترافیک شهر برای سال آینده ۳۲ درصد رشد کرد.

شهردار تهران: ۱۸ همت در نظر گرفتیم. این کف انتظار است. در تلاشیم با جلب مشارکت‌ها افزایش چند برابری در این حوزه داشته باشیم. 

زاکانی: تهران را با ۷۰۰۰ اتوبوس تحویل گرفتند، با ۲۵۰۰ دستگاه تحویل ما دادند! در ۲ماه اول ۱۷۵ اتوبوس جدید به شهر اضافه کردیم. ۵۰۰ اتوبوس هم تا عید به ناوگان حمل‌ونقل اضافه می‌شود.

هدف، رسیدن به ۴۵۰۰ اتوبوس در سال ۱۴۰۱ است. دولت نیز قول‌های مساعدی برای خرید اتوبوس داده است. 

شهردار تهران: می‌توان تا ۴ سال همه خطوط متروی تهران را تکمیل کرد. هدف، جابجایی ۱۰ میلیون مسافر روزانه در متروی تهران است. مهم‌ترین مانع البته بودجه است. با چند راهبرد از جمله مشارکت یا تهاتر در حال تأمین بودجه مورد نیاز هستیم. 

زاکانی: نسبت به زندگی مردم بی‌تفاوت نیستیم. ۵۵درصد میوه و تره‌بار مردم از میادین شهرداری با پایین‌ترین قیمت ممکن تامین می‌شود. برنامه بعدی توسعه شهروند و هم‌افزایی آن با میادین تره‌بار و ایجاد ۳۰۰ فروشگاه جدید است. برنامه‌ریزی برای عرضه اعتباری و اقساطی کالا ضروری است. 

شهردار تهران: برنامه قطعی ما عرضه املاک در بورس کالا برای مولدسازی دارایی‌های شهر است. ورود املاک شهرداری به بورس شفافیت را به شدت افزایش خواهد داد، دلالی و واسطه‌گری را حذف خواهد کرد و در نهایت امیدواریم که به تعدیل قیمت مسکن در شهر تهران کمک کند. 

زاکانی: شهرداری باید به یک نهاد «خدمتگزار اجتماعی» بدل شود. به‌دنبال این هستیم در سال آینده در سطح شهر تهران معتادان متجاهر و کودکان خیابانی به‌طور کامل جمع‌آوری شوند. رسیدگی به خانواده معتادان و کودکان کار همگام با بهزیستی در دستور کار خواهد بود.

شهردار تهران: زمان خدمتگزاری به مردم افزایش خواهد یافت. درصد قابل توجهی از خدمات شهرداری را می‌توان بعد ازظهرها به مردم ارائه کرد. در تلاشیم زمان خدمات‌رسانی به مردم را در سال آینده افزایش دهیم. به‌طور آزمایشی راه‌اندازی «شیفت بعدازظهر» در شهرداری برخی مناطق آغاز خواهد شد.

نکاتی درباره لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    0 1
    خدا خیرتون بده.خدا کمکتون کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس