کد خبر 1327983
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
چشم

سن که بالا می‌رود کم‌کم مشکلات جسمی ظاهر می‌شوند. یکی از این مشکلات پیرچشمی است. در این مطلب چند ورزش ساده برای پیرچشمی معرفی شده که می‌تواند مفید باشد.

به گزارش مشرق، برخلاف دیگر مشکلات چشم، با انجام ورزش پیرچشمی در منزل می‌توان از پیشرفت آن جلوگیری کرد.

گرم کردن چشم

گرم کردن برای شل شدن عضلات چشم و بهبود جریان خون به قسمت‌های اطراف چشم استفاده می‌شود. این تمرین به نوبه خود میزان اکسیژن موجود در چشم را افزایش می‌دهد و به بهبود بینایی کمک می‌کند. چشمان خود را ببندید و آن‌ها را ۱۰ تا ۱۵ بار در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید. سپس تمرین را در جهت خلاف عقربه‌های ساعت انجام دهید. بعد از گرم شدن، چشمان خود را باز کنید و چند لحظه متمرکز شوید.

تمرکز روی اشیای دور

باید یک شیء را به صورت خود نزدیک کنید؛ مانند مداد یا انگشت اشاره. با فاصله حدودا ۱۵ سانتی‌متر یا بیشتر، حدود یک دقیقه و نیم روی آن شیء دقیق تمرکز کنید. سپس تمرکز خود را روی یک شیء حدود ۳ متر دورتر تغییر دهید، اما مسیر چشم خود را تغییر ندهید. هنگامی که تمرکز شما روی جسم دوردست واضح است، دوباره به تمرکز روی جسم نزدیک به چهره خود بازگردید. باز هم حدود ۹۰ ثانیه به آن نگاه کنید. این روند را پنج یا شش بار تکرار کنید.

ورزش صورت- ساعت

تصور کنید یک ساعت جلوی چشم خود دارید. چشمان خود را از ساعت ۶ تا ۱۲ به صورت عمودی حرکت دهید. این حرکات را ۲۰ بار انجام دهید. سپس چشمان خود را از ساعت ۹ تا ۳ حرکت دهید. باز هم این کار را ۲۰ بار انجام دهید. بعد از انجام این تمرین باید چشم خود را ببندید و بگذارید مدتی استراحت کند.

منبع: روزنامه خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مصطفی IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    0 0
    و در آخر عمل لیزیک
  • محمود اونق IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    0 0
    ازچشم خوب استفاده کنیم
  • علی خان IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    0 0
    البته اگه میخواهید چشمانتون مثل چشای من بشه و هر کی شما را ببینه ی سوته عاشقتون بشه این تمرینات را انجام بدید،، اول از راست به چپ مردمک چشم چپ را در جهت عقربه های ساعت باشمارش از یک تا ۱۲ بچرخونید بعد مردمک چشم راست را هم در خلاف جهت عقربه های ساعت با شمارش ۱۲ تا ۱ بچرخونید ،، حالا چشماتون را به حالت ویبره تکون بدید بدون اینکه پلک بزنید جوری که هر کی شما را ببینه فکر کنه شما بهش علاقه مند شدید ،، تمرین بعدی سعی کنید چشما باز،قرنیه عقب و صلبیه جلو و عدسی چشم را با صدای تبل کوچک زیر عنبیه و با صدای طبل بزرگ زیر شبکیه ، حالا عدسی چشم راست به چپ ، عدسی چشم چپ به راست ، دوباره عدسی چشم راست به راست و عدسی چشم چپ به چپ ، تا سی روز این تمرین را ادامه بدهید و در وسط ی میان دوره استراحت کنید ، فکر کنم چشاتون از چشای قرقی تیزتر بشه . با تشکر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس